Oktoberbebisar 2015
Hej, jag hoppar in här!
Väntar mitt andra barn (sambons första) med BF 21 oktober. Går alltså in i vecka 8 idag. Är sjukskriven för illamående sen en vecka tillbaka, och blir det som förr gången lär det fortsätta 3-4 v till.
Jag har väldigt mycket blandade känslor för den här graviditeten. Efter jag fick mitt första barn genomgick jag en livskris kan man säga. Relationen till pappan var sådär, jag mådde dåligt, blev utbränd samt utreddes och fick en neuropsykiatrisk diagnos. Förhållandet sprack. Allt det hände mellan att sonen föddes tills han var 2,5 år. Jag tyckte småbarnsåren var en plåga. Men jag har börjat förstå i efterhand att det kanske hade att göra med hur jag mådde i mig själv.
Därför har jag nu valt att ge det en andra chans. Har träffat en underbar man som verkligen ville ha barn, och nu känner jag mig själv på ett helt annat sätt. Förutsättningarna är helt enkelt mycket bättre än förra gången.
Det kommer bli jobbigt. Men jag vill inte sitta när jag är 80 år och ångra att jag inte vågade prova. Nu kör vi liksom
Angående illamåendet så bröt jag ihop för ett par dagar sen för det var så jobbigt. Har inte spytt men mått så dåligt att jag inte kunnat röra mig. Knappt fått i mig ngt. Har nu fått utskrivet Lergigan comp och de funkar kanon. Idag kunde jag äta schnitzel och bearnaisesås till lunch. Från att knappt kunna äta lite melon. Ett litet tips bara, som jag fick av en annan här