Inlägg från: Anonym (småland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (småland)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (37) skrev 2015-03-06 08:45:21 följande:

Det var inte mensen! En liten blödning. Ingen aning vad detta kan ha varit men ingen grav och ingen mens ännu. Har det inte blivit ngt än så håller vi upp under mars april beroende på ägglossning. Så vi siktar på ett januaribarn.

Jag har mens just nu. Vi hoppar också nu i mars.
  • Anonym (småland)

Grattis till alla plus! Vi tar ett uppehåll nu men ska jag vara helt ärlig gråter jag lite inombords. Vill inte vänta.

• Anonym (småland)
    Anonym (37) skrev 2015-03-08 23:02:43 följande:

Grattis till era plus! Håller upp nu under mars, mensen dök upp nu. :(

Beklagar mensen. Det verkar som att det bara är du och jag som håller upp i mars, de andra kör på.
  • Anonym (småland)
    Anonym (37) skrev 2015-03-09 10:50:20 följande:

Japp, har äl 21 april som vi kommer sikta på. Vi kommer också försöka komma iväg på en weekend bara jag och sambo. Känns trist att vänta men vi får fylla tiden med lite roligheter. Vet du när du kommer ha äl i april?

Grattis poi!

Nej vet inte riktigt när jag har äl i april. Runt den 15 april kanske.

Vi pratade faktiskt också om att försöka komma iväg en helg bara vi två. Kan vara skönt att tänka på nåt annat.
  • Anonym (småland)
    Anonym (Cilla) skrev 2015-03-11 10:11:08 följande:

Ja stress känner jag också, min son fyller snart 7 år så..

Usch hur kommer man ifrån den här rädslan jag bär på? känner mig nästan säker på att det kommer att hända mig igen. Inte roligt när man läser runt heller att risken ökar efter 35 år ( jag är 36 år) känner mig stressad av min ålder också.

Känner mig också stressad. Dottern fyller nio i år och jag fyller 34 år. Nu blev det ingen unge i år så då kommer jag vara 35 och dottern tio år. Jag har varit själv länge, så det är därför det inte blivit några barn där emellan, men känner nu att jag kanske börjar bli för gammal. Stress stress stress!
  • Anonym (småland)
    Anna Hbg skrev 2015-03-11 19:25:00 följande:

Verkar inte bli någon bebis den här gången heller för jag har börjat blöda...

neeej, vad jobbigt. Hoppas ändå tills motsatsen bevisats!
  • Anonym (småland)
    Sötistilde skrev 2015-03-11 21:03:55 följande:

Varför håller ni/vissa upp i mars?

Vi försöker undvika ett december-barn. Min man känner väldigt starkt. Förutom att barnet blir sist med allt och får födelsedag nära julafton, har december-barn en större risk att få problem i skolan, än barn födda tidigare på året. Dessutom... mobil.dn.se/nyheter/vetenskap/adhd-kan-vara-omognad-hos-manga-pojkar/
  • Anonym (småland)
    Anonym (37) skrev 2015-03-12 21:51:31 följande:

Vi väntar ju också som bekant. Men vi blir i så fall beräknade till runt 10 januari om det tar i april. Vilket innebär att det naturligtvis kan komma sent 2015. Men vad gör det! I värsta fall får vi vårt barn tidigare! Det får bli så få!

Samma tanke här! Blir man beräknad runt den tionde, kan ju ungen komma i Dec. Helst vill vi ju inte det, men tänker inte hålla uppe i mer än en månad.
  • Anonym (småland)
    Mallanmillis skrev 2015-03-15 17:49:51 följande:

Hade ÄL i torsdags så nu är det den sega väntan tills BIM. Detta blir vårt andra försök efter MA. Sådan stark längtan att få syskon till vår 5 åriga dotter. Känner mig väldigt nere efter allt som hänt och ibland känns det att man aldrig kommer få ett till barn, känns så långt borta när man nyligen förlorat ett. 2015 skulle ju vara det året men vi får se.

Ja usch vad jag känner igen mig. Just att 2015 skulle vara det året. Nu blev det inte så. Är också väldigt nere och ganska knäckt faktiskt. Är trött på allt just nu. Jobbet är inte kul och då jag bara skulle jobbat till semestern och sedan gått på föräldraledighet, gissar jag att även hösten kommer bli lång på jobbet. Men på nåt sätt får jag ändå lite tröst i den här tråden. Man känner att man inte är ensam om sina känslor.
  • Anonym (småland)
    Kingston skrev 2015-03-16 17:28:43 följande:

Jag hoppar in här om det är ok.

Har precis konstaterat missfall i vecka 8 efter ivf.

Jag är förkrossad och vet inte hur jag ska orka vidare... Men det bara måste gå...

Välkommen hit. Ledsen att behöva säga det dock.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?