Oktoberbebisar 2015
Gubbar gillar hon dock inte. :P
Gubbar gillar hon dock inte. :P
Jag har inget emot att bära henne, varken i sjal, sele eller med armarna. Det gör bara inga under för hennes motoriska utveckling. ;)
Ni har ingen bärsele hon gillar då? Vi köpte en Ergobaby 360 och Nils älskar den verkligen! Han kan verkligen vara med överallt i den!
Eftersom vi ger Nora smörgås eller välling ibland blir det bara en portion gröt om dagen.
Hälsningar från MSC Armonia som just nu flyter in på maltesiskt vatten. Det är kul att åka båt och vara med både pappa och mamma samtidigt, tycker Nora. Även om mamma smiter iväg och solar och dricker drink ibland när Nora och pappa sover middag. Ibland får Nora smaka godsaker från bufféerna, även om det nog är lite salt och socker. Men bara lite. Det är också roligt. Särskilt frukostpannkakorna.
Det är rätt grinigt här också emellanåt. Antagligen frustration över att vilja ta sig framåt men inte kunna, dock går det ju inte att öva på det när hon inte vill ligga ner någonstans.
Att använda sängen eller att bara äta 1-2 ggr/natt är inte ens i närheten av aktuellt. :D 4 nattamål och somna i knät är det som gäller. Sjukt smidigt när hon är typ 70 cm lång och har vad som känns som världens största och tyngsta huvud.
Puh. Tiden rör sig långsamt framåt i värmen. Nora gillar dock att vara utan strumpor i vagnen så att hon kan suga på tårna när vi är ute och går. När har ni planerat inskolning (om ni gjort det)?
Haha, det kanske bara är jag som är överdrivet framförhållen, jag ställde mig i kö redan när vi var kvar på sjukhuset med önskat datum 170109.
Inte direkt pappig eller mammig, däremot har hon länge haft bestämda åsikter om vilken förälder som ska göra vad. Somna i mammas knä men sova vänd mot pappa. Bli matad av mamma om båda är hemma. Bli buren av pappa. Massor av sånt.
Eftersom hon aldrig ligger själv, så ja. Hon kan men det blir sällan såna tillfällen, mer än på skötbordet. :D Dock drar hon upp sig till sittande och stående själv i knät på oss så nån sorts motorik finns väl där.
Är det fler bebisar som inte vänder sig särskilt ofta?
Hur hänger ni i i värmen? Erkänner villigt att det hade varit najs att kunna sätta ner lilla Fis då och då nu när det börjar närma sig 30 grader, men icke! :P