• Miss-X

Någon somm fått två embryon insatta?

Hej,

Jag undrar om någon som behandlats på Sahlgrenska i göteborg har fått två embryon insatta? Jag har gjort ett ET som slutade i MA, ett FET som inte fäste, och för en vecka sen fick jag ett FET insatt men jag är nästan hundra på att det inte heller fäst sig. Har inga symtom alls. Så jag undrar om någon fått två stycken insatta, jag vill så gärna men de har sagt att de inte gör det.

• Svar på tråden Någon somm fått två embryon insatta?
  • Miss-X

Tack för svaret Pinot noir. Om tester visar neg även denna gång ska jag nog prata med läkaren och be att få två insatta den här gången.

Får man fråga hur det gick för dig sen?

• Miss-X

Vad roligt, hoppas det blir pos på stickan Asams5 ;)

Jag har frågat min läkare från första början men hon är väldigt emot det, ska göra ännu ett försök.

Ja söndag det stämmer, men de säger att våra är av väldigt bra kvalitet, men ändå har de inte utvecklats vidare. Så nästa gång hoppas jag de uppfyller mitt önskemål.

Jag tror att det också spelar roll vilken läkare man har. Men vi får hoppas att det går på första försöket för er Gweny ;)

• Miss-X
    Asams5 skrev 2015-01-25 23:49:10 följande:

Jag fick två tillbaka på Sahlgrenska nu i januari. Ruvardag 10 idag.

Jag har två ET och ett FET bakom mig. När jag frågade om det fanns nån möjlighet att få två tillbaka denna gången, var det inget som min läkare ens argumenterade emot. Både jag och min sambo var överens, så så blev det!

Jag är på ruvardag 11, du var där dagen efter mig :)

Har du några symtom? Jag har ingaaa alls, så denna har nog inte heller fäst tror jag. Orkar inte ens göra testet på fredag. Tar du lutinus?
  • Miss-X

Nej förresten Asams5, du skrev ju igår, vi är på samma RD ;)

• Miss-X
    Pinot noir skrev 2015-01-30 12:39:23 följande:

So far so good för båda två. Båda två fäste och är enligt senaste ultraljudet vid liv och mår bra.

Jag är glad att det blev två för vi vill ha mer än ett barn men jag är osäker på om vi skulle ha råd att betala själva för syskonförsök samt om jag skulle orkat det mentalt. 

Lycka till, till alla som behöver

Härligt att höra ;) hoppas det går hela vägen. Vilken vecka??
  • Miss-X
    Asams5 skrev 2015-01-30 13:05:15 följande:

Vad kul! Kanske vi sågs då utan att vi vet om det. Hur har det gått för dig. Har känt senaste dagarna som att mensen varit på gång. Men när jag testade imorse blev det plus! Tror inte det är sant. Efter två misslyckade ET och ett misslyckat FET! Overkligt. Återstår att se om det är 1 eller 2 som är kvar då. ????

Det var som jag trodde, det fäste inte denna gång heller, fick min blödning för fem dagar sen. Nu har jag oxå två misslyckade ET och ett misslyckat FET bakom mig. Jag hoppas bara min läkare lyssnar på mig denna gång o sätter in två. För att detta är sista försöket..sen måste vi börja med stimulering igen. Och jag som bor i Mariestad och pendlar till göteborg vid varje behandling har det väldigt svårt. Är svårt att ta ledigt från jobbet också.

Hoppas du ska få två friska fina bebisar :)
  • Miss-X
    Asams5 skrev 2015-02-04 19:06:22 följande:

Har du fler kvar i frysen förresten? I så fall är det nog svårt att få igenom två tillbaka.

Jag hoppas verkligen det :)

Jag har 6st kvar men denna gång ska de ta ut alla och låta dem utvecklas vidare i yttrligare tre dagar.

Min läkare är Åsa. Vem är din?
  • Miss-X
    Asams5 skrev 2015-02-04 20:43:50 följande:

Har också Åsa! Hon sa att man inför sista försöket diskuterar det. Så det blir nog först om dina frysta misslyckad gissar jag.

Inte dåligt att du fått så många till frysen. Jag har bara fått till frysen efter en behandling. Ett blev FET och sen två som inte klarade upptining. Det var knäckande!

Jaha då antar jag att hon inte kommer acceptera denna gång heller. Men ska göra ett försök.

Jag blev överstimulerad, det var inte roligt heller, mycket smärtsamt efter ägguttaget.

Jag håller tummarna för er och hoppas verkligen att det ska gå hela vägen ????????
  • Miss-X

Ojj där på slutet skickade jag smileys men här visades det som en massa frågetecken hehe

Svar på tråden Någon somm fått två embryon insatta?