Nazistisk Lärare, Hjälp!
Hej!
Det är såhär att jag har en son som heter Kim som är 10år gammal och går i en skola nära Sjöbo där vi bor. Mina föräldrar är av judisk härkomst och min son är omskuren, jag är inte jätte troende. För en vecka sedan skulle dom börja prata om och lära sig om andra världskriget på historian. Läraren är en 50+ man och är från Sjöbo.
Min son kom hem i torsdags och jag frågade vad dom hade lärt sig, Då fick jag en chock då min son berättade att läraren hade pratat om Nazisterna i tyskland och om hur dom hade gjort tyskland till en stor makt, sen fortsatte min son att berätta att läraren hade pratat om att koncentration lägerna var en lögn och överdrivna och sa att han tyckte Nazina var snyggt klädda. Jag fick en chock. Tydligen hade han även visat en propaganda film kallad viljans triumpf. Min son sa då att han tyckte tyskarna var bra och ``häftiga``. Jag är helt chockad och vet inte vad jag ska göra. Jag vet inte om jag ska anmäla eller inte. Är rädd att läraren kanske vill veta vem det var och försöka förstöra för oss, jag vet inte om han är med i nån nazist grupp.
Snälla vad ska jag göra??