Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Tur att jag inte har haft sex ännu. Igår morse kom det lite rött blod och nu för en timme sedan kom det lite mer riklig blödning.
    Blev tokförvånad. Haft vita flytningar sen igår morse.....
    Är det ok med denna blödning?

• Anonym (S)
    knaappeen skrev 2015-04-07 19:21:34 följande:
    Kqn bara tala av egen erfarenhet, jag var blödningsfri 1,5 dag. Hade sex o morgonen efter började det blöda en massa! Tydligen var det rester kvar så forsätter det tkr jag du ska ringa För säkerhetsskull liksom
    Det blöder väldigt lite. KOmmer bara när jag torkar mig.
    Men fick du bli skrapad då eller? Det står att det kan komma en större blödning efter ett tag och att det kan vara normalt.

Känner mig så velig och frågande. JAg tog gravtest innan idag och det var väldigt svagt, men kanske försvinner när det sista blöder ut?
  • Anonym (S)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-07 20:02:24 följande:

Tio dagar efter mitt MA började jag blöda igen efter cirka 4 dagar utan blod. Jag fick komma tillbaka till gynakuten och fick då tre cytotec för att få ut det sista. Fick även en tid för återbesök så de kunde se att allt är borta.

Så om det fortsätter blöda imorgon ring till kvinnokliniken eller gynakuten. För att vara på säkra sidan.

Det blöder inte idag:)
  • Anonym (S)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-07 20:02:24 följande:

Tio dagar efter mitt MA började jag blöda igen efter cirka 4 dagar utan blod. Jag fick komma tillbaka till gynakuten och fick då tre cytotec för att få ut det sista. Fick även en tid för återbesök så de kunde se att allt är borta.

Så om det fortsätter blöda imorgon ring till kvinnokliniken eller gynakuten. För att vara på säkra sidan.

Det blöder inte idag:)
  • Anonym (S)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-08 13:11:52 följande:
    Vad skönt. :)

Har alltså lite blodiga flytningar men liksom inget som rinner.
    Så det är nog som det ska......Känner mig lugnare idag.

Vill bara att det helt ska sluta nu. Men det är bara 9 dagar sedan Cytotec.

• Anonym (S)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-08 15:37:30 följande:
    Ja, jag vet  - jag vill oxå att det ska ta slut NU! Tyvärr ska jag in till gynakuten igen idag. Det slutar liksom inte blöda. 
    Hur länge har det blött?
  • Anonym (S)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-08 16:20:43 följande:

För min del fick jag åka in akut i går natt, igen. På dag 11 sedan missfallet och det började blöda mycket igen och jag fick sådana smärtor att jag inte klarade av att vara hemma längre. Det var tydligen bitar av moderkakan som inte kom ut. Det kom ut på plats dock. Ska på återbesök i morgon. Hoppas verkligen att det är klart då.

Stackare! Det är så man inte vill ha det.
    För mig kommer det bara femkronor och jag har inte ont.

Hoppas allt är ute imorgon och att det bara "efterblöder".

Lycka till imorgon! 

• Anonym (S)

Hur är det med er?

Småblöder fortfarande. Är så trött på det.

Vill börja bebisverkstaden men det slutar ju aldrig. Blöder lite rött/brunt och sen brunt, sen börjar det igen. Blir så frustrerad....men det står att det ska blöda 2-3 veckor så det är väl bara att hålla ut.

• Anonym (S)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-13 08:26:39 följande:

Nu verkar det som att det är på gång att sluta blöda, efter 2,5 vecka. Några dagar till och sedan så...

Finns det en chans att man kan vara mer fertil efter missfall så tänker jag absolut ta chansen. Att det blir svårt att datera en ev. graviditet låter i mina öron som ett rätt konstigt skäl att vänta. 

Tror det är samma här, har ljusljusbruna flytningar. Hoppas det vill sluta. Senaste veckan har känts seg.
  • Anonym (S)
    Anonym (Fjäril) skrev 2015-04-13 12:15:36 följande:
    Det är ju lätt att bli bitter - men detta skulle ju förklara varför mitt MA har varit en sådan långdragen historia, jag har varit på gynakuten fyra gånger sedan mitt MA, en gång fick jag Cytotec (första gången vid när jag födde fram bebisen) sedan har jag bara fått att jag ska avvakta. Nu sista gången fick jag en tid för skrapning, men det är ju en månad efter MA't. Så himla dåligt att det är så lågprioriterat. 
    Jag har tänkt flera gånger under den här tiden: När annars skulle man nöja sig med svaret - det är nog bara att avvakta din blödning. Även fast man har blött i fyra veckor. 
    Och självklart är det ett systemfel!
    Det är lätt att tänka "om män skulle fått missfall , då minsann".

Är så trött på att man inte kan prata om missfall, mens, klimakteriet osv. Allt kvinnligt är det så mycket hyschhysch kring.

Fjäril, ska du skrapas nu då? Stackare, att blöda är så deprimerande....
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?