Dorian Ertymexx skrev 2015-02-05 09:57:40 följande:
Precis. Som när de, under valet, plötsligt inte ens visste vad järnrörsskandalen var.
Det krävs en speciell sorts fräckhet att förneka sådant som det finns så massiva bevis för, och en speciell sorts idiot för att gå på sådan rutten "retorik".
Det är en taktik som fungerar å som är svår att värja sig mot, det är det som gör SD så farliga för oss i Sverige.., Putin kör f.ö ett liknande race i Ryssland, å även han lyckas väldigt bra med att få gehör hos ryska folket..
Å ska vi ärliga så kan vi nog finna en hel del av den taktiken hos de flesta makthavare.., sanningen är ju som bekant den svåraste å farligaste motståndren för alla makthavare.
Ett bra ex på hur SD använder sig av den här taktiken, är när dom ältar sitt mantra om invandringen.
Vi får alltid höra vad den kostar, å det är kostnader som ingen kan invända mot, dom finns där, det vet vi alla, men sen är det stopp från SD:s sida.
Att investeringar kostar, det vet varenda företagare, men den kostnaden är i stort sett ointressant om den inte sätts in i ett sammanhang.
Den är bara en summa som behövs för att se om pengarna finns för att göra investeringen, eller om det behövs lånas till den.
Svaret på det finns i t.ex konsekvensanalyser å lönsamhetsberäkningar.
Tar vi då SD å deras sätt att tala om invandringen, så finns ingen konsekvensanalys eller lönsamhetsberäkning vi får ta del av, det finns bara en kostnad...
SD väljer alltså medvetet att desinformera (ljuga, om du så vill) om den faktiska kostnaden, dom mal bara på med sina "kostnader", men undviker allt som kan finnas på plussidan..
-----------------
Det skulle gå att göra många beräkningar å det utifrån flera olika scenarier, då det finns ca 800.000 utlandsfödda/invandrare/flyktingar som idag arbetar i Sverige., ett rätt mastigt underlag att vila sig mot.
Varför finns det då nästan inget att hitta om det här, vad har kostnaden för invandring gett för avkastning över tid?
Ja jag vet faktiskt inte, men nånstans ligger det säkert en beräkning å skräpar, kanske t.o.m flera.
En möjlig ledtråd får vi om vi läser SCB:s statistik rörande invandringen, där ser vi att den totalt sett över tid, varit Sverige till stor nytta.
Min högst personliga teori är att idag skulle det visa på långt större possitiva effekter, med tanke på den snedvridning vi har med åldersfördelningen.
Å det skulle i sin tur skapa problem inget parti riktigt vet hur dom ska hantera.
Krav om mer pengar från alla möjlig håll skulle då komma, att få ta del av avkastningen, å det vill dom undvika.., dom låter helt enkelt tiden ha sin gång, invandringen kommer med tiden att minska av sig själv precis som den alltid gör, å då minskar även problematiken kring den.
Jag nöjer mig där, ni får själva fylla på med egna åsikter om ni har lust, nu ska jag ägna mig åt annat än FL