• Shibby

Oktoberbebisar 2015

Tigerlilja86 skrev 2015-01-29 12:26:51 följande:

En sak slog mig inatt, jag är livrädd för att berätta för chefen :/.. Jag hade en kollega som gick på mammaledighet nu i januari och fram till september, vilket är bra då är vi inte borta samtidigt ;). Men nu måste han hitta en vikarie till min plats, shit va nervös jag är nu!!

Han åker bort nu i 1 vecka så jag har lite att förbereda mig på! När ska ni berätta på jobbet?

Jag har redan berättat för min chef, då vi bara är 5 stycken på hela min arbetsplats. Och eftersom min graviditet kommer att övervakas kommer jag behöva vara borta med jämna mellanrum redan från början och ville inte ljuga?

Dock så är min chef en person helt utan förståelse, vilket är väldigt jobbigt.
    Hennes första kommentar var att det redan nu ?påverkar mitt jobb? då jag sa ifrån till en affärsresa innan vecka tolv som jag inte vågar åka med på och har fått hänvisningar om att inte följa med på från sjukhuset.

Så nu är jag orolig att hon kommer försöka göra sig av med mig, antingen innan eller efter bebisen kommer? (det är inte första gliringen jag fått från henne pga. att jag är ung och vi försöker få barn) :(

• Shibby
    Tigerlilja86 skrev 2015-01-29 15:22:11 följande:
    Den oron har jag med att dom ska göra med mig! Men jag vet att flera av mina kollegor kommer säga ifrån då,. Men men.. Jag ska nog ta tjuren i hornen och berätta när han kommer tillbaka.. Sen väntar jag med att berätta för kollegorna tror jag.

Fy va hemskt av henne att säga så :( hon kanske blev chockad? Men ändå, visade hon inget att hon var glad för din skull?

Hmm ja alltså jag tycker nästan att man lika gärna kan vara ärlig mot chefen från början. Så att man slipper hitta på ursäkter om man ska till läkaren/bm tidigt, och om det mot förmodan skulle hända något mindre roligt så kan man vara ärlig och slippa tänka på att det kanske blir lite jobbig stämning när man kommer tillbaka och veta med sig att man ljugit, typ Glad eller så är det bara jag som är överärlig haha

Jo alltså hon har sagt grattis, men alla som är smartare än en bananfluga kan märka att hon inte menar det. 
    Hon tänker inte på mig och önskar mig lycka till efter mina tidigare mf, utan hon ser BARA ur företagssynvinkeln och hur jobbigt det blir för henne att hitta någon som ska vikariera för mig osv. 
    Hon är väldigt bra på att tala om för mig att när hon var i min ålder så gjorde hon dittan och dattan och levde livet INNAN hon skaffade familj. Rynkar på näsan

Typ ger gliringar om att "välj jobbet och karriär eller barn, du kommer ångra dig om du väljer barn"...
    Men bara för att hon kanske bara bryr sig om karriär och pengar betyder inte det att alla andra också gör det! 

• Shibby
    TreA skrev 2015-01-29 14:18:59 följande:

Har det gjorts någon bf-lista efter datum? Tycker ni vi ska ha en? Då får man lite bättre överblick?

Du får gärna skapa en bf-lista om du har tidSkrattande 
  • Shibby
    Tigerlilja86 skrev 2015-01-29 16:20:47 följande:
    Jo jag är också ärlig! Men det är för honom jag kommer berätta och dom andra kommer jag vänta med..

Fy va jobbigt set låter, stämningen på jobbet blir väl påverkat av hennes beteende?

Men alla är vi olika, vissa vill vänta med familj och andra vill ha det tidigt! Jag fick min son när jag var 20! Och det är inget jag skulle byta mot alla världens upplevelser :). Men som sagt alla är vi olika och ni vill ha nu och det är fantastiskt :D.. Har inte hon med att göra.

Jag är ju definitivt yngst här på jobbet, den som är näst yngst är min chef och hon är 20 år äldre än mig. Så jag är nog den som tar åt mig mest/bryr mig mest om hennes dåliga attityd. Men får försöka tänka på annat och stänga av, men det kan ju också bli fel effekt om jag blir typ dryg istället. Och det vill jag ju inte ska hända heller... svårt det där, och nu när jag är ännu mer lätt irriterad än vanligt, haha! 

Ja tur är det att alla är olika. Gud vad tråkigt det skulle vara annars Skrattande

• Shibby
    johannajo93 skrev 2015-01-30 07:07:22 följande:
    Det gick bra :D var orolig att det skulle stå "inte gravid" då man väntade på texten, kändes som en evighet, men är så glad nu: )
    Grattis! Skrattande
  • Shibby
    mommy86 skrev 2015-01-30 12:22:05 följande:

Jag kommer nog hänga här en del, Fick svagt streck igår men ska göra ett nytt imon:)

Grattis till + och välkommen Skrattande
  • Shibby
    Emelie23 skrev 2015-01-31 11:44:02 följande:

Skulle vara himla kul att få träffa några av er oktober mammor lite senare (i vår/sommar?)

Några som bor i Stockholm? :)

Ja det vore kul! Jag bor i Stockholm, Västerort är 24 år och detta är vårat första.
  • Shibby
    Emelie23 skrev 2015-01-31 15:38:28 följande:

Vad kul :) vi får planera in en fika närmre sommarn tycker jag :)

Jag är inne via telefonen så inte lyckats läsa alla inlägg, men tycker det låter som en bra idé!
  • Shibby
    Tigerlilja86 skrev 2015-01-31 19:47:19 följande:

Ska jag berätta en annan rolig sak? Vi ska flytta till större nu :D aaaaaaaah dubbel lycka denna månad! Får flytta in imorgon redan! Tårarna rinner av lycka (och med lite hjälp av hormoner haha ;)...)

Vad roligt!!! Grattis :D ska ni flytta långt? Eller samma område?
  • Shibby
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-01-31 23:33:44 följande:

Fler som har fått extremt fett hår! Gar aldrig problem med det. Massa finnar oxå!

Halsbränna,gasig, stickningar i magen, sjukt trött

Jag brukar få ganska fett hår relativt fort, men inte så här! Såg ut som om jag inte hade tvättar håret på minst en vecka efter bara en dag... tänkte inte på att det kan bero på graviditeten. Men nu när du skrev det så!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015