Inlägg från: Anonym (Nelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Moonlight83 skrev 2015-03-23 08:37:56 följande:

Hur lång tid blev ni alla rekommenderade att vänta innan ni gör ett nytt försök efter mf/ma?

Vi blev rekommenderade att vänta in första mensen för att det skulle vara lättare att tidsbestämma en ny graviditet. Nu är vi inne på försök nr 2 efter MA. Har äl nu i dagarna men känns rätt tröttsamt detta. Borde ju vara i vecka 20, inte hålla på med ältester och symtom .

Läser en hel del här men orkar sällan skriva. Har gått ner mig lite efter MAt. Ni som träffat en samtalskontakt, har det hjälpt er? Funderar på om det kanske skulle vara något för mig.
  • Anonym (Nelle)
    FruA78 skrev 2015-03-23 09:36:59 följande:

Nelle: jag har bara hunnit gå en gång men tyckte att det var bra och kommer att fortsätta gå. Kan rekommendera det. Jag känner mig knäckt efter andra missfallet i rad och vill ha stöd inför nästa graviditet. Kommer vara sjukt orolig för att få MF igen. Kram

Tack! Ska ringa dit och höra om tid. Jag är nojjig att få ett nytt MA och att inte bli gravid igen. Tycker det känns otroligt stressigt! Man läser om så många som blir gravida direkt efter MA men jag har nu hunnit med mens nr2 och inget plus. Känns töntigt att gnälla på två försök men vi började ju egentligen försöka i augusti och det är ju ett tag sedan...
  • Anonym (Nelle)
    FruA78 skrev 2015-03-24 17:17:27 följande:

Kingston: vad bra att du fått en tid nästa vecka.

Själv gick det inte bra alls med provsvaret. Det var en mola och nu väntas en massa blodprov och lungröntgen :( Har Graviditetsförbud i ca 3-4 månader om alla prover är bra annars 6-12 månader. Vet inte hur man ska orka fortsätta eller våga. Inte kul med tumör hoppas att allt är borta nu.

Fy vilket tråkigt besked! Skickar massor med varma tankar! Kram
  • Anonym (Nelle)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-03-27 13:50:03 följande:

Hej!

Är gärna med i denna tråd.

Jag beklagar verkligen allas missfall.

Fick MA i vecka 20, upptäcktes på rul. Kom som en total chock. Det var två veckor sedan och jag blöder fortfarande. På SöS sade de till oss att vi kunde försöka igen.

Jag även gått en gång till en kurator och ska dit igen.

Men fy vad tråkigt! När hade graviditeten avstannat?
  • Anonym (Nelle)

Välkommen alla nya Beklagar era missfall

Har också hört att man ska räkna från den dag som blödningen kommer igång ordentligt alternativt när klumpen kommer ut om det gått så långt... Men vet inte om detta stämmer. Jag skrapades och då blev skrapningsdagen dag ett...

• Anonym (Nelle)
    Anonym (Mal) skrev 2015-03-29 23:23:27 följande:

Lycka till ni som har bim snart, himla avundsjuk! smile1.gif Hur lång tid tog det innan ni testade negativt?

Mallanmillis, vi känner att det förmodligen inte tar sig direkt ändå, och utöver det vet man ju heller inte om man får behålla graviditeten. Känns därför onödigt att slösa en månad på att inte försöka.

Jag testade svagt possitivt ända till jag fick första mensen men fick "inte gravid" på CB digitalt efter 3veckor.
  • Anonym (Nelle)

En vecka kvar till mens och de klassiska pms-symtomen har dykt upp. Hungrig och lättretlig. Så det blev med största sannolikhet inget detta försök heller! När jag varit gravid brukar jag bli lugn som en filbunke och tappa aptiten. Jag vill bli gravid igen nu!!! Blir att satsa på 3e försöket efter MA. Allt tar sån tid! Så drygt att man inte har en cykel på en vecka när man försöker bli gravid... Typ måndag mens, onsdag ÄL och sen testa söndag...Skulle vara hur skönt som helst!

• Anonym (Nelle)
    Anonym (småland) skrev 2015-04-02 21:18:06 följande:

Min mens är helt konstig. Jag bara väntar på att den ska komma, den andra efter missfallet då vi bestämde oss för att hoppa över mars. Den skulle ha kommit för tre dagar sedan och hade hemsk mensvärk igår, men idag känns det ingenting. Jag går och bara väntar. Samtidigt är det ju bra om den dröjer då det ökar chansen för januari-barn om vi skulle bli gravida i april.

Första mensen efter missfallet började exakt en månad efter missfallet men betedde sig konstigt första dagarna och sen en jätteblödning. Och nu inget alls. Den brukar aldrig vara försenad. Har jag ingen äl än?

Min första mens efter skrapning kom efter 28dagar precis som vanligt. Men 2a mensen kom efter 31dagar och var hemsk (blödde galet mkt). Tror nog mf/MA påverkar hormonerna i mer än en cykel helt enkelt. Särskilt om man han vara gravid lite längre...
  • Anonym (Nelle)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-02 21:58:51 följande:
    Det kan ju lika gärna vara grav-symptom, även om de inte liknar de du brukar ha. Jag har haft olika varje gång jag blivit gravid. 
    Det är väl det som är en sån nervers. Symptomen kan vara både ock.
    Ja man kan ju alltid hoppas men har haft i stort sett samma symtom alla gånger jag varit gravid (5ggr) och andra symtom innan mens så känns rätt kört...
  • Anonym (Nelle)

Välkommen alla nya!

Här är mens nr 3 igång efter MAt! Kännes hopplöst... 9månader sedan jag slutade med P-piller var dock gravid i 2,5månad men ändå. Trodde att vi skulle vara gravida vid det här laget! Bara att kämpa vidare men fy vad segt det känns!

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?