• liljah33

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Tumvante skrev 2017-06-20 15:17:44 följande:

Här utreder de tydligen först efter fyra (!!!!) missfall... Jo men tack... Men jag ska få tid till gyn som kan kolla att allt är bra... Får svar på blodprov imorgon, nytt på fredag.

Men jag ska se vad gyn säger om utredning... Vi blir ju liksom inte yngre...

Jag håller mina tummar att det inte är som du befarar, massa massa kramar från mig!
  • liljah33
    Tumvante skrev 2017-06-20 22:31:24 följande:

Missfallet är ett faktum nu. Mitt test ikväll var mycket svagare. Vill få gyn för att få klart så att min anatomi är ok, och att inget som inte bör vara där är borta, och att min livmoderslemhinna är som den ska...

Jag blir så ledsen för din skull. Tänker på dig och skickar massor av styrkekramar. Hoppas du får tid fort sä dom kan säga att allt åtminstone är i sin ordning..
  • liljah33
    Caisas skrev 2017-06-26 14:22:09 följande:

Tack alla ni fina som svarade mig med stöttande kommentarer tidigare. Jag har tyckt att allt varit så jobbigt att jag kopplat bort bebisprat helt och därför hållit mig undan både härifrån och från min mammagrupp på facebook. Igår plussade jag igen, exakt två månader efter att jag började blöda sist. Är i v. 4+0 idag. Känner hugg/stickningar och bara väntar på att börja blöda känns det som, har inte berättat om graviditeten för någon än, inte ens maken. Vågar knappt tro på det.

Sist dog bebisen i v.8+4 (hade sett hjärtat slå en vecka tidigare) och missfallet uppdagades iom blödningen som började v. 11+3. Så kommer nog vilja ha ett vul i v. 10 denna gång. Tror jag väntar tills efter v. 9 med att ringa mvc dock.

Jag är i samma sits som dig. Miste vår lilla i slutet av mars, v 10+5, men visade sig att den hade dött 8+5. 8+3 såg jag hjärtat slå. Det tog så hårt på mig att jag trodde jag skulle dö av sorg. 11 juni plussade jag igen. Så idag är jag i 5+5. Vågar knappt tro att det stämmer. Är så rädd varje dag. Molvärken, ryggmärken.. jag kollar flera gångerna per dag i trosorna för se om jag blöder, kollar i toan varje gång jag är där.

Jag fick en tid 9+1. Men det är onekligen långa veckor dit. Stor kram och grattis!
  • liljah33
    Caisas skrev 2017-06-29 12:20:41 följande:

Hoppas verkligen att det går vägen för oss båda den här gången. Jag kollar också hela tiden och känner efter. Vill verkligen inte gå igenom ett missfall igen. 9+1 låter som en bra tid för första koll. Just veckodagarna då bebisen dog och då blödningen började kommer att vara nerviga den här gången. Kram på dig med och grattis! 

Tusen tack, all lycka till dig!
  • liljah33
    Samantha85 skrev 2017-06-29 20:53:24 följande:

Hej! Fick nyligen fördröjt missfall. Jag undrar om ni Började försöka direkt när ni slutat blöda eller väntade ni tills er mens kom igång?!

Jag började testa med ägglossningsstickor direkt, men ägglossningen var utebliven den månaden. Första mensen efter missfallet var enorm, och mycket rester sköljdes ut, vilket kändes skönt såhär i efterhand. Fick ägglossningen månaden därpå men blev ingen bebis, 'en månaden där efter blev det, och just nu håller jag tummarna att det här ska gå vägen!

Beklagar din sorg och skickar massa kramar!
  • liljah33
    Samantha85 skrev 2017-07-02 07:22:52 följande:

Ni som har regelbunden mens. Hur lång tid tog det innan er mens Kom efter ert MF / MA?

För mig tog det 31 dagar, brukar ha 26-27-28 dagar cykel annars. Var gravid v.10+5.
  • liljah33
    Tumvante skrev 2017-07-16 16:51:45 följande:

Gravid igen... Bim-3. Så orolig igen, men starkare positivt än sist iaf.

Grattis!!! Nu går det vägen <3

Är också så orolig. I v 8+4.
  • liljah33
    Tumvante skrev 2017-07-19 17:22:31 följande:

Det ser ut som sist typ... Vill ju ha ett starkt streck nu... Det skulle fördubblats i styrka ju.. Funderar på att köpa ett test av ett annat märke...

Hur många dagar har gått mellan gångern du testade?

Har du testat samma tid på dygnet? Inte druckit väldigt mkt innan?

• liljah33
    Tumvante skrev 2017-07-20 01:16:13 följande:

[quote=77854212][quote-nick]liljah33 skrev 2017-07-19 23:12:53 följande:[/quote-nick]

Bim-3 och bim och det är mednbmorgonträning bägge, och jag drack ej mycket igår kväll... Så...

Men. Mannen säger att vi ska vara positiva...

[/quote]

Det tycker jag han har helt rätt i! Man måste våga tro på det när hoppet är som svagast. Jag tänker på er och har bestämt mig för att det går vägen för er nu. Det är så svårt med all oro men försök! "Difficult roads often lead to beautiful destinations..."

Nu ska jag själv strax på första ultraljudet, hoppas det bor en liten person där inne.
  • liljah33
    Tumvante skrev 2017-07-20 15:27:31 följande:

Det tycker jag han har helt rätt i! Man måste våga tro på det när hoppet är som svagast. Jag tänker på er och har bestämt mig för att det går vägen för er nu. Det är så svårt med all oro men försök! "Difficult roads often lead to beautiful destinations..."

Nu ska jag själv strax på första ultraljudet, hoppas det bor en liten person där inne.

Åh, lycka till! Uppdatera oss <3

[/quote]

Det var en liten parvel där inne och hjärtat slog. Blev erbjuden ett till ultraljud om fyra veckor, så hoppas den lever då med. <3 Gynekologen sa åt mig att har man sett ett hjärta slå i nio fulla veckor brukar det gå bra. Jag hoppas det, förra gången dog den 8+5...

Det är din tur också snart! Den ska bara växa till sig lite!
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?