• Natulcien

när och hur gick ni från sitta brevid till somna själv?

Vi har aldrig behövt lämna sonen (4 år) att somna själv eftersom vi aldrig har suttit och nattat. Vi har alltid legat bredvid, så därför är det inte jobbigt, utan bara mysigt. Men jag kan hålla med om att det verkar jobbigt att sitta upp och natta? Har ni provat att ligga bredvid?

• Natulcien
    Penida skrev 2015-01-29 21:04:52 följande:
    Tycker tvärtomGlad Men vi somnade alltid på den tiden vi låg bredvid och då känns liksom resten av kvällen förstörd om vi ens önskade vakna igen. Dygnet blir konstigt osv.
    Ha ha. Ja, så kan det ju naturligtvis vara också...
    Sonen brukar dock somna hyfsat snabbt, så det är sällan man hinner somna. Men visst har det hänt någon enstaka gång, men jag tycker inte att det heller är nån fara egentligen. Då behövde man kanske en powernap? Flört
  • Natulcien
    Alexi skrev 2015-01-29 21:09:52 följande:
    Oj vad olika man är. Jag har alltid vägrat ligga ner, jag vill verkligen inte riskera att somna då min kväll skulle bli helt förstörd av det.
    Ok. Ja, man funkar ju olika. Glad
    Min kväll påverkas inte alls av om jag skulle råka slumra till en stund. Snarare kan det vara ganska skönt efter en lång dag, kan jag tycka.
  • Natulcien
    Alexi skrev 2015-01-29 21:11:45 följande:

Har din son slutat sova på dagen? För i den där åldern gör sånt stor skillnad för hur läggningarna är, är vår och mångas upplevelse.

Viktig poäng i sammanhanget! Dagsömnens vara eller inte vara kan ha stor betydelse på hur nattningarna blir.
Svar på tråden när och hur gick ni från sitta brevid till somna själv?