Embla twopointoh skrev 2015-11-17 21:56:31 följande:
Precis som mammalovis så hade mitt avslag ett uppehåll på några dagar för att sedan sätta igång igen. Efter fyra veckor slutade det helt.
Så, nu väntar jag på mensen. Tidigare så har första mensen kommit max någon vecka efter att avslaget upphört, och blir det så denna gången också så borde det komma när som helst. Preventivmedel behöver vi inte krångla med, eftersom jag steriliserades i samband med snittet. Hurra, säger jag bara!
![Glad Glad](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Det ska bli SÅ skönt att slippa tänka på det!
Igår var dottern fem veckor, och idag tränade jag mitt första kampsportspass. Så underbart att vara igång igen, även om jag såklart tar det väldigt försiktigt. Det kändes bra i magen, men jag fick ont i fogarna, det tar säkert ett tag innan de läkt i hop. Jag har fortfarande svårt att lyfta på benen, sitta i skräddare och liknande.
Nä, här borde det väl inte bli fler barn, då vi ändå har 4 tillsammans från 11 år och neråt, så vi borde ju skydda oss, men att sterilisera sig känns inte aktuellt. Samtidigt känns det just nu snopet att inte få vara gravid med all förväntan eller få uppleva en förlossning igen. Inte är det direkt aktuellt med en sladdis heller då vi ändå är 40.
Ni som steriliserat er har ni så att säga känt er färdiga med barn känslomässigt eller är det ett logiskt beslut om vad som är bäst? Det knäppa för min del är ju att jag hyst samma tankar efter varje gång, men man kan ju inte skaffa barn på barn, man ska ju ändå orka ta hand om dem och helst lyckas uppfostra dem också. Det sistnämnda känns extra tufft just nu med min äldsta dotter som i princip skiter i vad jag säger och flinar. Samtidigt är det så mysigt att se hur mycket de uppskattar sin lillebror andra stunder, så man smälter.
Ja, tack och lov slapp jag väl foglossning, så jag kunde sitta skräddare även i slutet av graviditeten, annars hade jag ju inte haft plats att sitta med magen.