• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Sagan12345 skrev 2016-05-03 19:55:18 följande:
    Ofy vad frustrerande.. Måste kännas jättejobbigt att missa äl. När man vill bli gravid vill man juh verkligen inte missa en chans.. Men vem vet den kanske kommer 10 lr 14.. Reser han mycket?

Jag käkar rosenrot denna månaden igen...sist jag gjorde det blev jag gravid men slutade i tidigt missfall. Men kommer sluta lite tidigare innan ÄL denna gången, även trappa ner från två till en tablett till helgen...sist kom ÄL rätt fort med rosenrot så får hoppas den kommer iaf den 11:e och att det räcker med att vi då fick till det den 10:e...14:e kommer inte hända, min ÄL har aldrig kommit senare än dag 13. 

Han reser nån gång i månaden, och nu har de typiskt nog hamnat just på ÄL då. Eg skulle jag haft ÄL 8-9 men så var mensen sen av nån anledning och då blev ÄL på hans resa ist...blev så ledsen när jag upptäckte det. 

• Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-05-04 12:43:48 följande:
    Åhh ja jag förstår dig.. Hoppas den kommer på d 11 min brukar komma på d16 i normala fall.. Senast på d18. Är rosenrot bra för ägglossning eller?
    Ja det är bra för att få jämna cykler och tydligare ÄL. För mig blev den mycket starkare, har ibland misstänkt att äggen inte släpper då jag inte får fullt positiva ÄL-test, men med rosenroten fick jag det för första gången sen vi började försöka. Så verkar bra för mig iaf. Finns både massa bra och dåligt att läsa om rosenrot, tror man får göra sig en egen uppfattning, men läs trådar om det intresserar dig :)
  • Nykär15

Ny ÄL närmar sig...känner av det men inte positivt på stickan ännu. Borde vara på onsdag...då är ju killen bortrest Gråter så får göra vad vi kan innan han åker idag och i morgon och hoppas på att det ska räcka..sen är han inte hemma förrän sent på fredag...

• Nykär15
    Anonym (Första mf) skrev 2016-05-09 09:20:47 följande:
    Kan annars hoppas den är igång till helgen. Men annars hoppas på det bästa å ligga i idag å imorgon ?
    Så sent kommer den aldrig, den brukar komma på dag 12-13. Så i morgon  som tidigast men den är sällan sen....så vi får göra allt vi kan nu innan bara. Vi ligger varje dag alltid så mer kan vi inte göra Glad så hade han bara vart hemma vid ÄL så behövs inga tester osv för missa den lär vi inte göra isf..men nu kollar jag eftersom jag hoppas den ändå hinner komma innan, hade känts lugnare då, att man prickat den liksom...
  • Nykär15
    Anonym (Första mf) skrev 2016-05-09 09:57:08 följande:
    Förstår din känsla. Jobbigt att lyckas pricka in att han åker när det är knapra dagar å pricka in. Men håller alla tummar å tår att det lyckas pricka in ändå. Här används inte heller stickor då vi ligger iaf var till varannan dag. Men nu det senaste så har vi haft mycket omkring oss så tröttheten har kommit ivägen å har barn som inte riktigt vill sova när de skall utan det skall ju upp å drickas vatten mm. Å gärna komma in å kolla läget hos oss ????
    Jo så är det ibland..händer ju nån gång då och då att man inte orkar..men runt ÄL vill ingen av oss missa så då kör vi trots tröttheten, känner ju ändå i kroppen när den är så man kan liksom inte frångå det.
  • Nykär15
    Anonym (Första mf) skrev 2016-05-09 10:46:43 följande:
    Härligt iaf att du känner när det är dags. Jag är helt känslolös vid ÄL å när det är dags för tråkiga veckan.
    Jag har alltid känt av min ÄL tydligt så det är skönt. Men det är ju väldigt olika. Men så länge man har regelbundet sex så missar man ju ändå inte sin ÄL Glad
  • Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-05-09 12:06:28 följande:
    Samma här.. Dag 15 idag så räknar med äl i morgon lr övermorgon.. ligger ni i morgon borde de väl räcka om äl är i övermorgon?! Håller tummarna.. Hur långt innan äl brukar du få utslag på testen?

Jo man tycker ju det borde räcka, men vill gärna ligga dagen ägget släpper med och dagen efter...även om de innan är viktigast. 

Jag brukar få positivt (oftast på em) och sen släpper det nån gång under natten till dagen efter då jag brukar ha svagt ett dygn efter och det får man ju när det släppt. Så hoppas hoppas jag får fullt utslag i morgon så vet jag att det nog är tillräckligt..men har jag otur får jag det först på onsdag och då släpper ju ägget natten till fredag...

• Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-05-10 10:16:45 följande:
    Uppdatera efter du testat.. Hoppas hoppas.. Själv fick vi inte ens till nå sex igår :( men har ägglossning tidigast idag så borde vara lugnt.. Tror dock jag är på väg lr har fått svamp :( vet inte hur mkt sånt påverkar men de borde förstöra endel

Har fått svamp efter mensen sista gångerna nu...väldigt störande. Ska inte påverka att man behandlar iaf. Men så himla störigt..kliar på mig med. Tror det är att vi har sex så mycket med...smörjer med en mjukgörande intimkräm. 

Ska uppdatera sen hur dagens ÄL-test ser ut, gör riktigt ont i magen idag så hoppas det är positivt idag! Vi hade sex igår och kommer ha idag, om vi orkar/hinner kör vi i morgon innan han åker...får se om det går..

AennilKs skrev 2016-05-09 18:56:31 följande:

Börjat blöda lite men inga klumpar..orolig

Bara sett dina bilder i svaga grav.tester-tråden...svårt säga om det där är ett plus då det är så svagt att jag knappt ser nåt....kan lika väl vara spök :/ så ev är det väl mensen som kommer nu? När är/var BIM?

• Nykär15
    Sagan12345 skrev 2016-05-10 16:16:43 följande:
    Haha, de är nog därför jag också fått de.. Inte lätt, man ligger för att maxa chansen att bli gravid å bara för man gör de får man svamp.. Ska jag vänta å behandla till efter äl lr på en gång tror du? Inte helt hundra att jag har de ÄN. Jag ska ta test i dag med och se om de är på g..

Jag har behandlat utvändigt nu även under tiden ÄL är...ska inte vara några problem. Känns som det är värre att låta det vara faktiskt eftersom det inte är så gynnsamt för simmarna med en sån  miiljö.

Hade positivt på kvällen på ÄL-test iaf, så vi körde på igår kväll och hoppas nu att det räckte gott! Nu har han rest iväg så mer kan vi inte göra för denna gången...

• Nykär15

Härligt! Då är nog miljön toppen!

Mitt ägg har iaf släppt :)
    Så här såg stegringen ut och idag är det svagare igen, så himla härligt äl hann komma innan han åkte!

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?