Inlägg från: Anonym (n) |Visa alla inlägg
  • Anonym (n)

Nazistisk Lärare, Hjälp!

att läraren visat film och pratat om att Hitler byggde upp en stormakt, det gör de flesta lärare på temat.  Det gjorde han ju, innan han visade sin onda sida. Däremot talar man ju om baksidan också. 

Kan läraren ha sagt tex "det finns en del som tror att koncentrationslägren är en lögn" (alltså inte att han påstod att det faktiskt ÄR så) Kan din son ha tolkat saker eller bara lyssnat med ett halvt öra? Menar inte att vara elak men jag är lärare själv och jag blir, trots mina 20 år i yrket, ibland helt förbluffad över vad och hur elever har uppfattat något som jag sagt, på vad jag tyckte, ett väldigt tydligt sätt. 

Du kan kontakta rektorn och delge din oro om din son är spiksäker på vad som faktiskt sades.

• Anonym (n)
    JJangel87 skrev 2015-01-27 18:03:12 följande:
    Min son är hundra på vad han hörde, Han har aldrig ljugit för mig.
    jag menar inte att han har ljugit, jag undrade om han kan ha uppfatta halva saker, eller inte lyssnat eller bara tagit till sig vissa saker? 

jag gifte mig själv med en man med judisk bakgrund så jag är absolut inte på något vis för att en lärare ska prata på det sättet som du skriver i TS. jag bara menar att man måste vara säker innan man kontaktar rektor (tycker jag). Men är din son helt säker och kan stå för det, om ni kontaktar rektor så ska ni göra det. 
Svar på tråden Nazistisk Lärare, Hjälp!