Inlägg från: Iowhannah |Visa alla inlägg
  • Iowhannah

Oktoberbebisar 2015

Jag har nu lämnat gallprov på mvc. Får svar i morgon. Jag har även fått ut antihistamin mot hepatos och köpt canesten mot svamp. I natt fick jag sova utan att klia ihjäl mig!

Bebis fortsätter leva om och jag fortsätter leta förlossningstecken :P Nu när det t o m är svårt att gå ut och gå så vill jag verkligen att bebis ska komma ut! Jag saknar mitt gamla liv och min gamla kropp. Och jag saknar att kunna vända mig i sängen och att ligga på rygg utan att känna som att jag ska dö.

• Iowhannah
    Simone skrev 2015-09-23 11:55:20 följande:

Skulle vara roligt att höra lite om er. Hur gamla ni är, vart ni bor, är det erat första barn? :)

Själv är jag 22 och väntar mitt första barn tillsammans med min sambo, bf 11:e okt. Vi fuskade lite så vet att det är en liten prinsessa som snart kommer :) Bor i Norrköping, men är uppvuxen i Örebro så har all min släkt där, Lite tråkigt nu när man ska ha barn... Har haft en bra graviditet hittills, lite foglossning och humörsvängningar, men inget som direkt är värt att klaga över. Nu i slutet har jag dock börjat få väldigt ont i ryggen, mycket sammandragningar och ont ner mellan benen... Men snart är det äntligen över :)

Kul initiativ!

Själv är jag 28 år, TROR att det ligger en liten Ella i min mage, har bf 12 oktober och bor också i Norrköping. Det är vårt första barn.

Jag är uppvuxen i och runt Katrineholm, men släkten är utspridd i hela Sverige. Bara mamma och hennes sambo som håller sig kvar i trakterna.

Jag har också haft en suverän graviditet! Det mesta har kommit nu mot slutet, men som du sa så är det ju snart över :) Har inte ens spytt en enda gång! Jag har inte ont i ryggen heller, vilket jag trodde alla höggravida hade. Jag drog på mig ett ryggskott i v 27-28, men sen dess har ryggen mått prima!

Bebis är välkommen ut vilken dag som helst nu. Eller, sambon vill att det sätter igång på söndag kväll så han slipper jobba lite nästa vecka :P
  • Iowhannah
    Fru Hermelin skrev 2015-09-23 14:18:44 följande:

Är det någon här inne som dricker hallonbladste? Gjorde det inte förra gången, men är lite inne på att prova nu. Läst att det både kan främja förlossningen och återhämtningen efteråt. Några erfarenheter?

Som jag har förstått det så kan det främja återhämtningen, men det finns inget som tyder på att det skulle hjälpa kroppen att få igång förlossningen. Tyvärr. Bebis kommer när den är redo.
  • Iowhannah
    emeloi skrev 2015-09-23 16:48:57 följande:

Jag är 28, jag och sambon väntar vårt första barn nästa fredag bf 2/10.. Har en känsla som säger att jag kommer gå över iallafall en vecka men det är ju inte säkert, bara en känsla som sagt :-P

Man ska nog lita på såna känslor. Jag har en känsla av att min bebis kommer före bf, men vi får väl se helt enkelt.
  • Iowhannah
    garin skrev 2015-09-23 17:39:34 följande:

Det är spännande! Har också en känsla av att denna bebis vill ut innan bf, men bara 2-3 dagar före typ. Med storebror var jag övertygad in i det längsta att jag skulle gå över några dagar men han kom på bf...

Min sambo har hela tiden varit säker på att bebis kommer den 10 oktober (bf 12 okt), men jag hoppas att det blir tidigare.
  • Iowhannah
    Mira14 skrev 2015-09-24 00:13:21 följande:

Skönt att höra :)

Berätta gärna hur det gick hos BM :)

Här har bebis varit fixerad sedan v 34. Jag kan verkligen påstå att jag kände när den fixerade sig! Det högg och ilade som satan!
  • Iowhannah
    garin skrev 2015-09-24 12:54:05 följande:

Får skitroliga bilder i huvudet hur jag får typ kasta mig raklång på golvet på mitt kontor typ :D

Damdis skrev 2015-09-24 13:12:48 följande:

tänk om det händer när man är ute, ensam.. ska man lägga sig ner på asfalten då och ringa...?

Hahaha! Ni är för underbara! Jag skrattade högt till båda dessa inlägg :D Vilka bilder man får upp!
  • Iowhannah
    Simone skrev 2015-09-24 11:48:23 följande:

Var hos bm igår på en vanlig kontroll. Hon upptäckte äggvita i urinen samt att jag hade högt blodtryck (har haft väldigt lågt annars och ingen äggvita alls) hon började prata om havandeskapsförgiftning och kände hur jag fick panik. Har en sån jäkla otrevlig barnmorska så att försöka prata med henne är omöjligt, va så frustrerad och arg på henne så kommer tyvärr inte ihåg vad värdena låg på.... Hon avslutade besöket med att säga "om du nu är så orolig så får du väl ringa förlossningen"

Känns som att jag har alla symtom också... Huvudvärk har jag fått dom senaste två veckorna (inte haft det under hela graviditeten) ont på höger sida har jag konstant, nu vet jag inte om det är för att lilltjejen ligger och sparkar mycket där eller om det är något annat, har gått upp ganska mycket i vikt dom senaste två veckorna, har även börjat må lite illa.

Så min fråga är, har någon av er haft det? Om jag nu skulle ha det är det någon som vet vad dom gör då? Är ju i v 38 nu

Vad är det för fel på din BM?! Fan vad upprörande! Som nån annan skrev så är det ju hennes jobb att fortsätta utreda det här och faktiskt hjälpa dig!

Ring förlossningen, det kan säkert bli tal om en igångsättning.
  • Iowhannah
    Zchimla skrev 2015-09-24 22:31:15 följande:

Kommer bli "kul' dygnsrytm på den här första perioden. Väldigt kvälls- och nattaktiv nu. Vad har era för dygnsrytm?

Min har nyligen bytt dygnsrytm. Från att sova 23-07 (på ett ungefär), till att vara som allra mest aktiv på kvällar och nätter. Hoppas det inte håller i sig när den är född!
  • Iowhannah
    mammalovis skrev 2015-09-26 21:48:02 följande:

Födda:

14/9 Silverguld, pojke 37+1 2630g 46cm

14/9 Rulltrappa, Nora 36+0 2460g 45 cm

17/9 Nollfantasi, flicka 34+5 2482 g 45 cm

17/9 Herkules, Ida

Bf-lista

2/10 Damdis, första barnet

2/10 emeloi 28 år Örebro

4/10 Mira 14

6/10 Filuribur1 Södra Skåne, första barnet väntar en Lykka

7/10 Karriärskvinna

8/10 FrökenPD, fjärde barnet

9/10 Garin Borås, andra barnet väntar pojke, son april-14

9/10 Lemon

10/10 Saahaaraa88, 27 år Göteborg, första barnet

10/10 Angelica1984 Norrköping, väntar en pojke

11/10 Simone 22 år Norrköping, första barnet väntar flicka

11/10 Svejo 32 år, tredje barnet, söner -09, -11

12/10 Emla Twopointoh 36 år Värmland, sjätte barnet, planerat snitt, syskon 13år, 12år, 10år, 7år och 15 månader.

12/10 Joannabelle 22 år., första barnet väntar pojke

12/10 Lowhannah 28 år Norrköping, första barnet tror flicka

15/10 Larissa Vimmerby, tredje barnet väntar flicka, två döttrar -09, -12

15/10 Hoppanloppan, fjärde barnet

15/10 Chazbo, tredje barnet

15/10 Bf29okt, väntar pojke, planerat snitt

16/10 Tramses,tredje barnet

17/10 Mammalovis 39 år Nässjö, tredje barnet tror pojke, 2 döttrar dec-10, jun-13

18/10 Irlais

20/10 Fru Hermelin 31 år Stockholm/Växjö, andra barnet väntar pojke, dotter-10

21/10 Pojkmamma86 Skåne, tredje barnet

25/10 Dandelionkid 29 år Stockholm, andra barnet väntar flicka, dotter -11

28/10 77michelle 38 år Örebro, sjätte barnet väntar flicka, döttrar -99, -01, -07, söner -03, -13

30/10 Mallis2

30/10 Sofie mamma till 2 prinsar, fjärde barnet, planerat snitt tidigare

30/10 Oldy, andra barnet

31/10 Skogisen 34 år Umeå, första barnet

31/10 Zchimla 35 år Norra Skåne, andra barnet, dotter 3 år

6/11 Annapanna 25 år, första barnet

Jag vill inte vara den som är den, men det är iowhannah. Det är ett stort i så jag förstår missförståndet.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015