• Mira14

Oktoberbebisar 2015

Här vill jag också vara med, plussade i fredags och har BF 4:e oktober!

Jag är väldigt dålig i magen, har varit det sedan några dagar innan plusset i övrigt mår jag toppen än så länge

Min mamma har aldrig mått så bra som under graviditeten har hon sagt så jag hoppas jag ärvt det av henne. Vi är tre syskon. Jag är mest orolig för finnar då jag haft lite besvär med ryggen efter att jag slutat med p-piller.

Det är vårt första barn och när h*n kommer är vi 29 år!

Grattis till alla andra som plussat

• Mira14
    TreA skrev 2015-01-30 22:15:13 följande:

Och där kom den utlovade listan! smile5.gif

Jag har skrivit in de som jag har hittat bf-datum på!

Ta bort, lägg till, ändra och gör om som ni tycker! Bara kopiera och publicera som ni tycker i ett nytt inlägg!

Kanske blev den för lång när varje namn fick en "egen" rad!? Samtidigt finns då plats om man vill fylla på med lite info efter sin signatur - kanske var man bor, ålder, tidigare barn eller liknande!???

Gör precis som ni tycker! smile1.gif

Jättebra initiativ

Hur mår alla?

Jag är i vecka 4+4 och än känns det som en dans på rosor!
  • Mira14

Tror ni det är dåligt att inte känna sig gravid?

Jag har svullen mage men har matlust precis som vanligt, är inte trött snarare tvärtom. Inte illamående men inland värker det till i magen. Gick in i vecka 6 idag! Liiite ömma bröst men inte mer än innan mens. Brukar ha problem med finnar innan mens och runt ägglossning men ingenting nu. Jag hade förväntat mig att må dåligt vid det här laget

• Mira14

Varför är det så många som gör tidiga ultraljud? Får man be om det?

• Mira14
    villbildafamilj skrev 2015-02-08 12:08:45 följande:
    Jag undrar samma sak.. Jag trodde man skulle ringa så fort man fått ett positivt test.. men jag kanske väntar någon vecka då! :S
    Jag plussande på torsdagen och ringde på måndagen när jag hade BIM. Hon tyckte det var bra att jag ringde så tidigt så det är lättare med tider men hon förstod att det var första barnet för jag var så ivrig Ska på inskrivning på torsdag!
  • Mira14
    villbildafamilj skrev 2015-02-08 12:21:49 följande:
    Åh vad mysigt! :) Jag plussade i fredags, tänkte ringa imorgon.. Det kan väl inte skada? :) Mer än att det kanske bli jobbigare om man får missfall? :S Jag vet inte.. det är mitt första barn också.
    Jag tycker inte man ska gå omkring och oroa sig för missfall, jag kan förstå att man kan vara orolig om man haft det tidigare men har man inte det får man hoppas att allt går bra. Det värsta som kan hända är att man får ringa/maila och tala om vad som hänt! Jag tycker du kan ringa nu i veckan
  • Mira14
    eriwag skrev 2015-02-08 12:29:23 följande:

[quote=74819979][quote-nick]Mira14 skrev 2015-02-08 12:16:17 följande:[/quote-nick]

Jag plussande på torsdagen och ringde på måndagen när jag hade BIM. Hon tyckte det var bra att jag ringde så tidigt så det är lättare med tider men hon förstod att det var första barnet för jag var så ivrig Ska på inskrivning på torsdag!

[/

Vilken v är du i när du ska på inskrivning?

V.7 Vi ska göra KUB och vi sa nej till hälsosamtal så hon la inskrivningen lite tidigare som jag förstod det!
  • Mira14
    eriwag skrev 2015-02-08 12:41:54 följande:

Jaha okej :) vi ska nog oxå göra Kub. Varför vill ni ej ha hälsosamtal?

För vi har bestämt oss för att gå privat och de har bara hälsosamtal i grupp så då kände vi inte att det var så viktigt. De diskuterar ju mest vad man ska äta och inte och lite om träning och det känner jag att jag har koll på ändå!
  • Mira14
    villbildafamilj skrev 2015-02-08 12:52:13 följande:
    Sedan vi planerade att skaffa barn har jag ätit folsyra. Gör det fortfarande! Men tänkte köpa aco gravid.. får jag i mig förmycket folsyra då? eller det kan man inte få?
    eriwag skrev 2015-02-08 12:41:54 följande:

Jaha okej :) vi ska nog oxå göra Kub. Varför vill ni ej ha hälsosamtal?

Vad är kub? Gör alla det? :)
    Med ett KUB-test kan de avgöra om det finns några kromosomfel. Man lämnar blodprov + gör ultraljud. Min sambo är lite nojig så han vill gärna göra det och jag vill gärna se pyret lite tidigare än vecka 18-20

Här i Uppsala får alla över 35 göra KUB gratis men alla har får göra det men då kostar det 1500 kr. Som jag förstått så kan man inte göra dessa tester i alla län.
  • Mira14
    Trollfröken skrev 2015-02-08 18:42:46 följande:
    Mira14 vad kul, bor du också i Uppsala! Var det ert första barn?

Mirjam91 jag har
    Japp första barnet och bor i Uppsala. Du också?
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015