• Asams5

Någon somm fått två embryon insatta?

Jag fick två tillbaka på Sahlgrenska nu i januari. Ruvardag 10 idag.

Jag har två ET och ett FET bakom mig. När jag frågade om det fanns nån möjlighet att få två tillbaka denna gången, var det inget som min läkare ens argumenterade emot. Både jag och min sambo var överens, så så blev det!

• Asams5
    Miss-X skrev 2015-01-26 23:03:24 följande:

Nej förresten Asams5, du skrev ju igår, vi är på samma RD ;)

Vad kul! Kanske vi sågs då utan att vi vet om det. Hur har det gått för dig. Har känt senaste dagarna som att mensen varit på gång. Men när jag testade imorse blev det plus! Tror inte det är sant. Efter två misslyckade ET och ett misslyckat FET! Overkligt. Återstår att se om det är 1 eller 2 som är kvar då. ????
  • Asams5
    Gweny skrev 2015-01-26 11:59:49 följande:

Också nyfiken på det. Ska börja på SU nu och funderat på om ens första försök inte tar sig, om man sen på 3e kan få två insatta?

Min läkare på SU sa att inför tredje och sista försöket brukar man alltid ta upp det till diskussion. Men förhoppningsvis ska ni väl slippa så många försök. ????
  • Asams5
    Miss-X skrev 2015-02-03 20:22:20 följande:
    Det var som jag trodde, det fäste inte denna gång heller, fick min blödning för fem dagar sen. Nu har jag oxå två misslyckade ET och ett misslyckat FET bakom mig. Jag hoppas bara min läkare lyssnar på mig denna gång o sätter in två. För att detta är sista försöket..sen måste vi börja med stimulering igen. Och jag som bor i Mariestad och pendlar till göteborg vid varje behandling har det väldigt svårt. Är svårt att ta ledigt från jobbet också.

Hoppas du ska få två friska fina bebisar :)
    Då ska du se att det blir som för mig. 4:e försöket och absolut sista chansen, två in och positivt på Stickan.

Får man fråga vem som är din ansvariga läkare där?
  • Asams5

Har du fler kvar i frysen förresten? I så fall är det nog svårt att få igenom två tillbaka.

• Asams5
    Miss-X skrev 2015-02-04 19:56:53 följande:
    Jag hoppas verkligen det :)

Jag har 6st kvar men denna gång ska de ta ut alla och låta dem utvecklas vidare i yttrligare tre dagar.

Min läkare är Åsa. Vem är din?
    Har också Åsa! Hon sa att man inför sista försöket diskuterar det. Så det blir nog först om dina frysta misslyckad gissar jag.

Inte dåligt att du fått så många till frysen. Jag har bara fått till frysen efter en behandling. Ett blev FET och sen två som inte klarade upptining. Det var knäckande!
  • Asams5
    Pinot noir skrev 2015-02-18 14:43:06 följande:
    Jag loggar in så sällan därför har svaret dröjt. Jag tror jag är omkring v16 men jag försöker att inte tänka så mycket på det. Jag tror det bästa för min mentala hälsa är att sluta fundera på allt och bara flyta med. Men det känns otroligt och overkligt och det har liksom inte sjunkit in än. Jag undrar när poletten trillar ner, mannen och hunden har blivit galna så för de verkar det ha sjunkit in. 
    Mannen har blivit helt insnöad på mat, vad jag kan äta och inte och vad han tycker jag ska äta. Han anser inte att jag ska äta på mcdonalds och liknande för man vet inget om det köttet. Det ska vara ekologiska matvaror utan konstiga ämnen i, det är han noga med. Hunden han är kistrad vid mig och klarar inte längre av att vara utan mig samt att maken inte får komma emot mig för snabbt för då går han emellan och ska skydda mig. Han var husses hund fram till för några veckor sen. 
    Har just fått reda på att vi väntar tvillingar också. Helt galet och overkligt. Undrar just hur lång tid det ska ta innan det sjunker in. :)

Lycka till med fortsättningen av graviditeten!
  • Asams5
    Pinot noir skrev 2015-02-22 20:22:08 följande:
    Grattis!! 

Det tar nog tid innan det sjunker in, men bered dig på att det blir dyrt. Två bilstolar, spjälsängar (även om de an dela i början) osv. Jag tror att det kommer bli ett helvete först innan man hittar rutiner och sådant, samt att ju äldre de blir desto bättre blir det. smile1.gif
    Jo det blir ju väldigt mycket dyrare. Har man barn med några års mellanrum, kan man ju använda samma saker. Lite svårt i detta fallet. Vagn och bilstolar är ju inte billigt direkt. Sängar och sånt kan man ju köpa begagnat. Det är ju så kort tid det används ändå. Kläder gissar jag att man får massor i början. Sen är ju blöjor väldigt dyrt också. ???? Men det kommer vara värt allt. Dom kommer nog ha glädje av varandra redan från start.

Lite kul detta eftersom jag själv är tvåäggstvilling. Fast det är ju på det naturliga sättet.

När har du BF?
  • Asams5
    Pinot noir skrev 2015-02-23 11:53:23 följande:
    Om du är tvilling har du ju någon att fråga om hur man gör allt rent praktiskt. Vad gör man när båda vill amma samtidigt? Hur enkelt är det att släpa med de till mataffären? Sådana där småsaker som ändå skiljer sig ganska mycket från att bara ha en. Som sagt jag är lika glad och förväntansfull som jag är livrädd och skräckslagen. 

BF kommer inte ihåg fick ett datum men sen sa de att det räknas inte för det är 40v och tvillingar föds senast i v38. Jag håller inte heller koll på vilken vecka jag är i för det stämmer ändå inte. Jag växer 25% snabbare än en enlinggraviditet, det kommer nog du också göra. 
    Vad fick du för datum?
    Känns kanon att ha en mamma med den erfarenheten. Kommer betyda mycket under graviditeten också. Skönt att hon är pensionär i höst också. :)

Jag har inte fått datum än. Ska på ett VUL till nästa vecka innan vi släpps till MVC. Får nog lite att förhålla mig till då. Men enl. Kalendrar är det början på oktober, så det blir väl mitten/slutet på september.

Nu tänker jag mest på hur länge man orkar jobba. Kommer sätta mina kollegor i skiten om jag blir sjukskriven tidigt. Får försöka släppa det. Bebisarna är det viktigaste nu, och att själv må bra. Än så länge mår jag hur bra som helst, bortsett extrem trötthet och helt förstoppad mage. :)
Svar på tråden Någon somm fått två embryon insatta?