Inlägg från: Anonym (småland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (småland)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (Viola) skrev 2015-04-16 21:36:49 följande:

Jag förstår din stress och irritation, verkligen. Har befunnit mig i den situationen själv många gånger. Men jag förstår faktiskt också din man. Det är kanske inte så roligt att ha sex för barnalstringens skull alla gånger om man inte är på humör. Min man är väldigt känslig för det, han känner sig som någon slags avelstjur om  jag är på honom fast han inte vill. Samtidigt är det ju bara några dagar i månaden spm det är skarpt läge så man kan ju tycka att de kunde "bjuda till" just då. Ja, suck... jag har själv ingen lust att befinna mig där igen i den stressen...

Nej det här är inte kul längre. Att skaffa barn skulle ju vara roligt! Detta år har bara varit elände och kaos hittills, och inte bara missfallet. Men i all sorg och alla tråkigheter har vi i alla fall hela tiden haft varandra och vår kärlek. jag vill inte ha någon rumskompis, jag vill ha min man. Och skillnaden är hårfin. Det handlar om det fysiska. Ge mig sex!!
  • Anonym (småland)
    hsh skrev 2015-04-17 22:30:54 följande:

Jag behövde inte skrapas heller. Jag fick bara prata i telefon med en kvinna som sa att Stanna hemma, blöd ut det. Vi har inte tid att undersöka alla MF. Ring kuratorn om det behövs. Jag blödde nån vecka, sen hade jag blodiga flytningar några dagar . Återfick mensen ungefär sex veckor efter MF. Jag har haft ovanligt riklig mens nu dom här tre ggr, & ingen ny graviditet. Vi hann knappt ha sex förra gången så blev jag gravid.. Jag vill bara bli gravid igen. Känns lite som att jag inte kan läka förns jag får vänta barn igen. Sorgligt kanske.

Känner exakt samma sak. Jag mådde otroligt psykiskt dåligt under tiden jag blödde. Direkt när det slutat lättade det enormt, men känner ett sånt enormt behov av att bli gravid igen. Precis som att jag inte har någon vision om framtiden om det inte innebär bebis. Så jag är nog också sorglig...
  • Anonym (småland)
    WiMe06 skrev 2015-04-18 08:19:48 följande:

Känner som er också, jag kan känna att jag behöver en ny graviditet för att kunna komma vidare från MF. Man får ngt nytt att koncentrera tankarna på. Samtidigt som jag känner en oro över att bli gravid igen också.

Först kände jag så. Att jag skulle vara väldigt rädd och osäker om jag blev gravid igen. Men så hade vi uppehåll i mars då det inte tog sig i februari (mf i jan) och nu är man bara väldigt längtansfullt! Jag kanske kommer att vara rädd om vi lyckas bli gravida, men så kände jag mycket mer när vi försökte i februari. Nu när vi försöker känner jag mer glädje och framtidshopp! Kanske var bra för psyket att hoppa en månad... Men att bli gravid igen känns ändå som ett absolut måste. Blir ledsen om jag tänker en framtid utan ett till barn. Men tiden börjar bli knapp.
  • Anonym (småland)
    hsh skrev 2015-04-18 21:43:52 följande:

Jag upplever det som att en graviditet satte igång hela processen i kroppen. Det började för tre år sen då jag gjorde abort, efter den har jag längtat otroligt starkt efter barn från att kanske inte vilja ha barn alls. Så nu när vi blev gravida så var jag så otroligt glad, jag vill ha den känslan igen. Vid aborten så lyssnade dom på fostrets hjärtslag. Jag ångrar inte aborten men hade det varit idag hade jag inte kunnat göra abort efter att ha hört hjärtslag. Jag knyter an för fort idag på nåt vis..

Har också gjort en abort en gång. Fast det är många år sedan nu. Dock var det så tidigt att hjärtslagen inte kommit igång än. Det tyckte jag var skönt. Att jag faktiskt inte avslutade ett liv för när ett hjärta slår är det mer ett liv för mig. Har ett barn sedan tidigare så jag tyckte så mycket om den där plutten direkt. Men jag ångrar inte aborten en enda sekund även fast det var jättetufft. Men jag vet att hade jag varit i den situationen som jag var då, hade jag gjort samma sak idag.
  • Anonym (småland)
    Mallanmillis skrev 2015-04-19 15:11:27 följande:

Igår kom ett efterlängtat plus efter vårt MA vid jul. Svårt att vara glad för är bara rädd att något ska hända :( detta var vårt 3e försök efter MA. Känns overkligt. Får nog bli kontakt med kuratorn igen för att tackla oron inför denna graviditet som jag hoppas vill stanna.

Grattis!! Underbart! Så glad för er skull! Du ska se att det blir bra den här gången. En fin julklapp!
  • Anonym (småland)
    Mallanmillis skrev 2015-04-19 22:04:27 följande:

Tack så mycket! Va gulliga ni är :)

Jag hoppas verkligen att det blir bra det här. Mår gärna hur dåligt som helst bara vi får ett friskt litet barn igen.

Hur ska man egentligen tackla oron? Kan ju inte gå varje dag med rädsla om att det kanske händer något.

Ja vad säger man... har nog inga bra tips alls på hur man kan bli mindre orolig. Man får väl försöka tänka positiva tankar och bara bestämma sig för att inte vara orolig (lättare sagt än gjort). Planera framåt kanske och varför inte det där att varje morgon säga något positivt till spegelbilden? Sånt ska ju hjälpa!
  • Anonym (småland)

Så, nu finns det inte så mycket mer att göra. Enligt kalender var äl igår och vi har haft sex fre-mån. Nu stack maken iväg till jobbet då han jobbar natt denna vecka. Så nu blir det inget mer förrän tidigast fredag. Så skulle äl vara lite senare, kommer vi missa det denna månad. Men nu hoppas vi och längtar! Bim 3 maj.

• Anonym (småland)
    Anonym (37) skrev 2015-04-20 22:38:49 följande:

Vi har kört exakt samma race som ni. Också bim 3:e maj. Däremot är jag nojjig att ägglossningen var tidigare. Hade en flytning i måndags och inte sex förrän fredag. Så vi får vänta och se.

Ja med tanke på att min mens var otroligt sen förra månaden är man ju inställd på att äl kan vara när som helst. Men som du säger, vänta och se. Suck...
  • Anonym (småland)

Okej hjälp mig här nu att tolka min kropp. Enligt kalender borde jag haft äl i helgen. Men idag har jag en jäkla "mens"värk som strålar ut i ryggen. Är det äl-värk? Har jag äl idag då? Om vi hade sex igår och inte kommer ha sex förrän på fredag tidigast, missar vi detta då? Eller kan vi bli gravida ändå? Vad är det för värk jag har?

• Anonym (småland)
    Tizzen skrev 2015-04-24 16:51:45 följande:

Jag förstår ingenting.. Jag skrev ju igår att mensen kom på bim, det kom lite blod sen har det inte kommit mer. Ytterst lite på pappret som rosa flytningar, min mens brukar verkligen inte vara såhär. Vad är det som händer? Någon som haft likadant? :/

Så var det för mig. Sen tog det några dagar utan nånting och sen kom mensen igång ordentligt.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?