Inlägg från: Anonym (Fjäril) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjäril)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (MA v 13) skrev 2015-05-12 09:58:06 följande:

Hsh det där är definitivt ett plus :) ett plus är alltid ett plus, jag tycker inte det är supersvagt heller. Grattis!!

Kan inte ni alla som plussat skriva lite kort om er historia, när ni hade ert ma/mf och hur lång tid det tog sen? Hade varit kul med lite solskenshistorier när man själv befinner sig i början på den mörka tunneln.

Jag blev gravid i slutet av oktober förra året. Var på RUL i 12 mars och där upptäcktes det att bebisen var död i vecka 20. Två dagar senare kom bebisen naturligt - med värkar och att vattnet gick så vi åkte in till sjukhus och där föddes den lilla bebisen. Den var en liten pojke. Sedan blödde jag mycket efteråt och länge och 13 april blev jag skrapad för att blödningarna inte slutade. Sedan har vi legat och lite extra mycket vid ägglossning kring den 27 april. 

Men jag är så nervös, känns inte som att det är på riktigt ännu. 
  • Anonym (Fjäril)
    hsh skrev 2015-05-12 16:33:52 följande:
    Åh! Styrkekramar till dig!! Jag hoppas det är din tur nu, så du slipper gå igenom nåt liknande. Ni var inte på nåt vul innan rul?
    Åhh tack! Jo vi har på ett tidigt ultraljud KUB (för att få se bebisen) i vecka 12 och då var allt okej.
    Jag hoppas att det är din tur nu oxå. Att det är allas tur igen. Hjärta
  • Anonym (Fjäril)

Hej!

Idag kom mensen trots plus tidigare i veckan. Men men nu är det bara att köra på igen när det är ägglossning igen. Tar bara udden av romantiken när man ligger för att tajma ägglossning.

Vilka ägglossningstest kör ni med?

• Anonym (Fjäril)
    Elyssa81 skrev 2015-05-16 18:30:30 följande:
    Men hur kunde det bli så? Är du säker på att du inte är gravid?
    Nej det tror jag inte. Antingen visade det fel eller så är det ett väldigt tidigt missfall.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Mia) skrev 2015-05-18 23:43:44 följande:

Var på efterkontroll idag och nu är allt borta. Jag var inte alls orolig för att det skulle vara något kvar, efter cytotec och två skrapningar skulle det ju vara helt sjukt. Jag har slutat äta penicillin och min infektion verkar vara under kontroll. Så skönt att få gå vidare, känns som att det här missfallet äntligen är ett avslutat kapitel.

Jag har fortfarande flytningar med brunt blod. Ungefär hur lång tid efter skrapning har er ÄL kommit?

Hoppas att du snart mår bättre. Jag skrapades den 13 april och hade ägglossning den 27 april.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-05-19 20:18:23 följande:

Ursäkta, men jag tänkte fråga alla experter här:
    har ont i ljumskarna och över blygdbenet. Känner att jag spänt mig sedan missfallet. Kan det vara det. Känns som det är i musklerna. Någon med samma?

Kanske ska kolla upp det. Iaf om det inte går över.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (MA v 13) skrev 2015-05-20 08:55:07 följande:

Jag testar fortfarande svagt positivt.. Det är så svagt att det knappt syns men det är plus. Har varit så några dagar så tror alltid det ska vara neg dagen efter men icke. Hur lång tid kan det ta?? Tänker om det är såpass svagt borde det väl knappt vara mängder av hcg kvar i kroppen & hur kan det då ta flera dagar för det sista att sjunka?

Det kommer nog snart visa negativt. Det var ju "bara" två veckor sedan du fick missfall.
  • Anonym (Fjäril)
    idaeglund skrev 2015-05-21 10:25:19 följande:

Jag fick MA i februari (v10, men fostret var i v.6)

Då började allt med lite smått bruna flytningar som bara blev rödare och rödare. Sen efter cytotec, blodbad, ambulans, akut operation, blodtransfusioner och sjukhusvistelser blev jag gravid igen. Är i v 6 nu, men har fått lite smått bruna flytningar igen och en molande värk i magen till och från ett par dgr. Sen har den här graviditeten inte alls varit likadan symptommässigt som de andra två. Jag har tex inte alls mått illa. Så nu är jag nästan säker på att det är missfall. DET SUGER! Det värsta av allt är tajmingen, åker ensam till Kreta imorgon på Träningsresa. Så vi får se vad som händer där. Fan, ville ju bara vara glad nu ju.

Hej!

Innan du åker ska du inte kolla upp det? Tänk på att ta vara på dig. Det är ju inget bra att vara i Kreta ensam och få missfall. Skickar styrkekramar till dig. 

• Anonym (Fjäril)
    idaeglund skrev 2015-05-21 14:27:10 följande:
    Tack snälla!

Känns lite svårt att kolla upp bara. Då jag bara är i v 6 är embryot 1mm ca och hjärtat har inte börjat slå. Så enda sättet att fastställa att det är ett MA är om jag gör 2 VUL med en veckas mellanrum för att se om det har växt.

Jag håller alla tummar att det inte kommer hända nåt på kreta. :~(
    Ja det är sant. Men blod behöver inte betyda missfall. Jag hoppas verkligen att allt är okej och du kan njuta av din resa.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Mia) skrev 2015-05-21 23:54:28 följande:
    Låter precis som mig! Har också ÄL-känningar och alla symtom men för svaga positiva gravtest fortfarande. Håller tummarna för oss båda och hoppas att det är så! :)
    Jag hade missfall i mitten av mars och ägglossning i början av april sedan blev jag skrapad i mitten av mars pga rester från missfallet. Så det är ju inte omöjligt att du har ägglossning trots svagt plus.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?