Psykofarmaka förstör hans sexlust
Min sambo äter ångestdämpande. Hans sexlust är bortblåst och nu för tiden vill han knappt ta i mig. Han känner sig pressad eller är rädd för att jag ska bli upphetsad om vi kysser varandra och alltså gör vi ingenting utöver att kramas längre.
Om jag försöker kyssa honom får jag ett par pussar och sedan får det vara bra med det. Det hjälper inte att jag försöker förklara att jag bara vill ha en kyss. Många i liknande situation kan ju klara sig runt det med olika kompromisser men ingenting har funkat här.
Vi kan inte ens prata om det eftersom han får ångest av bara det. Ju mer ledsen jag blir desto mer ångestladdat blir sex för honom. Han har ingen lösning eller något driv att jobba på det själv. Självklart får jag bara höra att det inte är mig det är fel på och att jag är fin även om han inte har någon lust. Jag har levt i snart ett år utan sex och inte ens tittat åt någon annan men nu har jag snart fått nog. Jag vet inte vad jag ska göra. Min självkänsla är i botten. Jag har googlat för att försöka hitta en lösning på det och han gör ingenting. Jag vill vara stöttande och förstående men jag klarar snart inte mer.
Någon som varit i samma situation? Det står en massa om hur jobbigt det är för personer som lider av ångest och jag har full förståelse för det. Men det är inte så lätt för dem som sitter bredvid heller.
Jag är helt knäckt av detta och gråter ofta när jag är ensam :(