Pinot noir skrev 2015-02-23 11:53:23 följande:
Om du är tvilling har du ju någon att fråga om hur man gör allt rent praktiskt. Vad gör man när båda vill amma samtidigt? Hur enkelt är det att släpa med de till mataffären? Sådana där småsaker som ändå skiljer sig ganska mycket från att bara ha en. Som sagt jag är lika glad och förväntansfull som jag är livrädd och skräckslagen.
BF kommer inte ihåg fick ett datum men sen sa de att det räknas inte för det är 40v och tvillingar föds senast i v38. Jag håller inte heller koll på vilken vecka jag är i för det stämmer ändå inte. Jag växer 25% snabbare än en enlinggraviditet, det kommer nog du också göra.
Vad fick du för datum?
Känns kanon att ha en mamma med den erfarenheten. Kommer betyda mycket under graviditeten också. Skönt att hon är pensionär i höst också. :)
Jag har inte fått datum än. Ska på ett VUL till nästa vecka innan vi släpps till MVC. Får nog lite att förhålla mig till då. Men enl. Kalendrar är det början på oktober, så det blir väl mitten/slutet på september.
Nu tänker jag mest på hur länge man orkar jobba. Kommer sätta mina kollegor i skiten om jag blir sjukskriven tidigt. Får försöka släppa det. Bebisarna är det viktigaste nu, och att själv må bra. Än så länge mår jag hur bra som helst, bortsett extrem trötthet och helt förstoppad mage. :)