Inlägg från: Marsvensson |Visa alla inlägg
  • Marsvensson

Oktoberbebisar 2015

Jag har en fråga till er , vet inte om någon kan svara på det men är det vanligt att ha ont i svanken/ländryggen i början utav graviditeten ? Är i v 3+6 bara men det Känns obehagligt :p känns mer när jag sitter ner, och när jag gör det länge..

• Marsvensson

Usch då det är inte kul /: Ja jag har mest ont vid ryggen när jag sitter , då gör det ont hela tiden eller ja det känns obehagligt och har molvärk till och från.. Kan knappt tro att jag fått plus iheller , man tror väl på det mer när man varit på första besöket.. Funderar på att ringa barnmorska om detta med ryggont är vanligt .

Silverguld skrev 2015-01-29 12:57:54 följande:

Jag tror mig ha plussat men vågar inte tro på det ännu och jag upplever exakt samma sak. Har så otroligt ont i nedre delen av ryggen, framför allt när jag sitter ner. Har även väldigt ont i ena sidan av magen, som en typ utav mensvärk.. Har haft detta i två veckor nu. 

• Marsvensson

Kände exakt samma sak igår eftermiddags när jag väntade, trodde mitt hjärta skulle hoppa ur haha.. Stort grattis till dig :D!!

johannajo93 skrev 2015-01-30 07:07:22 följande:

Det gick bra :D var orolig att det skulle stå "inte gravid" då man väntade på texten, kändes som en evighet, men är så glad nu: )

• Marsvensson

Jag mår också fortf bra har också lite värk i brösten och lite i magen , plus känner värk i ryggen om jag sitter ner för länge .. Gasig i magen är man lite också hehe :)

Tigerlilja86 skrev 2015-01-30 07:55:39 följande:

Jätte grattis till era plus :) hur mår ni alla här? Jag mår fortfarande bra, men sån värk och ömma bröst! Fick köpa ny bh igår redan då dom har blivit större haha! Och igår kväll hade jag iofs mycket molande värk men inget idag :)

• Marsvensson

Samma som "silverguld", första här också , känns så overkligt har aldrig varit lyckligare.. Jag har också ont i nederdelen utav ryggen och värk i brösten, ska till bm den 23 feb :) fyller 24 år detta året :)

Längtan efter ett syskon skrev 2015-01-30 08:59:21 följande:

Roligt att se fler o fler plussa ???? hur mår ni?

Nån som har fler barn? Är sj 29 år och har två barn sen innan. En född 2011 och en född 2013.

• Marsvensson

Jag ska dit mån 23 feb :), laddade ner sån app så är i gravid v 5 (4+0)

mommy86 skrev 2015-01-30 14:02:22 följande:

Vilken v går man till bm?

Va så längesen man va där nu så jag har glömt

Vet jag inte ens vilken vecka jag är i 

• Marsvensson

Är i v 4+1, pch mår hur bra som helst har lite molvärk då och då och ont i ryggen , kissar mer än innan men annars mår jag bra :D detta ska bli så spännande :D

Mira14 skrev 2015-01-30 23:00:37 följande:

Jättebra initiativ

Hur mår alla?

Jag är i vecka 4+4 och än känns det som en dans på rosor!

• Marsvensson

Går allt som det ska tills v tolv, vilket jag hoppas och tror , kan man flyga då? Ska nämligen till Kina den 31 mars och vad jag räknat så kommer jag gå in i v 12 då... Eller man kanske ska ta det med barnmorskan?

• Marsvensson

Kina var planerat långt innan jag blev gravid ;p väldigt tråkigt om man knte kan åka nu när svärföräldrarna bjudit på visumet och halv flygbiljetten är betald :/

• Marsvensson

Ah okej tusen tack :)! Jaaa det ska bli så spännande så jag längtar :) ! Vi funderar på när vi ska berätta det för min sambos föräldrar.. När tycker ni man ska göra det ?

Tigerlilja86 skrev 2015-01-31 09:37:59 följande:

Håller med mommy86 att det är mer slutet av graviditeten som man ska undvika att flyga :).. Spännande med Kina, har själv velat åka dit

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015