Oktoberbebisar 2015
Jag fick inte tid för inskrivning förens 12 mars! Kommer du vara i vecka 12, kommer jag inte bli erbjuden kub då? Någon som vet? För i Stockholm ska man ju bli det vad jag har för mig.
Känns ju som en evighet kvar...
Jag fick inte tid för inskrivning förens 12 mars! Kommer du vara i vecka 12, kommer jag inte bli erbjuden kub då? Någon som vet? För i Stockholm ska man ju bli det vad jag har för mig.
Känns ju som en evighet kvar...
Min bm sa i dag att kub får blir man erbjuden om man är över 35 år när man fäder, men det kanske är olika från ställe till ställe. Det är ett blodprov runt vecka 12 sen ul vecka 15 eller nåt
Shibby: Åh vad kul.
Har du oxå mycket växtvärk? Det hugger i ligimenten emellanåt. Har idag o igår fått avsmak för kaffe men e KONSTANT sugen på nått!!! Äter o äter hela tiden, wtf. Kommer gå upp asmycket.
Vägde 82 på inskriven med förra i v 10 o nu 1,5 år senare vägde jag 70/71. På inskrivningen lär jag gått upp 4 kg hahahaha
Jag har precis slutat röka sen 1 månad o håller på att dra ner snuset. Köpte sista dosan idag. Kan vara därför jag äter. El?
Magen e sååå svullen på kvällarna
Ja visst är det konstig, men lika bra att få det överstökat kanske, så har man själva inskrivningen att se fram emot sen.
Jag blir bara så orolig när jag läser längre bak i tråden och ser att flera fått missfall :( så himla tråkigt det måste vara. Men som jag också läst i andra trådar så ska man ju vänta på bebis och inte missfall, så man kan ju bara hoppas att man slipper den besvikelsen.
När planerar alla att berätta för föräldrar och vänner då? :) om ni inte redan gjort det.... vi vill vänta tills vi vet att det faktiskt är något levande där inne... gärna efter kub.
Hur ser era vardag ut har ni jobb när ni blev gravid ? Nyfiken skrev på papper om nytt jobb innan jag fick veta att jag var gravid . Har det jätte tufft med min gamla arbetsgivare . Men är hemma nu och sjukskrivit mig förkyld ont i halsen och stressad av att gå tillbaka till gamla jobbet . Tur att jag inte har många dagar kvar . Men igår var droppen när jag fick så mycket smärtor i magen så jag trodde de kunde vara farligt för de lilla i magen .
Jag jobbar på ett litet företag sedan drygt 4 år tillbaka, mestadels administrativt arbete, men även ibland lite lättare lager hantering. Min chef vet om att jag är gravid, men jag tror inte att hon är så positivt inställd till det eftersom hon redan gett mig flera gliringar om att det påverkar mitt arbete och att jag är "för ung"... jag tror snarare att hon tycker att det ska bli jobbigt att behöva hitta någon som kan vikariera för mig i höst.
Eftersom vi har förlorat ett stort agentavtal så är hela företaget lite ute på hal is.. så jag är dessutom rädd att hon ska inse att dom klarar sig utan mig när jag går på mammaledighet... jag försöker att inte tänka på det, och tar det som det kommer.
Men eftersom jag spenderar väldigt stor del av min vakna vardag här på jobbet så känns det tråkigt att hon är så negativt inställd och nästan lite dryg mot mig!!
Jag är i vecka 7, men eftersom jag haft flera missfall tidigare och nu innan jul började en utredning så ville jag berätta eftersom hon redan visste om missfallen och utredningen. Att ljuga skulle bli fel eftersom vi är så få!
Att tillägga har hon inte varit så positiv eller stöttande vid missfallen eller utredningen! Jag blev sjukskriven för ca 1 år sedan pga. stress och depression efter två täta missfall.
Hon sa i princip ingenting om det, någonsin. Men jag märkte att hon tog min sjukskrivning personligt och efter det blev hon dryg och slängde ur sig den ena och den andra spydiga kommentaren..
Vad gör ni andra för att lindra illamåendet?
Jag försöker äta lite och ofta (gör jag alltid annars med), har testat postafen, lergigan och lergigan comp. Känns som att ingenting hjälper. Jag mår illa och är yr. (dessutom riktigt less på att behöva vara hemma från jobbet)