• Tumvante

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Nykär15 skrev 2017-06-20 13:02:34 följande:

Ja be om lite hormonprover kan nog inte vara fel. Har du kollat TSH nån gång? Det kan ställa till det...förmodligen orsaken hos oss. 

Ja men då verkar ju dina vara missfall på missfall,. men svårt tyckte jag, för jag blödde från och till, vissa dagar jättemycket, sen inget osv. Men kollade aldrig med blodprov då de vägrade trots att jag bad om det. 

Jag fick kollat sköldkörteln i slutet av april,och allt var normalt....

Hoppas bara att det finns en enkel förklaring som tex en infektion som lätt kan behandlar med en antibiotikakur...

Här kollar de gärna med blodprov... Sitter och väntar på min tur nu...
  • Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-06-20 14:13:15 följande:

Då har du koll på det iaf, men skönt få en ordentlig utredning med prover vilket du borde få efter tre missfall om det nu  är ett igen vill säga. Håller ändå tummarna för att det kan vara ok 

Här utreder de tydligen först efter fyra (!!!!) missfall... Jo men tack... Men jag ska få tid till gyn som kan kolla att allt är bra... Får svar på blodprov imorgon, nytt på fredag.

Men jag ska se vad gyn säger om utredning... Vi blir ju liksom inte yngre...
  • Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-06-20 22:02:14 följande:

Fyra! Tänk vad de utsätter kvinnor för...morr. Här är det tre, men sökte privat efter mina två pga min ålder.

Hmm, alla nog kolla om jag kan söka privat. Har ju sjukförsäkring genom jobbet.

Hoppas gynundersökningen blir snart... Vill så gärna att allt är ut som det ska... Och så kanske de kan ge svar...

Jag är 34, och skulle gärna få ett eller två barn till om det är möjligt...
  • Tumvante
    liljah33 skrev 2017-06-20 19:52:36 följande:

Jag håller mina tummar att det inte är som du befarar, massa massa kramar från mig!

Missfallet är ett faktum nu. Mitt test ikväll var mycket svagare. Vill få gyn för att få klart så att min anatomi är ok, och att inget som inte bör vara där är borta, och att min livmoderslemhinna är som den ska...
  • Tumvante
    Nykär15 skrev 2017-06-21 08:25:33 följande:

Usch, sorgligt och jobbigt. Hoppas du snart får  en tid hos gyn. 

Har bara gott att säga om att gå privat, vissa försäkringar via jobb tar det, men inte alla. Jag fick betala allt själv. En utredning gick på ca 2500 kr inkl alla provtagningar, konsultation och genomgång med ul. 

Här är det tre missfall som gäller, men eftersom jag var 39 år redan när jag fick mitt andra ville jag inte gärna invänta ett tredje innan jag kunde få en utredning. Och den man får via landstinget i min ålder är inte lika omfattande heller, de tar inte alla prover som de tar privat heller. Jag var ex väldigt intresserad av mitt AMH-värde (äggreserven) för att få någon uppfattning om jag ens hade några ägg kvar. Det som hittades vid min utredning var förhöjt TSH, var först när det låg i balans igen som jag blev gravid. Tog 8 månader från MA till att bli gravid igen. Sen gick jag både Lutinus, E-vimin och Trombyl att ta när jag blev gravid, så man kan motverka ev proppar på moderkakan som kan ske och orsaka missfall. SÅ känns som jag har det jag kan få nu för att hjälpa till. Går ju inte exakt säga varför det blev missfall, om det inte är något uppenbart fel i proverna man tar vill säga. 

Jag ska till läkaren imorgon för blodprov. Och så läste jag om kvinnor 30+ som har lågt progestron på grund av att de ammar. Och progestron behövs för att hålla på ägg och embryo... Så kan vara en trolig anledning. Jag har därför vet om att testa för det också.

Och så har jag beslutat... Motvilligt, att sluta amma min 20 månader gamla dotter... Som älskar att amma måndag är det slut. Försöker berätta för henne nu att vi snart slutar...
  • Tumvante
    Affen84 skrev 2017-06-22 23:17:52 följande:

Jag känner inga tecken på att jag verkligen är gravid. Är det fler som har det så? Jag tänker självklart det värsta :(

Har du fått plus så vill jag säga grattis! Jag hade inga symptom med min dotter. Man ska inte tänka du värsta.... Men jag förstår... Efter en förmodad biokemisk grav och två ma, så är jag också rädd... Men hoppas nu att jag äråpå rätt spår med att stoppa amningen med dottern i hopp om att min kropp kan hålla på en graviditet hela vägen.

Lycka till!
  • Tumvante
    Caisas skrev 2017-06-26 14:22:09 följande:

Tack alla ni fina som svarade mig med stöttande kommentarer tidigare. Jag har tyckt att allt varit så jobbigt att jag kopplat bort bebisprat helt och därför hållit mig undan både härifrån och från min mammagrupp på facebook. Igår plussade jag igen, exakt två månader efter att jag började blöda sist. Är i v. 4+0 idag. Känner hugg/stickningar och bara väntar på att börja blöda känns det som, har inte berättat om graviditeten för någon än, inte ens maken. Vågar knappt tro på det.

Sist dog bebisen i v.8+4 (hade sett hjärtat slå en vecka tidigare) och missfallet uppdagades iom blödningen som började v. 11+3. Så kommer nog vilja ha ett vul i v. 10 denna gång. Tror jag väntar tills efter v. 9 med att ringa mvc dock.

Oh, håller tummarna! Tänk på att chansen att det går vägen ändå är större än det motsatta.

Grattis <3
  • Tumvante

Progrestron på 0.4 (mätt tidigt i cykeln) och prolactin på 217 i fredags. Nytt prov mitt i cykeln nästa vecka. Har inte ammat på 4 dagar... Hoppas mina värden är bättre.

Progesteronet var precis under gränsvärdet och prolactin medelhög.

Satsar innerligt på att det var "felet" som orsakat detta tråkiga halvår.

Äl på tisdag i nästa vecka.

Såg just ultraljudsbild på chefens kommande barnbarn... Vill så gärna ha en liten livlig glad därinne

• Tumvante
    Samantha85 skrev 2017-07-02 07:22:52 följande:

Ni som har regelbunden mens. Hur lång tid tog det innan er mens Kom efter ert MF / MA?

Typ två cykler. Men jag har ammat tills för tre veckor sedan och den har varit lite oregelbunden krama jag ammat, men innan dottern har det på dagen och alltid om eftermiddagen det började.
  • Tumvante
    Anonym (Mf) skrev 2017-07-03 01:49:42 följande:

Beklagar alla mf/MA.

Fick själv ett mf. Fick se hjärtat slå på vul men då jag redan då hade börjat blöda så fick jag vul veckan därpå också men då fanns inget hjärta lämgre. Men dom ville göra nytt vul efter 3 dagar för att vara säker, vilket gav samma svar då. Blödningen hade bara fortsatt i samma takt så fick hjälp att få ut det. Så gjorde som en hemmaabort eller vad man kallar det.

Har inte haft direkt ont och blödde ej mkt så allt gick smidigt. Får hoppas det avtar nu så allt kom ut.

Beklagar. Så himla tråkigt och ledsamt att se hjärtat och sen mista det. Jag kom inte så långt. Men jag haft minst två ma nu efter varandra...
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?