Inlägg från: Anonym (Fru) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fru)

Psykofarmaka förstör hans sexlust

Jag hinner inte skriva ett så långt inlägg som jag skulle vilja men ville bara säga att du är inte ensam, jag har en man som ätit antidepressiva i många år. Jag tycker att du ska föreslå honom att byta sort, för min man har det varit skillnad på sorter. Just nu har vi det bättre än på många år, men ändå inte bra.

För min man är det pressen/stressen som gör det värre, han kunde tex inte få upp den tillräckligt med en sort och med sorten han äter nu kan han inte få utlösning. Han har nu börjat trappa ner sorten han äter nu och jag hoppas verkligen att det ska gå bra så han kan vara utan.

• Anonym (Fru)
    Anonym (Emmy) skrev 2015-01-28 18:44:19 följande:
    Har din man provat Voxra eller liknande? Det sägs ju att det motverkar den negativa effekten SSR1 har på sexlusten och förmågan till orgasm? Hoppas det går bra för din man!
    Nej han har inte provat, jag visste inte ens att det fanns nåt sånt. Blir lite upprörd nu då han tom gått till sin husläkare, som skrivit ut hans tabletter, och sagt att han har problem med sexlusten/förmågan men då bara fått byta sort.
  • Anonym (Fru)
    Anonym (Emmy) skrev 2015-01-28 20:03:53 följande:

Vad jag förstått kan det vara lite knepigt att få det utskrivet eftersom det inte är "allmänt känt" bland allmänläkare att det kan ha den effekten. Lättare hos t.ex. en psykolog som kan de medicinerna bättre... Skulle vara intressant att höra från någon som testat hur det upplevdes! :)

Min man har varit hos både psykiatriker och psykolog, vet dock inte om han tog upp det med psykiatrikern som kan mediciner.

Hoppas det kommer nåt svar från nån som svarat :)
Svar på tråden Psykofarmaka förstör hans sexlust