Annapanna2 skrev 2015-10-13 17:42:39 följande:
Alltså jag tappar allt hopp här... Har haft förvärkar i flera dagar och igår kväll var dom regelbundna och riktigt tunga. Åkte in till förlossningen i natt för undersökning och dom kunde väl konstatera att allting är på g och gav mig sovdos och bad mig återkomma när värkarna var tyngre. Sov helt ok i natt och i morse och hela förmiddagen var det samma sak, ganska regelbundna värkar var 3-5 minut och sen bara stannade allt av igen. Ska vi aldrig få se vår bebis?! Är det här världens längsta latensfas eller?? Jag vet att många av er redan är på övertid och har väntat ännu längre men dessa lurerier suger musten ur mig...
Nä men usch! Har man regelbundna värkar så vill man ju få ett resultat också! Jag lider med dig :(
LadyViolet skrev 2015-10-13 17:20:22 följande:
Nej det är ju inte det. Man får väl försöka se det som nån slags fördel ändå
Jag tänker ibland att tänk om livmodern är så trött och slutkörd efter alla förvärkar att den inte orkar sen när det är dags? Fast den som tränar blir ju å andra sidan starkare...?
Eh, ja alltså, det märks ju att man inte gör nåt annat om dagarna är går och väntar
Ja, livmodern är ju en stor muskel så antagligen blir den starkare och mer uthållig av all träning :P
Jag kan säga att den här dagen, då det har känts som att det är bebis på gång, har varit extreeeeeemt lång och seg! Jag är redan helt slut! Ska ta ett riktigt varmt bad nu och bara slappna av :)