• Miss-X

Någon somm fått två embryon insatta?

Hej,

Jag undrar om någon som behandlats på Sahlgrenska i göteborg har fått två embryon insatta? Jag har gjort ett ET som slutade i MA, ett FET som inte fäste, och för en vecka sen fick jag ett FET insatt men jag är nästan hundra på att det inte heller fäst sig. Har inga symtom alls. Så jag undrar om någon fått två stycken insatta, jag vill så gärna men de har sagt att de inte gör det.

• Svar på tråden Någon somm fått två embryon insatta?
  • Pinot noir

Kortfattat, jag var på en annan klinik och frågade om att få tillbaka två men fick till svar att det gjordes inte, man satte tydligen alltid in ett. Jag frågade vid äggplocket och sen blev det långtidsodling. När jag kom tillbaka så var det bara två som levde och de såg bra ut men på olika sätt. Så då frågade den doktorn mig om jag ville ha ett eller två. Jag har hört i efterhand att hade jag haft en annan läkare så hade jag bara fått ett, den läkaren som satte tillbaka båda två är tydligen positiv till tvillingar. 
    Jag är glad för att jag fick två, men jag är fortfarande lite osäker på hur det gick till.

• Miss-X

Tack för svaret Pinot noir. Om tester visar neg även denna gång ska jag nog prata med läkaren och be att få två insatta den här gången.

Får man fråga hur det gick för dig sen?

• Asams5

Jag fick två tillbaka på Sahlgrenska nu i januari. Ruvardag 10 idag.

Jag har två ET och ett FET bakom mig. När jag frågade om det fanns nån möjlighet att få två tillbaka denna gången, var det inget som min läkare ens argumenterade emot. Både jag och min sambo var överens, så så blev det!

• Söndag

Är kvalitén ngt sämre får man ofta välja på en eller två tillbaka! :)

• Gweny

Också nyfiken på det. Ska börja på SU nu och funderat på om ens första försök inte tar sig, om man sen på 3e kan få två insatta?

• Miss-X

Vad roligt, hoppas det blir pos på stickan Asams5 ;)

Jag har frågat min läkare från första början men hon är väldigt emot det, ska göra ännu ett försök.

Ja söndag det stämmer, men de säger att våra är av väldigt bra kvalitet, men ändå har de inte utvecklats vidare. Så nästa gång hoppas jag de uppfyller mitt önskemål.

Jag tror att det också spelar roll vilken läkare man har. Men vi får hoppas att det går på första försöket för er Gweny ;)

• Miss-X
    Asams5 skrev 2015-01-25 23:49:10 följande:

Jag fick två tillbaka på Sahlgrenska nu i januari. Ruvardag 10 idag.

Jag har två ET och ett FET bakom mig. När jag frågade om det fanns nån möjlighet att få två tillbaka denna gången, var det inget som min läkare ens argumenterade emot. Både jag och min sambo var överens, så så blev det!

Jag är på ruvardag 11, du var där dagen efter mig :)

Har du några symtom? Jag har ingaaa alls, så denna har nog inte heller fäst tror jag. Orkar inte ens göra testet på fredag. Tar du lutinus?
  • Miss-X

Nej förresten Asams5, du skrev ju igår, vi är på samma RD ;)

• Pinot noir
    Miss-X skrev 2015-01-25 17:20:59 följande:

Tack för svaret Pinot noir. Om tester visar neg även denna gång ska jag nog prata med läkaren och be att få två insatta den här gången.

Får man fråga hur det gick för dig sen?

So far so good för båda två. Båda två fäste och är enligt senaste ultraljudet vid liv och mår bra.

Jag är glad att det blev två för vi vill ha mer än ett barn men jag är osäker på om vi skulle ha råd att betala själva för syskonförsök samt om jag skulle orkat det mentalt. 

Lycka till, till alla som behöver
  • Asams5
    Miss-X skrev 2015-01-26 23:03:24 följande:

Nej förresten Asams5, du skrev ju igår, vi är på samma RD ;)

Vad kul! Kanske vi sågs då utan att vi vet om det. Hur har det gått för dig. Har känt senaste dagarna som att mensen varit på gång. Men när jag testade imorse blev det plus! Tror inte det är sant. Efter två misslyckade ET och ett misslyckat FET! Overkligt. Återstår att se om det är 1 eller 2 som är kvar då. ????
Svar på tråden Någon somm fått två embryon insatta?