Oktoberbebisar 2015
Ska stå att hon visade bevisen på att det var en pojke, haha. Vi kunde se bebisen. :)
Ska stå att hon visade bevisen på att det var en pojke, haha. Vi kunde se bebisen. :)
Ah, vi har RUL i morgon och jag kan inte bestämma mig om jag ska ta reda på könet eller ej... Så himla velig
hej!
Jag väntar mitt första barn, och som man längtar! :) bf 3/10 så nu är man halvägs alla fall :)
Svarar på några av de senaste frågorna här..
Vi skrev ut det på Facebook ungefär i vecka 20, då hade vi berättat för släkt, vänner och jobb.
Vi har fått reda på att det är en liten kille vi väntar på och gillar namnet Melker, Valter var också en favorit. Som flicknamn gillar vi Tuva. Killen ska få två mellannamn, ett släktnamn från min sida och ett från sambons. Känns bra och de passar fint ihop!
Jag har inte gått upp mycket, är i vecka 25 och har gått upp ca 3-4kg. Har däremot börjat känna av foglossning rätt ordentligt och har ont i svanken varje dag... :(
Glad midsommar!
Idag hände nåt konstigt. Tror jag fick nåt slags blodsockerfall för jag glömde äta lunch, blev trött och svettades som en tok. Efter att ha ätit och sovit två timmar känns det bättre. Nån som vart med om nåt liknande? Är i vecka 31.
Vad kul att det blev lite aktivitet här inne igen
Skönt att höra att jag inte är ensam om att känna mig tung. Efter den här veckan har jag 5 veckors arbete kvar, sen tar jag semester 2 veckor fram till jag är beräknad 4/10. Jag har en känsla av att han kommer att komma innan beräknat, jag gissar på 27/9 men vi får väl se om jag har rätt eller går över tiden..
Det är först denna vecka som kollegor kommit fram till mig på jobbet och frågat om jag är gravid så det har synts sent på mig. Jag träffade en bekants föräldrar för en vecka sedan och hon är också gravid och beräknad 6 veckor före mig och de frågade om jag hade börjat känna sparkar än, haha. De trodde nog jag var kortare gången än vad jag var men jag orkade inte tala om det för dom.
Har ni hämtat ut sånna där gratis babyboxar man kan få? Tips på ställen?
Behöver lite råd från er som fått barn tidigare. Har letat efter amningsBH både i staden där jag bor och på större köpcentrum men inte hittat ngt alls i min storlek. Hade innan graviditeten ca 75-80E och har nu 80F. Beställde amningsBH från glammom nu ikväll och beställde då i storlek 80G. Kommer det funka? Läste att jag helst ska kunna få in en hand mellan för att den ska passa sen när mjölken rinner till så det var därför jag tog en större storlek. Skitsvårt när jag inte haft möjlighet att prova någonstans..
Kan kanske vara bra att veta att jag är i vecka 35.
Spännande hur kroppen förändras! Är i vecka 36 och har sedan ca 1-2 veckor tillbaka kunnat ana en svag svag linea nigra på magen, hela vägen upp till revbenen. Någon annan som också fått? Enligt myt är det väl pojke om linjen går över naveln, och vi ska få en pojke enligt ul och det kanske inte lika vetenskapliga bikarbonattestet.