Inlägg från: LadyViolet |Visa alla inlägg
  • LadyViolet

Oktoberbebisar 2015

Som du skrev Rulltrappa så känns spjälsängen väldigt långt borta. Den bara står där och ser fin och mysig ut Tror min äldre son började somna där runt 8-9 månader. Sen sov han en del där tills han började förskola vid 14 månader, då var han tillbaka i vår säng haha

• LadyViolet

Usch, Mammalovis, jag förstår din oro. Hoppas att du får provsvaren snart och att det är en godartad historia, vilket det oftast är. Stor kram till dig.

• LadyViolet

Helammar och vår kille bajsar ungefär en gång om dagen nu. I början var det större variation, då kunde det dröja flera dagar eller så var det 3 ggr en dag men nu är det som sagt mer regelbundet. Nu har det ju gått en till dag sen du skrev det, kanske har han bajsat nu?

Här är det rejält förkylt nu och stackars lilleman hostar mycket slem. Ingen feber men han äter och sover sämre. Känner mig orolig även fast han är glad emellanåt. Han är ju så liten! Är sjuk själv också vilket kanske spär på min ångest.

• LadyViolet

Här har vi haft kaos ett par dagar. Förkylningen var RS-virus och vi har haft kassa nätter med mycket slemhosta. Till slut blev andningen rejält påverkad och han orkade knappt äta till följd av det, så det blev besök till doktor där vi fick syrgasinhalationer plus att vi fått mata med spruta i några dygn. Vi behövde aldrig bli inlagda, utan fick bra hjälp av en barnläkare på närmaste vårdcentral dit vi åkte 2 dagar i rad för behandling. Fy fasen alltså, det var nåt av det vidrigaste, har varit så orolig och bröt ihop när vi var hos läkaren och hon berättade hur svårt han hade att andas. Normalt ska en bebis runt 3 mån ta 40-50 andetag/min men han tog 80. Nu mår han tack och lov bättre och börjar bli lik sig igen

Angående syskon så har jag en 6 årig kille som har varit lite oförsiktig och svartsjuk men det börjar lugna ner sig. Jag har också dåligt samvete då vår lilla bara vill bli nattad av mig på kvällen så min sambo får natta 6-åringen (inte hans pappa) varje gång. Tycker han har blivit lite trotsig och uppkäftig ibland och en aningens mer needy. Kommer in tidigt på morgonen och står och tjatar om när jag ska komma upp (och jag kan inte gå upp för då vaknar lillebror, men får jag inte ut 6-åringen ur vårt sovrum så vaknar lillebror ändå av att storebror står och jiddrar Typ såna saker.

• LadyViolet

lowhannah; vad skönt med en sån bra lösning. Låter kanon Och grattis till en mönsterbebis vad det gäller sömnen. Bara att njuta

Det är mycket kråkor här också. Lilleman är nu helt frisk efter RS, men jag tror också att så här års är det väldigt torr inomhusluft och då blir slemhinnorna lite mer irriterade. Har en näsdusch för bebisar som heter physiomer som är kanon.

Vaccinationer igår, lite gnällig och trött efter det så jag gav en alvedon. Annars tycker jag, peppar peppar, att det blivit något bättre på sovfronten. Ibland sover han vidare när man kommit in med vagnen, och idag har jag sövt honom i inomhus i vagnen med endast några minuters lugn vaggning. Dock så funkar det endast om han får ha overall på, snutte på ansiktet samt ligga i åkpåsen Jag går och öppnar upp lite när han somnat. Har fått så ont i ryggen av allt bärande så detta är verkligen kanonskönt. Hoppas det håller i sig!

• LadyViolet

Jag kan bara hålla med om att känna sig sliten. Men det är nog så det är, även om bebisen är hyfsat "snäll". Jag försöker ha något sånär regelbundna vanor, äta bra (kvantitet före kvalité haha) och komma ut en gång om dagen. Bra också om man får träffa lite folk då och då även om man känner sig trött, det piggar upp. Jag har ju min lillkille liggandes vid tutten hela natten, men jag försöker att inte sova för mycket på morgonen även om jag kan (min sambo är hemma 4 dagar av 7) för det resulterar i att jag har svårt att somna på kvällen, och då blir natten inte sällan kass.

• LadyViolet

Hej på er

Känner så väl igen det ni skriver om era små. Julian gnäller, är missnöjd och rastlös och suger frenetiskt på händerna och dreglar massor. Dessutom ska det snuttas hela nätterna och till råga på allt fick jag bröstinflammation. Haft feber i några dygn, sen blev det rött och ömt på ena bröstet. Fått antibiotika nu så jag hoppas på att må bättre inom kort. Här har vi också problem med amning. Känns som han inte har ro i kroppen att ligga ner och amma. Blir arg om inte mjölken rinner till fort nog. Men jag tror inte jag behöver oroa mig för att han inte skulle få tillräckligt med mat; 6880 g & 61 cm strax efter 3 månader

Ser fram emot att få börja med lite puréer och gröt snart. 4 månader den 15:e

• LadyViolet

Jag har också pulvergröt från Semper. Provat idag och igår att ge lite med lite päronpuré till. Han gapade liksom inte utan jag fick lägga lite mellan läpparna som han skeptiskt smakade på. Det här kommer att ta tid

Idag är jag så fruktansvärt trött. Mellan 5 och 10 uppvak inatt, fast han somnar ju om om han får tutte. Är lite less just nu på att inte få nån egentid på kvällen eftersom han vill sitta fast på mig från kl 19 ca och resten av natten. Men förr eller senare ger det väl med sig. Tycker det är så svårt, för min mamma förstår inte hur jag orkar gå runt och bära. Nej hon vande såklart alla oss (mig och mina syskon) att sova i spjälsäng etc etc. Jag kanske är mesig men det känns fel att försöka få honom att somna nånstans där han blir ledsen. Även om det tär på krafterna. Det kan väl inte vara så dåligt att göra som bebisen vill? Vad tycker ni? Eller bäddar man för dåliga vanor som senare är svåra att bryta?

• LadyViolet
    Iowhannah skrev 2016-02-12 04:37:22 följande:

Jag tycker verkligen inte att du gör fel! Din mamma borde hålla såna saker för sig själv. Oavsett om ni nu skulle bädda för dåliga vanor så är ju sonen tryggast med dig. Det där är vad han behöver just nu, kanske han själv lägger om rutinen om några veckor.

Tack, känns bra att höra det Jag har sagt åt henne flera gånger att jag inte vill höra en massa saker som pressar mig och det har blivit bättre, men ändå så gnager det hon tidigare har sagt.

Jag vill minnas att jag försökte en massa grejer och metoder på min äldsta son, men inget funkade. Nu är ju han extremt tjurskallig också, men jag kände då att om jag får fler barn ska jag inte göra misstaget att försöka ändra på en massa saker utan hålla mig till det som funkar för stunden. Men jag tvekar ändå ibland och känner att jag gör fel.
  • LadyViolet

Tack för stöttande ord. Nu känns det bättre Man vet ju innerst inne vad som är rätt men ibland påverkas man för lätt.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015