Nykär15 skrev 2017-06-20 11:23:45 följande:
Förstår hur dina tankar går...inför min sista operation, ca 7 veckor efter vårt MA kom ut på sjukhuset så fick jag starkare plus igen, hade vart blödningsfri några dagar en period tidigare och då hade vi sex, det var innan jag visste det skulle bli en operation till. Men sen ökade som sagt testen men jag valde ändå att genomgå operationen och få livmodern helt ren igen, för kände att förutsättningarna var extremt usla för att få till en lyckad graviditet i det läget.
Efter hela den processen förstod jag mer i varför man bör vänta minst en mens med att bli gravid igen. Slemhinnan tar stryk av missfall och kan behöva byggas upp helt en cykel igen för att det ska bli bra. Jag fick även äta extra östrogen för att hjälpa den hämta sig. Det är påfrestande för livmodern med allt som händer och jag tror mer på nu att man behöver ge den tid att läka. Det hade jag inte tanke på efter mitt första mf, då ville jag bara bli gravid fort igen och försökte såklart direkt. Men det tog sig först på tredje då. Så mitt tips är att låta kroppen vila lite efter detta, kanske äta lite extra E-vitamin som är bra för slemhinnans välmående, både inför och under en graviditet. Man äter dem fram till v 36 om man blir gravid.
Hoppas ditt besök hos gyn ger lite klarhet.
Jag fick en mens sen var testet noll, sen fick jag de väldigt svaga plussen, sen mens/blödning och nytt test som visade noll och bekräftat noll från blodprov, sen plus nu igen och nu... Blödning.
Men jo, kanske njuta av sommar med bubbel och jordgubbar och vin med tapas och sen köra efter semestern...
Vad finns det mycket E-vitamin i? Vilken omgång du varit igenom.... Men skönt att det tog sig. Det ger ju lite ljus...
Men ska höra läkaren om de inte kan utreda mig lite...