• WiMe06

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Vad jobbigt det är när man ständigt blir påmind om det som hänt.Rynkar på näsan Jag hade tid bokat för inskrivning den 8 maj och ringde förra veckan och avbokade tiden via en automatiskt telefon. men i fredags ringer min BM och söker mig (jobbade så kunde inte svara), och lämnar ett meddelande att jag inte dykt upp på hälsosamtalet och att hon hade läst i min journal att jag varit orolig för mf så hon undrade hur det blev med inskrivningen den 8 maj.
    Ringde då idag igen och pratade med en istället om tiden, och den hade inte blivit avbokad. Då undrade hon från mvc lite försiktigt om jag fått missfall.
    Varje gång ngn ställer den frågan så känns det som en smäll och man börjar genast tänka på allt det där igen. Nu har jag haft några bra dagar där jag kunnat fokusera på mkt annat, så att frågan idag var som ett rejält uppvaknande.

• WiMe06
    Anonym (S) skrev 2015-04-20 15:38:31 följande:

Ja, idag fick jag kallelse till ultraljud. 

Känner mig känslokall och vill bara få avbokningen gjord.

Nu har jag iallafall snart ägglossning, blir nog imorgon, har fått lite blodblandade flytningar och stegring på Ältest....
    Så att kroppen fungerar är ju positivt, tre veckor sedan bekräftat missfall idag. 

Usch vad hemskt. Måste vara jättejobbigt att få kallelse dit.

Hoppas på ÄL för dig imorgon nu. Jag väntar fortfarande på utslag på ÄL test, men inget ännu. Får se när kroppen vill komma igång igen.
  • WiMe06

Fortfarande negativt på ältest, det verkar som det inte blir ngn ÄL imorgon. Tar nytt test i em. Men jag fick en flytning igår iallafall, woho! Ett gott tecken ändå kanske? Helt sjukt, man blir glad för en flytning

• WiMe06

Börjar bli smått galen över allt detta nu. Fortfarande inga tecken på ÄL enligt stickorna. I mitt fall kan jag nog inte räkna missfallet som en mens, för isåfall skulle jag haft ÄL idag. Men den lyser med sin frånvaro.

Jag tror jag kan ha missat ÄL eftersom det var ett svagt streck på första testet jag tog förra veckan.

Vi får väl mysa på sisådär varannan dag och sen får vi väl se helt enkelt om mens eller ÄL dyker upp först. Hela den här karusellen börjar tära på mig rätt mkt mentalt nu, så egentligen kanske man inte skulle räkna och tänka så mkt på det. Men det är ju såå svårt när man så gärna vill..

• WiMe06

Tittade lite närmre på testet jag just tog när jag avslutade förra inlägget, och det syns ett ytterst ytterst svagt streck. ÄL kanske är på väg iallafall...

• WiMe06
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-21 23:05:58 följande:
    Det skulle jag också vilja veta. För mig var det 3,5 vecka sedan missfallet och testar ff positivt, men har äl-känningar. Men det låter som om det inte skulle gå ihop riktigt?
    Jag undrar också det, jag tror jag har missat min ÄL, och att den kom när den egentligen skulle kommit om jag aldrig vart gravid och fått mens. Fick ett litet hopp igår då ältest visade väldigt väldigt svagt att den skulle vara på väg, men idag tycker jag stickan var svagare igen. Så jag vet inte.
  • WiMe06

Nästintill positivt ältest idag vid lunchtid. Ska testa ikväll igen och se om det blivit starkare. Hoppas på att kroppen kommit igång igen.

• WiMe06

Det verkar som jag inte missat ÄL trots allt. Mer eller mindre fullt utslag på teststickan nu vid elva. Så skönt att kroppen återhämtat sig så snabbt.

• WiMe06
    Anonym (S) skrev 2015-04-23 14:23:24 följande:

Det här med ÄLtest.
    I tisdags kväll hade jag nästan fullt.
    På natten fick jag gå upp och ta Alvedon för jag hade sån ÄLvärk. På morgonen hade jag inte alls lika fullt utslag.
    Kan ÄL ha kommit då för att det börjat sjunka?

Massa ÄLflytningar idag och även igår.

Som jag fattat det så kommer älvärken när ägget har släppt, så när du fick värk hade du nog haft ägglossning och därav att testen sjunkit också.
  • WiMe06
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-23 15:19:33 följande:
    Fast Clearblues test säger ju att äl ska ske inom 48 timmar så så man borde ju ha två dygn på sig efter att ha fått fullt utslag. Kanske annorlunda på andra tester.
    Testlagrets säger också att från fullt utslag på test så sker ÄL inom 12-48 timmar. Fast det borde ju vara svårt att säga exakt. Jag hade fullt utslag på mitt test vid 11.00 idag men det är ju ingen som vet om jag hade haft fullt utslag sent igår eller inatt och då har det ju passerat många utav dem där 48 timmarna som det står, bara en tanke som slog mig. Man får väl se fullt utslag som att ÄL sker inom en snar framtid typ
  • WiMe06
    Tizzen skrev 2015-04-23 19:14:08 följande:

Mensen kom idag på bim, fan vi som prickade ÄL så bra. Men samtidigt så får man väl tänka att kroppen helt enkelt inte var redo på en gång efter mitt MF, men besviken blir man då man läst på många ställen att "man blir lättare gravid direkt efter ett missfall". Nu siktar vi på ÄL om två veckor :)

Vad tråkigt, hoppas det går bättre om två veckor

Förstår hur du känner att man blir besviken. Har själv ÄL nu, så det är klart man hoppas det ska ta sig, för precis som du säger man läser och hör det där att det tar sig lättare väldigt ofta.
  • WiMe06
    emsan skrev 2015-04-24 06:00:10 följande:

Hej! Ny i tråden! Känner att jag behöver skriva av mig lite. Fick konstaterat igår att man inte kan se några hjärtljud. Trodde jag var i v 17+3. Troligtvis har fostret dött i v15. Känns som hela min värld rasade samman. Jag har hunnit så långt i mina tankar och planering. Ska ta min första tabl på söndag och andra på tisdag. Känns sjukt jobbigt att behöva vänta så länge.. Tanken på att jag bär på ett dött foster är sjuk jobbigt!

Är välsignad med en underbar dotter på 3,5 år men vill så gärna ge henne ett syskon.

Hade svårt att bli gravid andra gången och hade en jätte jobbig resa rent psykiskt varje gång mensen kom..

Är jätte rädd att det ska ta lång tid igen när vi ska försöka igen.. Vet ju inte hur detta MF har påverkat min kropp...

Tack för att ni skriver om era erfarenheter känns skönt att man inte är ensam om denna fruktansvärda erfarenheten!????

Stackare, styrkekramar till dig! Förstår din sorg fullt ut. Ta hand om dig och varandra och ta den tid du behöver för att orka ta dig igenom det.
  • WiMe06
    Tizzen skrev 2015-04-24 16:51:45 följande:

Jag förstår ingenting.. Jag skrev ju igår att mensen kom på bim, det kom lite blod sen har det inte kommit mer. Ytterst lite på pappret som rosa flytningar, min mens brukar verkligen inte vara såhär. Vad är det som händer? Någon som haft likadant? :/

Har du tagit test!? Kanske var en nidblödning?
  • WiMe06
    Anonym (Mia) skrev 2015-04-26 21:43:33 följande:

Hej på er, hoppas in här i gruppen eftersom jag just fått veta att jag inte är i v11 utan har fått ett MA. Gick privat till en barnmorska för att få se att allt stod rätt till. Jag såg direkt på hennes ansiktsuttryck att någon inte stod rätt till, hon sa ingenting på flera minuter och det kändes som de längsta minuterna i mitt liv. Hon frågade när jag hade testat positivt och jag sa den 13/3. Då sa hon att fostret var för litet och att det troligtvis hade dött för två veckor sedan. Hon såg inte heller något hjärta eller rörelser.

Det känns väldigt hopplöst då vi har ett missfall bakom oss och dessutom har försökt i några år med att få barn. Har inga barn sedan tidigare så det här skulle ha blivit vårt första...

I kväll fick jag en första blodig flytning. Kanske missfallet som startar? Jag har någonstans hoppats att det hela ska vara ett misstag och att fostret visst lever, även om jag vet att det är väldigt liten chans.

Beklagar. Vad tråkigt för er när ni verkligen kämpat så med att få barn. Sänder dig styrkekramar!

Mitt MF började med att jag blödde ytterst ytterst lite i en vecka och sedan tilltog blödningarna.
  • WiMe06
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-27 07:18:17 följande:

Jag har haft pms-känningar i helgen och varit på uselt humör och i går kände jag mensont i magen så jag har gått och väntat på att mensens ska komma tillbaka efter missfallet. Har också testat med äl-stickor för att vara säker på att inte missa det. Och i morse fick jag utslag p äl-test i stället för mens! Använder bara digital äl-test eftersom jag inte vill hålla på att analysera. Jättekonstigt eftersom jag inte har några andra symptom på äl. Men får försöka få till det ikväll eller senast i morgon kväll då. Glad att kroppen verkar redo redan nu, 4,5 veckor efter missfallet.

Jag hade nästan inga symtom alls på ÄL efter mitt MF, hade en slemmig flytning men alla andra symtom var som bortablåsta. Fick värk när ägget släppt.
  • WiMe06

Tog ett test idag på BIM-2, totalt blankt

Så blir att vänta in mensen på måndag. Känns lite deppigt, man hoppas ju lite mer när man har fått höra att det är lättare att bli gravid efter MF.

• WiMe06
    Anonym (Mia) skrev 2015-05-02 22:17:58 följande:

I torsdags tog jag cytotec för att stöta ut mitt MA och igår fick jag allt mer ont. Vaknade i morse med svåra smärtor och åkte in akut. Visade sig att jag hade rester kvar och en infektion. Blev inlagd och ska skrapas imorgon. Har haft så otroligt ont hela dagen men svåra kramper. De tror att det kan bero på min endometrios att jag har så väldigt ont.

Är det någon här som blivit skrapad? Ungefär hur lång tid tig läkningen?

Usch, lider med dig. Hoppas du får rätt hjälp nu och att du återhämtar dig snabbt. Styrkekramar till dig!!
  • WiMe06

Nu lämnar jag den här tråden men jag kommer att fortsätta hoppas och hålla tummarna för alla er som kämpar med MF/MA och mot nya mål.

Sänder många kramar till er!!

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?