Oktoberbebisar 2015
Mycket blandade känslor för förlossning och allt som hör till.
Känner att jag isolerar mig hemma nu på slutet då jag är rädd att bla vattnet ska gå på felplats vid feltillfälle osv
Så jag tycker att man går spänd helatiden känner efter å hoppas att allt ska starta upp så det är klart snart så hela familjen kan pusta ut och bara mysa!
Här vaknade jag av molvärk i hela nedre delen av magen. Visst sammandragningar har jag som vanligt då och då, men inga som gör ont. Försäkerhets skull la jag ner det sista i väskan och försökte ta nya gravidkort, då detta blir sista graviditeten om inte en olycka sker. Senast vi tog kort var i augusti ... så det har inte blivit många kort med tredje barnet. Något sista kort samma dag har vi aldrig kommit ihåg, men jösses vad stor magen var på bild nu. 107 cm i omkrets vid naveln, så visst är man tjock.
Det vore ganska komiskt om det hände idag eller imorgon, då yngsta svägerskan har lagt ut delar av pajbakningen på entreprenad inför sina barns kalas imorgon. Om vi får åka till förlossningen står de 3 pajer fattigare till 31 personer ... Barnen räknar jag med att de får gå på kalaset så vi har barnvakt ... Jag tycker det är lite fräckt så nära bf dock, även om det är 2 veckor kvar. Bjuder man så många får man kanske anpassa maten därefter. Innan har de kört på ris- och pastasallad och oftast lyckats fixa maten själva.