• Shibby

Oktoberbebisar 2015

Marsvensson skrev 2015-02-05 21:42:58 följande:

Mailadressen man har till sitt Facebook konto eller ?:)

Precis :) 
  • Shibby
    angelica123 skrev 2015-02-06 07:31:27 följande:

Får man ett ultraljud i vecka 8 utan särskilds orsaker? Trodde de var stenhårda på att man bra får ett om man tex har fått många MF eller är i ngn riskzon

Min VC är ju privat, kan de kanske göra VUL i v 8?

Vore ju jättebra om jag fick göra ett tidigt så att jag ser att det finns ett liv innan jag berättar för chefen :)

Om de inte gör de kan du vända dig till någon privat gyn och fråga de och berätta hur det ligger till. De brukar gå bra om man får prata med rätt människa Tungan ute
  • Shibby
    Mirjam91 skrev 2015-02-08 17:11:22 följande:

Gick in i vecka 6 igår. Längtar ihjäl mig till magen börjar synas. Just nu är jag bara lite svullen. I övrigt mår jag bra. Har bara lite ont i brösten och känner molvärk ibland. Vad har ni för symtom? Jag har tappat lusten helt till godis, cola och så. Sånt som jag aldrig kunnat klara mig utan en längre tid innan. Antar att kroppen känner av vad man behöver :)

Är såklart som andra orolig över missfall eftersom jag fått 4 MF på ett år. Dock försöker jag tänka på att mina sköldkörtelvärden (TSH) är bra vilket de inte var innan. Så mycket troligt var det de som orsakade missfall.

Har någon annan hört att man ska vara avhållssam sex de första veckorna om man haft missfall innan? Det börjar bli svårt här hemma...

Det finns inga direkta restriktioner vad jag har hört, däremot vet jag om att vissa blivit ombedda va läkare att avstå. 
    Vi har också ett par mf i bagaget det senaste året så vi har kommit överens om att det inte är värt risken eftersom det alltid visat sig vara mf inte långt efter sex.. 
  • Shibby
    Marsvensson skrev 2015-02-11 11:48:52 följande:

Gud vad alla ska på inskrivning tidigt :o jag ska först på hälsosamtal den 23 feb sen får jag datum för inskrivning , kommer nog vara i vecka 8 (7+3) då när jag ska på hälsosamtal :) kanske olika i olika kommuner? Jag bor i Malmö :)

Jag har inskrivning ännu senare, kommer vara i vecka 12. Men beror nog på jag varit på deras "informations möte" en gång tidigare Tungan ute
  • Shibby
    Mirjam91 skrev 2015-02-11 10:50:37 följande:

Man ska inte göra VUL eller UL för ofta pga att man inte vet hur fostret reagerar på detta. Det är vad min BM sa iaf :)

Jag tror inte att det är någon fara, eftersom ivf kliniker (b la) bevakar vissa graviditeter med VUL med ca 1-2 veckors mellanrum Tungan ute
  • Shibby
    corran skrev 2015-02-11 17:50:38 följande:

HALLÅ!! 

Undrar om ni skulle vara intresserade av att skapa en facebookgrupp för oss som har bf i oktober? För oss i denna gruppen, (även för andra som har bf i oktober) men tänkte att det kunde va roligt att vi samlas i en fb grupp också?? :)

Den kommer isf självklart att vara helt hemlig så inga förutom oss medlemmar kan se vad som skrivs där.

Skicka meddelande med er mailadress till mig så kan jag göra en grupp om vi är många som vill vara med :) 

Vet inte om någon skrivit det ännu, är inne via telefonen så har svårt att se alla inlägg

Men vi har skapat en helt hemlig facebookgrupp, ni som vill kan skicka er mailadress i ett PM till mig här på familjeliv

Så bjuder jag in er!
  • Shibby
    myone skrev 2015-02-11 20:23:31 följande:

Fast är det den gruppen som var skapad för ett tag sen eller är den ny?

För det har pratats om en grupp tidigare som var hemlig (inte sökbar på fb).

Är den här hemlig eller kan andra se den/vilka som är medlemmar?

Helt hemlig, skicka mailadress till mig om du vill vara med så bjuder jag in
  • Shibby
    Mirjam91 skrev 2015-02-12 14:56:03 följande:

Det låter ju inte rätt. Jag kunde söka på den. Hitta den och se medlemmarna i alla gall :) Den är ju bara sluten, inte hemlig..

Det finns två olika... Skicka mailadress till mig om du vill bli inbjuden till den hemliga! :)
  • Shibby

Ni som vill vara med i facebook gruppen för höstbebisar 2015 (helt hemlig grupp) kan skicka er mail (som är kopplad till facebook) till mig så skickar jag en inbjudan. Den kommer då till er mail Glad

• Shibby
    kallemaja skrev 2015-02-13 09:29:20 följande:

Får jag bara fråga varför startar ni Facebook grupp? Då ser ju alla vem man är?

Varför kan man inte skriva här?

Jag startade en facebook grupp för att någon nämnde det tidigare och flera var intresserade. Tror att en anledning är att det är lättare att hålla kontakt via facebook och mobilen eftersom FL inte är optimalt Tungan ute
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015