• tofslan

Theralen för att bryta mönstret!

Hej, vad intressant. Vi har också fått theralen för att bryta galet sömnmönster hos vår treåring (han var strax över 2 år när vi fick det utskrivet). Men vi fick instruktioner av läkaren att ge dropparna i upp till två veckor på raken för att bryta sömnmönstret och sen sluta. Vi har gjort tre såna "kurer" det senaste året.

Fantastiska veckor med ett barn som sover HELA nätter och sen är glad och pigg på dagarna!. Så fort vi slutar är vi tillbaka vid massa vaket varje natt... Tröttsamt. Vore väldigt skönt om det är så att man kan ge det några månader på raken? Vi ger cirka 5 droppar när vi väl kör theralen, vilket är nog för att få honom att sova.

Jag känner mig väldigt osäker på hur mycket man kan "våga" ge - men ser ju tydligt att de kortsiktiga effekterna är väldigt positiva för mitt barn då han blir glad och pigg av theralen. Men jag är orolig över ev långsiktiga effekter. Hur tänker ni?/vad har läkare sagt till er? Eftersom vår läkare sa två veckor har vi inte vågat ge någon längre tid, kanske skulle man gå och prata med en annan läkare

• tofslan

Hur hur går det för er alla? Vi är utmattade... Vår 3-åring är fortfarande vaken cirka 2 timmar mitt i natten i stort sett varje natt. Men Theralen sover han men vi vågar inte ge det hela tiden (ger det cirka en vecka åt gången kanske var 6:e vecka). Måste boka ny tid hos läkaren och diskutera hur ofta vi kan ge det..

Hur sover ni?

Svar på tråden Theralen för att bryta mönstret!