Inlägg från: Anonym (Viola) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Viola)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (MA v 13) skrev 2015-05-08 02:27:49 följande:

Vet någon om detta är normalt?

Fick cytotec behandling i måndags och enligt vul samma dag var allt ute. Blödde väldigt sparsamt dagen därpå och kanske något mer igår, ungefär som en mens. Har inte haft ont. Nu plötsligt inatt har jag fått en stark mensvärk som sitter i ryggen och blödningen har ökat i styrka. Går jag på toa nu blir det väldigt rött i toastolen genast och det kommer ut lite som ser ut som slemmiga trådar (ursäkta beskrivningen). Är det normalt att plötsligt blöda mer och få mer ont efter 4 dagar?? Vill verkligen slippa skrapas :(

Ja, jag blödde först i tre-fyra dagar, sedan gick det två veckor med sparsamma blödningar men helt plötsligt började det tokblöda och göra ont. Allt hade inte kommit ut och det som var kvar lyckades inte komma ut utan hjälp på sjukhuset.

Får du väldigt ont så är det kanske et tecken på att allt inte kommit ut.
  • Anonym (Viola)

Man borde ju bara glömma bort det här med att BIM är på måndag och lugnt vänta in mensen. Men naturligtvis är jag sugen på att testa. Det finns ingenting som tyder på att jag skulle vara gravid, men så länge det inte är bevisat så finns ju den teoretiska möjligheten...

Vet inte om man någonsin varit med om sådan stiltje i kroppen, känns inte som om mensen är på väg heller. Kanske har kroppen hakat upp sig och det blir en jättelång cykel.

• Anonym (Viola)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-05-08 11:00:50 följande:
    Jag är i samma sits, lite ungefär. Jag går och känner efter hela tiden om jag känner något i "tjejmagen", vilket jag tycker att jag gör. Å ena sidan tänker jag att självklart är jag inte gravid och å andra sidan hoppas jag verkligen på att jag är gravid. Gjorde ett testa tidigt test i onsdags som är alldeles för tidigt. Då blev det minus och senare blev det ett plus, så då ökade ju hoppet något otroligt, även om jag vet att man inte ska kolla efter tiden har gått ut. Så vad ska jag tro?? Men antagligen kommer ju mensen nästa vecka och så är det bara att starta om med nya friska tag.  

Samtidigt blir jag så osäker på min kropp, jag gjorde ju ägglossningstest (Clearblue dubbleindikator) och det visade på glad gubbe, så det borde stämma. Men jag vet inte riktigt när jag hade min mens sist. Har ju liksom blött hela tiden typ. Jag blir så frustrerad av denna totala ovisshet. 
    När väntar du dig mens? Om äl-test stämmer så kommer min på måndag, Har fått menskänningar (som inte är detsamma för mig som gravkänningar) så jag borde bara vänta in, men är såklart sugen på att testa ändå... Får se om jag klarar mig genom helgen utan testning. Bara slöseri med pengar ju.
  • Anonym (Viola)
    Anonym (MA v 13) skrev 2015-05-09 13:36:42 följande:

Jag fick aldrig nån info om att testa med gravtest för att se att hcg gått ur kroppen.. Ser att många här kollar det. När ska man tidigast testa? Fick cytotec behandling i måndags.

För mig tog det 4 veckor innan det var negativt (MA v.14).
  • Anonym (Viola)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-05-10 07:29:51 följande:
    Om mensen kommer så är det i början av nästa vecka, alltså nu imorgon eller på tisdag.

Ja testa innan är ju egentligen helt meningslöst. Nu har jag försökt att fokusera på andra saker och det hjälper lite. I alla fall är jag lite gladare när jag inte hela tiden tänker på gravid eller inte gravid.

Hoppas att du inte får din mens på måndag. Håller tummarna för oss båda
    Samma här. Borde komma i dag eller senast imorgon för min del. Fast iofs kan ju perioden mellan äl och mens också ha ändrat sig. Inget är omöjligt.
  • Anonym (Viola)

Testade digitalt i dag för att slippa spekulera, det blev "ej gravid". Trist! Så nu är det bara att hoppas att mensen kommer snart och inte krånglar. :(

• Anonym (Viola)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-05-11 10:40:14 följande:
    Så trist! Ja nu är det nya tag som gäller. Det kommer hända igen, att vi blir gravida alltså. Nu får vi ju ligga massor igen och det är ju också härligt. Flört
    Haha, ja så sant. Men tyvärr gillar min man inte att ha "strategiskt sex" så honom får jag försöka förföra varje gång - ganska ansträngande. ;)

Det värsta är att jag känner mig så stressad pga åldern, annars hade det varit lugnt. Hoppas verkligen att månaderna inte rinner iväg utan plus för då måste jag nog börja tänka om... och det vill jag inte.
  • Anonym (Viola)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-05-11 10:51:59 följande:

Hej

Efter blödning 3:e april konstaterades att jag var väldigt tidigt i graviditeten trots att jag skulle ha varit i vecka 8. Efter det kom rejäl blödning med klumpar och jag fick missfall. Den 10:e konstaterades på vul att det var på väg ut (låg så lågt ner förklarade läkaren) och att ett graviditetstest dör visade neg. Hemma på stickor från graviditetskollen visade det positivt en vecka till sedan var de blanka. Alltså runt den 20:e.

Trodde inte alls att jag var gravid utan testade idag bara för att tempen legat hög ett tag. Testade med clear blue som visade positivt. Min bm tyckte det lät konstigt att det skulle vara det gamla hormonet som visade. Men kunde inte svara på om det var en ny graviditet eller inte. Inte än isf. Jag måste avvakta och testa igen för att se om det blir starkare. Och ja jag vet att tester kan visa i veckor efter men eftersom det var negativt hos läkaren och även med mina tester för ca 3-4 veckor sedan så blir jag brydd.

Låter ju som att du är gravid på nytt. Häftigt! Du kanske kan testa digitalt och se hur många veckor du får upp?
  • Anonym (Viola)
    hsh skrev 2015-05-11 18:10:58 följande:
    !!!!!!!!!!!!!!
    Grattis! Ett solklart plus! Det var inte som du trodde alltså!
  • Anonym (Viola)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-05-11 23:15:51 följande:
    Svårt med bilder - det är starkare i verkligheten. Men ett svagt plus är väl ett plus?
    Grattis! Vad kul! Ett plus är ett plus! :)
  • Anonym (Viola)

Maj verkar vara en fertil månad! Många som blivit gravida precis. Grattis till er!

Testade ju igår, på BIM, och fick negativt. Men det var bra att jag testade för annars hade hoppet varit skyhögt nu eftersom mensen inte kommit ännu. Molvärken har dessutom försvunnit, så nu känns det som att mensen kommer att dröja. Tråkigt. Näst bäst efter ett plus hade varit en mens i tid. Men, men. Kroppen gör som den vill.

• Anonym (Viola)
    hsh skrev 2015-05-13 07:11:52 följande:
    HCG går inte ner direkt. Kan vara kvar i kroppen upp till tre veckor vad jag förstår.
    Det kan vara kvar ännu längre - för mig tog det drygt 4 veckor innan det blev minus.
  • Anonym (Viola)
    Elyssa81 skrev 2015-05-14 14:11:35 följande:

Idag fick jag negativt graviditetstest. Så glad .

Idag har jag inte haft någon blödning. Hur länge ska man vänta innan man har sex?

Om blödningen upphört så är det väl bara att köra på! Fast det kan vara smart att vänta någon eller några dagar till - i bland verkar det som att blödningen kan göra ett uppehåll och sedan komma tillbaka. Men efter ett par dagar utan något så hade jag absolut fortsatt med ett vanligt sexliv.
  • Anonym (Viola)
    Anonym (MA v 13) skrev 2015-05-18 13:50:05 följande:

Idag (2 v efter cytotec) vaknade jag med hemsk huvudvärk som hållit i hela dagen och nu mår jag även illa och känner mig dålig, känns liksom som början på en influensa ungefär.. Blir rädd att det blivit en infektion, vi hade sex igår första gången och då hade jag varit blödningsfri i 1,5 dygn, men nu har jag gulaktiga flytningar, igår kväll var de även åt det brunare hållet? Borde jag oroa mig? :/

Om det är en infektion borde du kanske få feber och flytningarna blir illaluktande har jag hört. När det gäller huvudvärk så fick jag jättejobbig huvudvärk de första veckorna efter missfallet. Det är en vanlig biverkning tydligen och kan bero på lågt järnvärde. 

Du kan ju också ha fått influensa såklart. Hoppas att du blir bättre snart och att det inte blir komplikationer.
  • Anonym (Viola)
    Anonym (MA v 13) skrev 2015-05-18 14:46:32 följande:
    Tack för svaret! Känns bättre nu efter alvedon, var mest nojig över det starka illamåendet i samband med huvudvärken, men jag har ingen feber (än?) och inga illaluktande flytningar så antar att jag bara oroar mig i onödan.. Läste nämligen att vissa får rekommendationer att avstå sex i upp till 4 veckor trots att blödningarna upphört då livmodermunnen kan fortsätta att va öppen så blev lite skrämd av det..
    Äsch, det låter överdrivet. Båda de läkare jag rådfrågade på återbesök sa att man kunde sätta igång direkt när det slutat blöda. Jag vilade själv inte på hanen.. ;)
  • Anonym (Viola)
    Elyssa81 skrev 2015-05-20 10:27:00 följande:
    Jag tror att det är helt normalt. Hcg ska halveras varje dag och då gå det ju långsamt ner på slutet tänker jag. Förstår om det känns jobbigt. Jag testade negativt 11 dagar efter jag började med cytotec.
    Ja, för ett MA i v.13 är det säkert helt normalt, jag testade ju som sagt positivt i fyra veckor innan det blev negativt.
  • Anonym (Viola)
    Anonym (MA v 13) skrev 2015-05-20 17:03:38 följande:

Ni som testade positivt länge, hur länge var det jättesupersvagt? Bara mot slutet eller typ 1-2 veckor?

Beror på vad som supersvagt, dessutom testade jag bara en gång i veckan. Vecka 4 var det svagt och vecka 5 helt blankt.
  • Anonym (Viola)
    Tizzen skrev 2015-05-26 08:47:00 följande:

Jaha, då kom mensen :( två försök efter missfallet men det har inte blivit nått. Så frustrerande och ledsamt :(

Jättetråkigt! Det känns ju hopplöst, som att det aldrig kommer att bli något ändå tills det verkligen händer...
  • Anonym (Viola)

Nu är jag lite ego, är stressad på jobbet och har sån jättestark mensvärk. Eftersom jag missade äl den här gången vet jag inte när mensen ska komma, men det skulle kunna vara dags på måndag-tisdag i nästa vecka nånting. Har haft ont i flera dagar och det eskalerar för varje dag. Inte så att jag inte kan jobba, men hela magen är uppblåst. Andra mensen efter MA. Antingen är det ngt som blivit efter missfallet eller så är dte ngt annat på g...? Svårt att inte hoppas...

• Anonym (Viola)

Ego eftersom jag inte kommenterar alla nyas inlägg. Får återkomma om det...

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?