Inlägg från: Anonym (Icka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Icka)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Nykär15 skrev 2017-04-03 18:54:45 följande:

Cykeldag, cd1 är mensens första dag

Ah kände mig lite vilsen ett tag

Cd 13 idag isf räknat från mensens första dag isf. Om det blir befruktning och ägget fäster borde det synas nästa vecka nån gång. Typ onsdag?
  • Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-04-03 19:13:27 följande:

Ca 10 dagar efter att ägget släppt brukar man kunna se på ett test, men kan ta längre tid med. De flesta har en lutealfas på 14 dagar, vissa har 12, andra 16. Lutealfasen är tiden från äl till mens(BIM)

Innan graviditet och missfallet hade jag en cykel på ca 26 dagar. Och om den nu fortsätter som innan är jag på cd 14 idag och alltså 12 dagar kvar till ev mens nu så. Sist fick jag + 5 dagar innan beräknad mens. Ska ta ett nytt ägglossningstest vid samma tid sen som igår.

Är det svagare idag så borde ägget ha släppt?
  • Anonym (Icka)

Dagens ägglossningstest. Mycket svagare idag så ägget har förhoppningsvis släppt då

Nykär15 jag såg ditt digitala i en annan tråd. Stort grattis igen
  • Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-04-05 10:28:08 följande:

Åh vad bra, då är nog ÄL förbi! Bara nedräkning nu då, spännande!

Tack  lyckan är total! Just idag känner jag bara glädje och förväntan. Sååå skönt som omväxling mot månader av misströstan, sorg och tårar... Önskar så att ni andra snart blir gravida igen och inte behöver vänta lika länge som jag 

Spännande värre har beslutat att om det inte tar sig denna gången så ska jag vänta till juni-juli innan nästa försök. Och skippar nog ägglossningstest. Dessa dagar har jag känt mig manisk och stressad över att missa ägglossning. Fast första gången jag prickar ägglossning med stickor isf helt och hållet

Du är helt klart verkligen värd detta + och kommande bebis. Nu jäklar ska det gå vägen för er <3
  • Anonym (Icka)
    liljah33 skrev 2017-04-05 13:12:03 följande:

Grattis till plusset Nykär!

Själv har jag idag fått mitt negativa gravtest, känns skönt att inte kissa falskt positivt. Nu är det bara vänta på ett positivt äl test, vilket gör mig gråhårig.

Hur tätt inpå då ni slutade blöda vågade ni ha oskyddat sex igen?

Hade skydd fram tills första mensen nu. Var så löjligt nojig över att få en infektion till. Men efter den så enbart oskyddat
  • Anonym (Icka)

Vaknade med ångest idag. Blev helt plötsligt livrädd för att bli gravid igen

Är livrädd för att det ska upprepa sig med förlust, operation, infektion, psykiskt dåligt mående, känslan av att det är mitt fel.

• Anonym (Icka)
    Nykär15 skrev 2017-04-06 10:52:21 följande:

Usch...så många gånger jag hade den känslan..men det var mest under första 3-5 månader efter att det hade hänt. Sen vände det och jag insåg att jag MÅSTE ta mig förbi all den ångesten och oron för att kunna nå målbilden, annars kommer det aldrig bli något barn för oss. Och den tanken var värre, att vi aldrig skulle få bli föräldrar ihop för att jag var rädd....

Hoppas ångesten lägger sig 

Har velat väldigt mycket med känslor de senaste dagarna. Jag vill ju bli gravid igen och hoppas på + snart men rädslan för nytt missfall... Det ska inte stoppa oss men kommer ju finnas hela tiden.

Funderar på att göra nått test på onsdag eller torsdag. Har fått + 3 ggr innan bim så finns det någon därinne så borde det synas..
  • Anonym (Icka)
    123fjäril skrev 2017-04-10 09:16:52 följande:

Åh är så himla lycklig plussade igen idag v 3+3

Tänk att allt ska ta så lång tid sen blir man gravid två ggr på mindre än 6 månader

Nu ska jag bara försöka hålla ångesten nere och hoppas på att Grynet vill vara kvar

Grattis!! <3
  • Anonym (Icka)

Tror inte på nått + denna gången. Känns som mensen ska dyka upp vilken sekund som helst nu. Molar i magen, svanken och spänningar i brösten

Men nått jag nog inte fattat är när börjar man räkna från ägglossning. Är det samma dag man får positivt på ägglossningstest eller dagen efter? Är en vecka sen idag jag fick fullt utslag så äl+7 eller äl+6? Kan ju isf vara 4-5 dagar till bim eller 7-8 dagar.

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?