Hur fan gör man?
Jag levde med en missbrukare i två år och det var ett rent helvete. Det var inte länge sen det tog slut nu men jag kan berätta för dig att jag känner för första gången på väldigt länge att jag är på väg åt rätt håll, ett håll där jag har möjlighet att få bli lycklig och träffa någon där jag är nummer ett, istället för alkoholen eller drogerna. Hela förhållandet var som en stor jäkla ond cirkel och gjorde mig till en sämre människa än vad jag egentligen var. Jag tänkte också så där många gånger, att hur fan ska jag göra nu? Jag älskar ju honom av hela mitt hjärta?
Jag älskar honom fortfarande och tänker på honom dagligen men jag vet att med tiden så kommer det att gå över. Jag är så ledsen ibland för allt som hände, alla dom gångerna han lurade mig. Jag är så arg ibland att jag inte vet vart jag ska ta vägen över alla svek och allt jävla skit han utsatte mig för. Det enda du kan göra är att fundera över hur du ser på din framtid. Vill du fortsätta så här? Ser du ett annat mer berikat liv framför dig?
Om det här inte är ett liv du vill ha, bestäm dig. Bestäm dig och bara gå och vänd inte ryggen. Klipp alla band och säg tydligt till honom, lugnt och sansat att jag vill inte ha dig i mitt liv längre, jag vill aldrig att du hör av dig och jag vill aldrig mer se dig. Gråt, gråt så mycket du orkar och va arg. En dag kommer du vakna och märka att den där klumpen du gått runt med börjar avta. Lyssna aldrig på hans lögner, det är bara knep för att försöka få dig tillbaka och varje gång du kommer tillbaka så tar han dig ännu mer för givet och tror att han kan göra som han känner för.