Inlägg från: Silverguld |Visa alla inlägg
  • Silverguld

Oktoberbebisar 2015

Marsvensson skrev 2015-01-29 12:21:09 följande:

Jag har en fråga till er , vet inte om någon kan svara på det men är det vanligt att ha ont i svanken/ländryggen i början utav graviditeten ? Är i v 3+6 bara men det Känns obehagligt :p känns mer när jag sitter ner, och när jag gör det länge..

Jag tror mig ha plussat men vågar inte tro på det ännu och jag upplever exakt samma sak. Har så otroligt ont i nedre delen av ryggen, framför allt när jag sitter ner. Har även väldigt ont i ena sidan av magen, som en typ utav mensvärk.. Har haft detta i två veckor nu. 
  • Silverguld

Vågar nog ge mig in här nu.. Är väldigt oregelbunden så vet inte exakt när bf kan tänkas vara, men kring mitten av oktober skulle jag gissa på! Är alldeles yr just nu av att försöka förstå! Vi har försökt i över ett år...

• Silverguld
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-01-30 08:59:21 följande:

Roligt att se fler o fler plussa ???? hur mår ni?

Nån som har fler barn? Är sj 29 år och har två barn sen innan. En född 2011 och en född 2013.

Om detta går vägen blir det första barnet, känns så overkligt och spännande! Jag har ont i nedre delen av ryggen och i brösten, annars känner jag mig som vanligt! Har mått dåligt av en mensvärkskänsla i nästan två veckor men det har lagt sig nu. 
  • Silverguld

Nu har jag bokat tid hos barnmorska, känns mer verkligt och ska bli spännande att få hjälp att räkna ut bf utifrån mina förutsättningar. 

• Silverguld
    mommy86 skrev 2015-01-30 14:02:22 följande:
    Vilken v går man till bm?
    Va så längesen man va där nu så jag har glömtDrömmer
    Vet jag inte ens vilken vecka jag är i 
    Jag fick en tid den 11/2 så det är rättså snart, men det berodde nog på att jag är så oregelbunden så det är svårt att veta vilken vecka jag är i. Enligt deras traditionella uträkningssätt med senaste mensens första dag skulle jag vara i vecka 7 eller 8 nu, men jag tror snarare att jag är i vecka 5. :)
  • Silverguld
    Fröken Smilla skrev 2015-01-30 19:27:17 följande:

Hej på er!

Får man hänga på?

Jag fick ett plus igår 29/1 och ytterligare ett idag smile5.gif

Är gravid efter en IVF-behandling och har egentligen först testdag om en vecka men orkade inte vänta så länge smile5.gif bf är inte lika lätt att räkna ut, men enligt FL är det 8/10.

Så galet, vi har väntat på detta i 2,5 år!

Stort grattis!
  • Silverguld
    TreA skrev 2015-02-02 20:45:28 följande:

Är det fler som känner att illamåendet kommer och går olika dagar?

Jag har inte haft något illamående ännu, men är däremot yr nästan hela tiden. Ibland måste jag stanna och hålla i något för att det känns som att jag ska svimma av yrsel.. Känns jätteläskigt!
  • Silverguld
    Annasofia01 skrev 2015-02-02 22:24:14 följande:

Är det någon mer än mig som är snuvig /täppt i näsan sen ni plussade?

Ja! Haha!
  • Silverguld
    Annasofia01 skrev 2015-02-03 07:55:22 följande:
    Finns det något hjälpmedel helt täppt nu. Är de farligt att använda nässpray?
    Jag läste att man helst inte ska använda nässpray men att man kan försöka skölja med koksaltlösning! Tror det beror på att slemhinnorna är mer sköra än vanligt, när jag försöker snyta mig så kommer det blod direkt vilket det inte gör i vanliga fall...
  • Silverguld
    Marsvensson skrev 2015-02-03 20:44:27 följande:

Är det bara jag som är hu grig hela tiden ? Känns som jag äter hela tiden :( åt frukost sen lunch halv tolv, 2 frukter vid två, sallad vid 16, rejäl portion mat kl 19, är fortfarande hungrig haha..

Jag är också hungrig heeeela tiden, funderade på det där att man bara ska äta en extra frukt om dagen.. VARFÖR är jag då så hungrig??!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015