Oktoberbebisar 2015
Under hela graviditeten har jag hållit utkik efter gravidyoga och nu i sista sekunden hittade en grupp som skulle startas upp idag! Jag åkte dit, gjorde första övningen, sen skulle vi huka oss, göra massa övningar på golvet och greja. Där tog det stopp direkt! Jag har så ont av foglossning att jag inte kan komma ner till golvet ordentligt och göra några övningar. Blev så ledsen och besviken över inte kunna vara med att jag började gråta! Och som grädde på moset fick jag jobbiga sammandragningar. Grät så mycket i bilen på vägen hem att jag trodde jag skulle bli tvungen att stanna och kräkas fy fan.. Hormoner och besvikelse i en härlig blandning. Har bf 2/10.. Har ni upplevt frustration över begränsningar iom graviditet?
Men ang yogan. All yoga utövar man efter sina egna förutsättningar och på gravidyoga bör de ha stor förståelse för foglossning och kunna komma med tips om hur du kan göra istället. Jag går på gravidyoga och instruktören brukar säga hur man kan ändra positionerna för att anpassa de till sin foglossning. Jag har inga såna problem själv, tack och lov, men däremot har jag rejäla problem med Vena Cava och kan inte ligga på rygg. I dag nämnde jag för yogainstruktören att jag skulle försöka göra de ryggliggande övningarna sittande och då visade hon mig exakt hur jag kunde göra. Så prata med instruktören, det borde gå att lösa!