någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
Ånej, beklagar verkligen! Hur kollade de? Med vul eller blodprov? Var det hcg som var på noll? Hoppas ni får påbörja utredning direkt och får bra hjälp. Kram
Ånej, beklagar verkligen! Hur kollade de? Med vul eller blodprov? Var det hcg som var på noll? Hoppas ni får påbörja utredning direkt och får bra hjälp. Kram
Nu har de med hcg blodprov konstaterat mitt 4.e... Men de away det kan månader innan utredningen kommer igång... Liksom jag blir inte yngre!och om vi vill ha fler? Har kontaktat min privata försäkring och hoppas de kan hjälpa.
Hej.
I förrgår startade vårt missfall av sig själv (egentligen ett ma som höll på att bekräftas, men kroppen hann förstå själv). Skulle varit i v7+1 när vi gjorde VUL och bm bara såg en hinnsäck och foster men inget hjärta slå (i torsdags) . I lördags började jag blöda massor och gör det än.
Har två barn sen innan på 4år och 2år.
Fick sonen 2013 (oplanerad, blev till trots P-piller som jag tagit i 10 år då).
2014 fick jag ett ma som upptäcktes i v9, sen två missfall i v6 och v5 efter det.
2015 föddes vår dotter.
Nu i januari blev vi gravida igen men upptäckte i mars att fostret hade en stor cysta plus vad man trodde var kromosomavvikelser. Valde att avbryta graviditeten i v12+0 kirurgiskt.
Gravid igen nu i juli som då precis har slutat i ma/mf.
Vet inte riktigt var jag ska börja, nu vet jag knappt om jag vågar eller orkar försöka mer...
Uppdatering. Kollades just och jag har tendens till hjärtformad livmoder. Ska kolla den med kikarundesökning i början av nästa cykel.
Fick tagit cellprov och klamydia test nu. Räknar såklart med att det senare är negativt och helst det förstnämnda också.
Ska ta en massa blodprov också efter att mitt hcg konstaterats till 0.
Så i start september blir jag skannad nästa gång... Tar paus denna ägglossningen.. Det tyckte hon var klokt också då något är fel.
Visar detta sig inte vara något ska vi ta kromosomprov också...
Betyder hjärtformad livmoder att du ökar chans till missfall? Har nämligen en vän som fått två barn och ett mf med sådan livmoder. Hon Fick däremot ta kejsarsnitt på båda barnen eftersom barnet har svårt för att vända sig i sådan livmoder.
Vi jobbar fortfarande på att få svar på mina missfall.
Min livmoder är normal, jag har massor av ägg och blodproven var ganska normala... Så nu har vi båda tagit kromosomtest och får svar om en månad...
Har ägglossning snart och får se om vi kör på...
Hatar när folk frågar om man i inte snart ska ha nr 2... Jo för helvete!
Jag kommer svara mer ärligt nästa gång någon frågar... Hatar frågan... Man får inte fråga folk sånt!
Hej! Är så himla ledsen och besviken idag.. fick just mitt andra missfall på raken (ingen mens emellan förra MF och denna graviditet). Var så lycklig för att jag fick chansen att bli gravid så snabbt igen och har varit så himla rädd för ett nytt missfall så pratat med kurstor osv, och så händer det som jag varit så rädd för bara sådär utan förvarning.. känns som en dålig film och dejavu. denna gång vill dock inte något komma ut av sig själv utan ska dit för att få medicin och stöta ut allt. Känner mig så tom.... alla sa "men denna gång går det bra", "det händer ju inte två gånger på raken",och allt det känns som bortblåst. :(( känns bara så hopplöst.... vill inte skrämma eller oroa någon,oftast blir det ju inte två gånger på raken. Men vet bara inte vad jag ska känna eller tänka då ena delen bara vill resa mig, skärpa mig och testa igen, det är ju trots allt såååå vanligt med missfall och bra att kroppen stöter bort. och andra delen är rädd för att nånsin bli gravid igen. Är så jäkla förstörd nu alltdå....,!!!! :((( hur ska jag kunna glädjas igen över att bli gravid eller ens försöka bli det nu? Är så rädd för att bli bitter och konstant orolig, förlåt för ett negativt inlägg men var bara tvungen att skriva av mig<3
Skönt ändå att du fått endel svar och att de var positiva! Så bra att det ser bra ut! :) ja vafan!! om nån frågar är det inte dags snart, har jag bestämt mig för att svara "Jo, hade jag inte fått två missfall nu på raken hade vi snart haft ett barn- men nu vlev det tyvärr inte så" och se vad prakpuckot svarar som ställer en sån korkad fråga utan att tänka efter!!! Men tänker mig att dem som frågar sånt aldrig haft svårigheter med graviditeter och därför har noll koll.
Inser ju att man behöver hjälp, men vart ringer man?
Hos mig har min kropp klarat det hela själv, förstår oron om man måste få hjälp med att stöta ut det...
Hoppas att ni har det bra allihopa. Här provat vi igen i oktober. Fick hoppa över september också. Denna gången då mannen har sjuka ryggproblem.
Men han fick svar på sädprov. Han har jättemycket och 80 % snabba simmare. Så inte är kvaliteten där något att klaga på... Nog därför vi blir gravida vartenda gång... Men så duger väl äggen kanske inte... Svar på kromosomprov om två tre veckor...