Nykär15 skrev 2017-06-21 08:25:33 följande:
Usch, sorgligt och jobbigt. Hoppas du snart får en tid hos gyn.
Har bara gott att säga om att gå privat, vissa försäkringar via jobb tar det, men inte alla. Jag fick betala allt själv. En utredning gick på ca 2500 kr inkl alla provtagningar, konsultation och genomgång med ul.
Här är det tre missfall som gäller, men eftersom jag var 39 år redan när jag fick mitt andra ville jag inte gärna invänta ett tredje innan jag kunde få en utredning. Och den man får via landstinget i min ålder är inte lika omfattande heller, de tar inte alla prover som de tar privat heller. Jag var ex väldigt intresserad av mitt AMH-värde (äggreserven) för att få någon uppfattning om jag ens hade några ägg kvar. Det som hittades vid min utredning var förhöjt TSH, var först när det låg i balans igen som jag blev gravid. Tog 8 månader från MA till att bli gravid igen. Sen gick jag både Lutinus, E-vimin och Trombyl att ta när jag blev gravid, så man kan motverka ev proppar på moderkakan som kan ske och orsaka missfall. SÅ känns som jag har det jag kan få nu för att hjälpa till. Går ju inte exakt säga varför det blev missfall, om det inte är något uppenbart fel i proverna man tar vill säga.
Jag ska till läkaren imorgon för blodprov. Och så läste jag om kvinnor 30+ som har lågt progestron på grund av att de ammar. Och progestron behövs för att hålla på ägg och embryo... Så kan vara en trolig anledning. Jag har därför vet om att testa för det också.
Och så har jag beslutat... Motvilligt, att sluta amma min 20 månader gamla dotter... Som älskar att amma
måndag är det slut. Försöker berätta för henne nu att vi snart slutar...