Vilken tid lägger ni föräldrar er på kvällarna?
Jag och min man diskuterade när andra föräldrar lägger sig på kvällen. Så, när brukar ni ligga färdiga för natten i sängen? Intressant att höra :)
Jag och min man diskuterade när andra föräldrar lägger sig på kvällen. Så, när brukar ni ligga färdiga för natten i sängen? Intressant att höra :)
Lägger mig ofta runt 21.30 nu, är så trött.
Ska jag upp och träna morgonen därpå måste jag ligga i sängen senast 22.
Annars kan jag vara uppe till 23 ibland. Men absolut inte senare än så på vardagar.
Runt 1-tiden vanligtvis. På helgen kan det bli senare.
21-23 o stiger upp 7-8. Vaknar dock oftast 5-6, men orkar inte stiga upp innan sonen vaknar.
Väldigt olika och det är inte alltid vi lägger oss samtidigt. Jag ligger gärna till sängs och ser på tv en stund så vid 21-21.30 gör jag mig klar medan gubben kan vara uppe bra mycket längre än så.
Mellan 21-22.30 har en 20 månaders som inte sover hela nätter. Så är helt färdig då. Jobbar jag morgon går jag upp 5. Annars går jag upp när sonen vaknar.Oftast lägger jag o sambon oss samtidigt för han ska upp kl 4.
Jag går upp vid sjutiden varje morgon och skulle behöva lägga mig strax innan 23 för att vara utsövd, men det blir mycket sällan så. Oftast hamnar jag inte i säng förrän 23:30-00:00.
Fler?
Ca 21, sen läser jag eller ser film/tv innan jag somnar. Vi går inte alltid och lägger oss samtidigt, ser ingen mening med tvång på det. Vi går inte upp samtidigt.
Mellan 21.30-22. Måste upp kl 6 och jobbar ganska långa dagar på krävande jobb. Så jag behöver den sömnen. Vi är sällan uppe sent ens på helger, kanske någon timme till jämfört med vardagar. 3-åringen vaknar mellan 6 och 7 alla dagar.
23-24, vilket är för sent, men vi brukar se på rolig TV och glömma bort klockan.
Min man går oftast upp ca 7:30. Jag går upp lite olika, någon gång mellan 08 och 11 (föräldraledig med liten bebis och vaknar några gånger per natt).
Släcker vid 23. Läser lite innan i sängen.
Det varierar verkligen, 21-02. Nu skall vi lägga oss strax och kolla på film, men ibland är jag uppe betydligt senare än så här. Min maskin behöver inte så mycket sömn, men det blir ju slitsamt i längden, det skadar ju inte att få lite skönhetssömn, så jag försöker sova runt 7 timmar om jag kan, 7 timmar är rätt så optimalt för mig, då mår jag som bäst.
Nu vaknar jag runt 5-6 nu, då bebisen vaknar vid den tiden, sedan somnar jag ofta inte om. Min tjej somnar dock oftast om med bebisen :)
Går och lägger mig kl 22 senast, går upp 07 vardagar. Jag är väldigt sömnkänslig och skulle eg må bäst av att sova 10 timmar/dygn. Det är optimalt för mig. Minsta rubbning av mina sömntider påverkar mig och jag får insomningsproblem.