Oktoberbebisar 2015
Vad är en babybox? Hur hämtar man ut den (måste man ha något intyg eller så?).
Jag fick mitt första barn för 13 år sedan, och då fanns det inte, det måste vara relativt nytt?

Vad är en babybox? Hur hämtar man ut den (måste man ha något intyg eller så?).
Jag fick mitt första barn för 13 år sedan, och då fanns det inte, det måste vara relativt nytt?
Igår kväll började jag få ont i magen, illamående och ihållande molvärk, som mensvärk. Är det vad man kallar förvärkar? Sammandragningar har jag haft sedan vecka 16 typ och det här känns helt annorlunda. Visst kommer det och går lite men det känns precis som det brukar göra när mensen ska dra igång med molvärk i mage/rygg och dålig i magen. Nu har det alltså hållit på i 24 timmar i streck.. Är i vecka 36 (35+1).
När det avtar lite blir det nästan lite "kallt" i magen i någon minut men sen kommer molvärken tillbaks och håller i sig länge.
Någon annan med något liknande?
Hej på er! Är det någon som vet något om att vara gravid och sjuk? Jag är i vecka 37 och har blivit förkyld.. med lite feber tror jag, har inte tempat under hela graviditeten så vet inte riktigt vad jag brukar ligga på.
Jag jobbar fortfarande. Borde man stanna hemma och vila eller kan jag jobba trots att jag inte mår helt bra? Ogravid hade jag gjort det men blir osäker nu med plutten i magen..
Tack för alla era svar! Jag jobbade hela dagen idag envis som jag är och jag mår inte jättedåligt men det har ju heller inte blivit bättre. Jag får se hur jag gör i morgon!
På jobbet "lugnade" dom mig med att blir man förkyld så nära inpå förlossningen får man räkna med att det håller i sig för kroppen har så mycket annat att jobba med. Det kändes.. tungt att höra, haha!
I övrigt har jag varit frisk och pigg hela graviditeten vilket varit väldigt skönt!
Fick reda på av läkaren idag att jag har blödande magsår. För att göra slutet av graviditeten lite roligare ;) går in i vecka 37 imorgon och känner mig så färdig med denna graviditeten nu. Längtar som en galning efter bebisen!
Har ni börjat köra några husmorsknep än för att kanske få igång förlossningen tidigare? Jag har börjat köra med hallonbladste men det är ju för allt man har läst om efter förlossningen också. Inte bara för att få förvärkar :P
Ni som inte blir sjukskrivna etc, hur länge innan bf slutar ni jobba?
Jag har läst att vissa har förvärkar på nätterna men håller de i sig hela natten för er? Jag har haft lite förut men i natt (och nu) har jag molande värk hela tiden. Jag har även misstänkt att slemproppen börjat lossna och igår kväll fick jag mycket som såg ut som gult snor på pappret efter ett toabesök (ursäkta..). Jag misstänker att detta kan ha varit en större del av proppen. I förrgår fick jag halsbränna för första gången och igår blev jag illamående. Illamåendet håller fortfarande i sig. Är beräknad 4/10. Vad tror ni, ska jag dras med detta i flera veckor till?
Vi är beräknade 4/10 och jag har också en känsla av att han kommer tidigare och jag hoppas verkligen det stämmer för nu börjar jag tröttna på att vara gravid. När jag går på toa känns det som att jag ska föda.. haha. Så säger barnmorskan att han inte är fixerad i morgon blir jag tokig