• JJangel87

Lämna barn ensam med schäfer.

Hejsan, Igår ringde min vännina och undra om jag ville ut och äta lunch med henne och hennes nya kille Kent. Jag har en dotter som är 2 år och 3 månader gammal, Min schäfer är 7 år gammal och mycket vältränad, Schäfern och min dotter har ofta varit tillsammans och hunden följer henne som om det var hennes barn. Så jag undrar om jag kan lämna min dotter med hunden ensamma hemma i ungefär 3 timmer? Borde inte vara några problem? Nån annan som har erfarenhet med att låta hunden passa ens barn ett tag? Tack!

• Svar på tråden Lämna barn ensam med schäfer.
  • JJangel87
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-01-27 21:20:25 följande:
    Tycker du bör uppsöka socialkontoret istället så kan de vara barnvakt. Hälsa tanterna att familjeliv.se inte rekommenderar herr schäfer som barnvakt fast barnet och hunden är syskon och du mycket väl tyckte det var den briljantaste idén du haft i mannaminne. Och att vi rekommenderade dom. De lär bli själaglada när de får ett till barn att passa. De är sååå barnkära där.
    Vart hittar man ett såndant kontor då? har alla städer ett sådant? Gör dom det gratis? Isåfall kan dom ju passa min hund med
  • Loncelot

Hon kanske tittat för mycket på tecknade disneyfilmen Peter Pan där hunden är Nanny när föräldrarna går ut, dock har ju ungen 2 äldre syskon där och Peter Pan....

Man kan inte lämna ett barn med en hund säger väl sig självt....

• Froststar

Hade du låtit en 4-åring passa en 2-åring i 3 timmar? Isåfall är du helt pantad. En intelligent hund är ungefär på en 4-årings nivå. Förutom att den saknar tummar.

Genomsnittliga FL-ares inlägg framkallar kattens reaktioner.
  • Lindsey Egot the only one
    JJangel87 skrev 2015-01-27 21:23:13 följande:
    Vart hittar man ett såndant kontor då? har alla städer ett sådant? Gör dom det gratis? Isåfall kan dom ju passa min hund med
    Det är kommunen som tillhanda har dessa special nanny som kallas soctant. Men hundar är de inte förtjusta i så då blir ju syskonen delade på.
  • Förtryckt

TS är du verkligen seriös? Det fattar du väl att du INTE kan. Din väninna kan fika hemma hos dig istället. Köp en vetelängd på ICA och brygg gott te.

• Förtryckt
    JJangel87 skrev 2015-01-27 20:16:37 följande:
    Hade redan tänkt att ställa fram lite vatten och kanske hälla upp lite djurkex i en skål ifall dom blir hungriga efter att ha lekt
    HAHAHAHAAHAHA oh där gick man på niten.
  • JJangel87

Gick ut på lunchen idag och lät schäfern passa mitt barn, det gick alldeles utmärkt så ni som har skrivit vet tydligen inte vad ni pratar om!

• Förtryckt
    JJangel87 skrev 2015-01-30 02:47:57 följande:

Gick ut på lunchen idag och lät schäfern passa mitt barn, det gick alldeles utmärkt så ni som har skrivit vet tydligen inte vad ni pratar om!

Tyckte barnet det var gott med "djurkex"? Nyfiken, var det hundkex eller hamsterkex eller fiskkex barnet fick?
Svar på tråden Lämna barn ensam med schäfer.