Oktoberbebisar 2015
En sak slog mig inatt, jag är livrädd för att berätta för chefen :/.. Jag hade en kollega som gick på mammaledighet nu i januari och fram till september, vilket är bra då är vi inte borta samtidigt ;). Men nu måste han hitta en vikarie till min plats, shit va nervös jag är nu!!
Han åker bort nu i 1 vecka så jag har lite att förbereda mig på! När ska ni berätta på jobbet?
Jag har redan berättat för min chef, då vi bara är 5 stycken på hela min arbetsplats. Och eftersom min graviditet kommer att övervakas kommer jag behöva vara borta med jämna mellanrum redan från början och ville inte ljuga?
Dock så är min chef en person helt utan förståelse, vilket är väldigt jobbigt.
Hennes första kommentar var att det redan nu ?påverkar mitt jobb? då jag sa ifrån till en affärsresa innan vecka tolv som jag inte vågar åka med på och har fått hänvisningar om att inte följa med på från sjukhuset.
Så nu är jag orolig att hon kommer försöka göra sig av med mig, antingen innan eller efter bebisen kommer? (det är inte första gliringen jag fått från henne pga. att jag är ung och vi försöker få barn) :(