Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Det här med ÄLtest.
    I tisdags kväll hade jag nästan fullt.
    På natten fick jag gå upp och ta Alvedon för jag hade sån ÄLvärk. På morgonen hade jag inte alls lika fullt utslag.
    Kan ÄL ha kommit då för att det börjat sjunka?

Massa ÄLflytningar idag och även igår.

• Anonym (S)
    WiMe06 skrev 2015-04-23 15:15:35 följande:
    Som jag fattat det så kommer älvärken när ägget har släppt, så när du fick värk hade du nog haft ägglossning och därav att testen sjunkit också.
    tur , för vi hade sex precis innan på kvällen:)
  • Anonym (S)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-23 15:19:33 följande:
    Fast Clearblues test säger ju att äl ska ske inom 48 timmar så så man borde ju ha två dygn på sig efter att ha fått fullt utslag. Kanske annorlunda på andra tester.
    Ja, det är lite otydligt. Jag tänker att när det är stegring så ska man ha massa sex, då vet man. Jag tänker att jag mest kollar att jag har ÄL. Inte för att planera sitt samliv efter det utan för att vet a att kroppen är igång. Sen ska man vara taktisk.
  • Anonym (S)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-24 09:09:16 följande:

I dag fick jag negativt på graviditetstestet - äntligen!

Fyra veckor efter missfallet verkar kroppen förstå att den inte är gravid. Blödningarna har slutat. Känns så skönt. 

Nu ska jag försöka äta bra och motionera. Gick upp mer i vikt under den här graviditeten än de tidigare, konstigt nog. Och efter missfallet har jag tyvärr fortsatt att lägga på mig. Det blev väl lite tröstätning. Men nu ska jag försöka vända skutan - på ett skonsamt sätt.

Sen jag slutade blöda har jag också börjat motionera och äta bra. Det känns som en bra nystart! Skönt att det slutat blöda!

• Anonym (S)
    Kingston skrev 2015-04-24 14:48:57 följande:

Skickar några styrkekramar till dig!

Kan inte föreställa mig den sorg och chock ni befinner er i.

Fick mitt mf i v.8 och "bara det" tog nästan knäcken på mig.

Vi har också en tös på 3,5 år här hemma och vill inget hellre än att hon skall få ett syskon (hon verkar också känna sig ensam och frågar ständigt om jag har en bebis i magen).

Förstår längtan efter en liten till! Vi har försökt i 2 år nu (med ett mf och ett x i bagaget) och vi tar numera hjälp via ivf för att försöka förverkliga våran dröm om ett syskon.

Jag hoppas du snart är på "fötter" igen och orkar kämpa vidare mot målet <3

undrar nyfiket varför ni gör IVF?
  • Anonym (S)
    Anonym (småland) skrev 2015-04-27 21:55:37 följande:

Allt sex för att bli gravida ledde bara till en urinvägsinfektion. Penicillin och allmänt sur på läget just nu. Ska testa mig den tredje maj om inte mens kommit innan dess.

Jag har känt sveda och irritation i undderlivet. Har köpt en kräm som jag tycker hjälper. Har du läst om fler som känt av UVI efter missfall...
  • Anonym (S)

nu har jag varit på återkontroll på KK.
    Bra hbvärde och inte gravid.

Hade ägglossning typ i onsdags-torsdags, det är för tidigt att det ska synas?

• Anonym (S)
    Anonym (37) skrev 2015-04-29 08:08:25 följande:

Ok då tror jag att jag kanske hade en nidblödning igår. MF 4 februari i v. 10+6. Idag Bim -4. Tänkte ta ett test imorgon. Nu håller vi tummarna. :)

Dock måste jag säga att jag innan aldrig känt av ÄL. Men sen MF har jag jätteont i livmodern runt ÄL. Inte direkt kul med sex. :S
    Kan det ha med ålder att göra? Jag blir 38 i sommar, kanske börjar äggen att sina?

Jag har ont också men jag är bara 28. Har ite med det att göra - sådana saker kan ändras under livet.
  • Anonym (S)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-29 13:16:06 följande:

I dag har jag varit på toa lite för många gånger. Hoppas jag inte har fått uvi - det var någon som skrev att det är vanligare efter missfall? Någon som vet?

Det har jag inte hör....jag var på återkontroll.

Jag sa att det sved i underlivet nu efteråt och att de sved ibland när jag kissar.
    Efter missfall är det vanligt med torra slemhinnor - då kan det svida.
    Jag köpte en salva på apoteket för underlivet - det hjälpte!

• Anonym (S)
    Anonym (Mia) skrev 2015-04-30 07:24:00 följande:
    Jag brukar inte vara så lättpåverkad av andras bebisar och sånt, men det där vara bara för mycket just nu. Sist jag såg en ultraljudsbild var det min egen, och det var ju ingen munter syn.

Nu ligger jag här och har just tagit fyra cytotec. Är livrädd för vad som väntar, efter allt jag läst och hur jobbigt mitt första missfall var.

Hur mår du nu?

När hade du första missfallet?

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?