Hur fan gör man?
Mitt liv är kaos.
Jag och min kille har varit tillsammans i 2 omgångar.
Han är "föredetta" missbrukare. "Ren" i ca 10 år.
Första gången:
Mycket alkohol/röka och annan skit ibland vad jag vet. Han skifta i humöret HELA tiden. Vi hade vita månader och det funkade bra. Jag gav mycket av mig själv och fick lite tillbaka. Jag har svårt att lita på människor. Så jag blev kontrollerande tillslut efter alla lögner. Jag orkade tillslut inte mera så jag drog. Det gick nästan ett år och han hörde av sig väldigt mycket under vår tid isär. Jag stod fast till i somras.
Andra gången tillsammans:
Inte mycket alkohol, humöret lugnt och han har varit förstående och go. Tills oktober ungefär. Då börja det konstiga beteéndet. Han anklaga mig för allt möjligt. Han spenderade lååång tid inne på toaletten och ute i förrådet. Jag förstod ingenting, sa inget till närstående att det va något som va konstigt utan låtsades att allt var bra. Tills jag prata med en vännina till mig innan jul och efter jag berättat vissa delar undrade om det faktiskt inte var så att han tagit något, nej sa jag! Det tror jag verkligen inte.
Denna gången gick jag in för att lita på honom till 100% och jag gjorde det. Kände mig trygg och säker på att det här kommer bli bra. Efter att min vännina sa det till mig så gick det några dagar så fråga jag honom, han neka. Tog kanske 2 dagar till och då kom det fram. Amfetamin och lugnande. Han har hållt på sen vi gjorde slut första gången. Han har ljugit och ljugit och sen ljugit lite till.
Han fick en psykos i mellandagarna och jag lämnade honom efter flera försök att få honom till psyk. Han manipulerar och ljuger hela tiden. Nu har han sökt hjälp, vart på psyk och pratat med vändpunkten. Han kanske klarar det men jag orkar inte mera.
Jag älskar honom av hela mitt hjärta och jag undrar hur man lämnar någon som man älskar av hela sitt hjärta för att den personen sticker kniven i det hela jävla tiden.
Hur lämnar man? Hur håller man sig stark i sitt beslut? Vad gör man när man gång på gång blir manipulerad tillbaka?