Inlägg från: Anonym (Fjäril) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fjäril)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (S) skrev 2015-04-07 11:20:04 följande:
    Skönt att de ändå är lugna. Ibland när jag läst på nätet så känns det som varje liten blödning/flytning är superallvarligt. Hormoner gör väl sitt.
    Hoppas det är bättre med dig idag!
    Tack så mycket. Känns bättre idag.

Jag hade ju ägglossning förra veckan och chansen att det blivit något är väl inte så stor eftersom jag blödigt så mycket. Och vänta till i början på maj känns som en evighet :-0

Hoppas att det går vägen nu för er som har ägglossning snart.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-07 11:21:09 följande:

Idag är jag helt blödningsfri, blödde då cirka 10 dagar med missfallet.
    Nu hoppas jag ägglossning kommer igång snart och att kroppen kan vara som vanligt. Och att jag blir gravid snart.

Första gången jag blev gravid tog det 9 månader. Andra tog det ungefär samma. Någon med erfarenhet med fler graviditeter, har det tagit olika lång tid?

Det sägs ju att kroppen är mer mottaglig för en ny graviditet efter ett missfall. Så hoppas att det snart blir ett plus.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-07 13:48:34 följande:
    Ja, och förra missfallet blev det ju inte så. Då tog det många försök. Bättre lycka denna gång. 
    Ja hoppas verkligen att vi alla här i tråden blir gravida snart och att det går hela vägen. 
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Cilla) skrev 2015-04-07 17:16:24 följande:

Man ska inte ha sex ens om man har färgade flytningar sa en bm till mig.

Jag har plussat efter mitt mf smile1.gif

Grattis!
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-07 18:33:05 följande:

Tur att jag inte har haft sex ännu. Igår morse kom det lite rött blod och nu för en timme sedan kom det lite mer riklig blödning.
    Blev tokförvånad. Haft vita flytningar sen igår morse.....
    Är det ok med denna blödning?

Tio dagar efter mitt MA började jag blöda igen efter cirka 4 dagar utan blod. Jag fick komma tillbaka till gynakuten och fick då tre cytotec för att få ut det sista. Fick även en tid för återbesök så de kunde se att allt är borta.

Så om det fortsätter blöda imorgon ring till kvinnokliniken eller gynakuten. För att vara på säkra sidan.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-08 13:06:43 följande:
    Det blöder inte idag:)
    Vad skönt. :)
  • Anonym (Fjäril)
    hsh skrev 2015-04-08 13:28:15 följande:

Hej! Jojnar tråden. Fick missfall sjunde januari, & shit det känns som igår. Men är ju länge sen nu känns det som helt plötsligt.. Hur som haver. Jag vill så himla gärna bli gravid igen! Blev gravid superlätt förra gången.. Han behövde typ bara nysa så var det bebis på g. ;) Tog clearblue digital ÄL-tester nu i månadsskiftet, fick smiley & vi hade sex både dag 1 & dag 2.. Känns inte som att det tagit nåt men svårt att veta såhär tidigt såklart.. Kram alla!

Välkommen!
    Jag förstår verkligen hur du menar - att man vill bara bli gravid igen!! 
    Hoppas att det tar sig snart. 
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-08 14:39:31 följande:

Har alltså lite blodiga flytningar men liksom inget som rinner.
    Så det är nog som det ska......Känner mig lugnare idag.

Vill bara att det helt ska sluta nu. Men det är bara 9 dagar sedan Cytotec.

Ja, jag vet  - jag vill oxå att det ska ta slut NU! Tyvärr ska jag in till gynakuten igen idag. Det slutar liksom inte blöda. 
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-08 16:11:54 följande:
    Hur länge har det blött?
    Nu har jag fått en tid för skrapning tisdag nästa vecka. Det är bit av moderkakan kvar. Sedan hoppas jag att detta är över.
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (S) skrev 2015-04-08 16:11:54 följande:
    Hur länge har det blött?
    Såg att jag inte svarade på frågan. Typ hela tiden sedan MA'et som var 14 mars, med en dags uppehåll ibland. Men då var jag i vecka 20 så det är ju ganska långt gånget.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?