• Anonym (19th/20th century)

1800 till tidigt 1900 talet var bättre

Är det några fler här som är emot Dagliga verksamheten? Jag är så missnöjd med att ha hor-diagnosen Assburgers/aspergers. Jag hoppade av DV för jag hatade det så jävla mycket fanns så många med utvecklingsstörning där, stod inte ut med dem. Om jag hade levt på 1800-talet hade jag inte fått den där onda, vidriga, äckliga diagnosen Assbugers. Jag kallar Aspergers Assburgers DEAL WITH IT!!! Får då fanns inte Assburgers. Folk som är stolta över att ha assburgers är så oförståliga. Vad är det att vara stolt över?. Hade jag levt på 1800 eller tidigt på 1900-talet så hade jag ha levt ett normalt liv då var inte skit som daglig verksamhet uppfunnet. Jag känner mig förnedrad av dagens apsamhälle. FUCKING HATE THE 21ST CENTURY!!! Jag vill inte bli behandlad som en jävla särunge som jag alltid har blivit.

Jag vet att det kommer bli påhopp i denna tråd, för så fort någon inte håller med någon annan så blir det påhopp, eller hur? Jag har blivit påhoppad för jag har mina åsikter :(.

• Svar på tråden 1800 till tidigt 1900 talet var bättre
  • Aspie

Jag tycker det är skitskönt att ha diagnosen i dagsläget. Jag får hjälp genom olika insatser för att kunna hitta en livsstil som passar mig och när något inte fungerar för mig har jag (oftast) rätt att få göra det på ett sätt som fungerar för mig. Hade jag inte fått diagnosen och fått den hjälp jag behövt så hade jag nog tagit livet av mig.

• Flickan och kråkan

Låt mig se.....nu har jag ingen diagnos, men hade jag levt på den tiden så hade jag troligtvis levt som torpare, levt på magra portioner av grönt dygnet runt, frusit i mörkret och fått följa otalet av mina barn till kyrkogården. Alternativt slitit hund utan några rättigheter i någon stad omgiven av fattigdom, smuts och trångboddhet.

Nej, vad säger jag. Jag hade inte överlevt bardomen överhuvudtaget. Jag hade dött av en blindtarmsinflammation som 9-åring. Jag hade varit ett av de många barn som föräldrar fått följa till en alltför tidig grav......

Aspie skrev 2015-01-23 10:59:43 följande:

Jag tycker det är skitskönt att ha diagnosen i dagsläget. Jag får hjälp genom olika insatser för att kunna hitta en livsstil som passar mig och när något inte fungerar för mig har jag (oftast) rätt att få göra det på ett sätt som fungerar för mig. Hade jag inte fått diagnosen och fått den hjälp jag behövt så hade jag nog tagit livet av mig.

Finns inget positivt med AS tyvärr. Känns det inte jobbigt att vara en särunge som behöver särhjälp?
  • Kerubmamman
    Anonym (19th/20th century) skrev 2015-01-23 10:57:05 följande:
    Hellre fattigstuga än DV. jag har inte rätt till arbetsförmedlingen
    Varför har du inte rätt till arbetsförmedlingen? 
    Jag och mina vänner med aspergers har rätt till arbetsförmedlingen... Obestämd
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
    Flickan och kråkan skrev 2015-01-23 11:00:58 följande:

Låt mig se.....nu har jag ingen diagnos, men hade jag levt på den tiden så hade jag troligtvis levt som torpare, levt på magra portioner av grönt dygnet runt, frusit i mörkret och fått följa otalet av mina barn till kyrkogården. Alternativt slitit hund utan några rättigheter i någon stad omgiven av fattigdom, smuts och trångboddhet.

Nej, vad säger jag. Jag hade inte överlevt bardomen överhuvudtaget. Jag hade dött av en blindtarmsinflammation som 9-åring. Jag hade varit ett av de många barn som föräldrar fått följa till en alltför tidig grav......

Men jag skulle hellre leva så än att vara en jävla särunge
    Kerubmamman skrev 2015-01-23 11:13:31 följande:

Varför har du inte rätt till arbetsförmedlingen? 

Jag och mina vänner med aspergers har rätt till arbetsförmedlingen... 

Jag har inte rätt för det för jag har AS. du och dina vänner är nog egentligen normala isåfall
  • Kerubmamman
    Anonym (19th/20th century) skrev 2015-01-23 11:14:41 följande:
    Jag har inte rätt för det för jag har AS. du och dina vänner är nog egentligen normala isåfall
    Nej, vi har aspergers. Personer med funktionsnedsättningar har rätt till AF. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
    Kerubmamman skrev 2015-01-23 11:16:17 följande:

Nej, vi har aspergers. Personer med funktionsnedsättningar har rätt till AF. 

Nej de har de inte
  • Aspie
    Anonym (19th/20th century) skrev 2015-01-23 11:17:46 följande:
    Nej de har de inte
    Vad är det för goja du snackar om? Jag har precis fått en anställning genom AF.

Skriv in dig på AF och under första mötet där ska du säga att du har Aspergers syndrom. Då kommer du få hjälp av en särskild arbetsförmedlare som har koll på läget och vad du kan få för särskilda insatser.
Svar på tråden 1800 till tidigt 1900 talet var bättre