någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
Vet någon hur jag ska räkna ut ägglossning vid ett MA. Eftersom jag var i vecka 20 när det upptäcktes. Är det två veckor efter sista blödningen?
Vet någon hur jag ska räkna ut ägglossning vid ett MA. Eftersom jag var i vecka 20 när det upptäcktes. Är det två veckor efter sista blödningen?
Lycka till ni som har bim snart, himla avundsjuk! Hur lång tid tog det innan ni testade negativt?
Mallanmillis, vi känner att det förmodligen inte tar sig direkt ändå, och utöver det vet man ju heller inte om man får behålla graviditeten. Känns därför onödigt att slösa en månad på att inte försöka.
Monsan
Idag 16:17
Anonym (Fjäril) skrev 2015-03-30 08:06:56 följande:
Ser att jag inte är så bra på detta. Frågan är alltså ställd till Monsan.
Jag var i v.10 och graviditeten hade avstannat i v.6.. Vi har försökt i 2,5 år och skulle precis påbörja ivf när vi plussade för första gången.. Därför känns inte oddsen speciellt höga att plussa nu på en gång efter missfallet.. Vilken vecka var du i?
Gud vad jobbigt för er. Hoppas verkligen att du plussar.
Jag var i vecka 20 men bebisen i 13+4 :( så ett MA.
Intressant att ni är två som testat negativt först efter positivt utslag på äl-test! Jag kollar av med äl-test nu att hcg sjunker eftersom jag bara har ett gravtest som ska tas om en vecka, och det visar fortfarande starkt men inte lika starkt som kontrollstrecket, så låter ju absolut som att ni verkligen haft ägglossning då! Skönt att höra att hormonerna inte måste gå ur helt innan man kan få ägglossning!
Hej!
Måste bara fråga.
-Hur länge blödde ni efteråt ert mf/ma?
-Efter hur länge började ni testa för äl?
Jag blir galen.. Testade imorse på bim +2 enligt periodtracker, 30 dagar efter första blödningsdagen på MF och det visar negativt.. Vet att ÄL skedde för 16-18 dagar sen.. Förra gången plussade jag på dag 29.. Hoppet att det tog sig börjar försvinna.. Får jag min mens nästa vecka innebär det att ÄL kommer inträffa då sambon är iväg på jobb vecka.. Han jobbar nämligen borta varannan vecka.. Vart fasiken är min mens..
Bim+5 för mig och ingen mens här heller... Inte ens ett tecken på att den är påväg... Börjar bli riktigt less på att bara vänta tills den kommer så man kan börja försöka igen.. Testade negativt i lördags och tänkte jag skulle avvakta att testa igen till helgen åtminstone..
Idag kom min mens, 37 dagar efter MA så nu är det bara att börja testa med monitorn igen och hoppas på att ÄL dyker upp senast nästa söndag då min karl åker upp på jobb vecka igen... När fasiken ska det vara min tur.. Idag har vi försökt i 2 år och 8 månader och endast fått ett plus..
Igår kom ett efterlängtat plus efter vårt MA vid jul. Svårt att vara glad för är bara rädd att något ska hända :( detta var vårt 3e försök efter MA. Känns overkligt. Får nog bli kontakt med kuratorn igen för att tackla oron inför denna graviditet som jag hoppas vill stanna.
16 dagar sedan jag hade mens, första efter MA och idag började jag blöda.. Inte så mkt som vid mens, men ändå lite färskt blod blandat med bruna flytningar.. Jag hade maximalt utslag på ÄL monitorn på dag 9 och 10 efter mensen och nu förstår jag ingenting.. Brukar ha bryna flytningar innan mens, men kan mensens dyka upp redan 6 dagar efter ÄL.. Förvirrad..
Hade ÄL på dag 9 och 10 efter första mensen efter MA och på dag 16 kom mensen igen.. Känner mig förvirrad.. Någon annan som råkat ut för samma sak.. Antar att kroppen inte hämtat sig ännu, men känns konstigt att mensen kan komma så tätt efter ÄL..
Kan inte riktigt smälta det.. 2 månader efter mitt MA.. Sitter i Spanien och kan inte sluta gråta.. Ringde mina föräldrar eftersom jag inte vill berätta det för sambon på telefon, men kände att jag var tvungen att berätta för nån.. Vill göra något speciellt för sambon när jag kommer hem ist.. Nu blir det inge mer sangria drickande.. ..
Tack så mkt... .. Vi har försökt i 2 år och 9 månader.. Första plusset kom efter 2,5 år... Går det inte vägen denna gång heller så väntar två försök av ivf via landstinget efter sommaren..