• Monsan

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anna Hbg skrev 2015-03-07 12:37:09 följande:
    Stort grattis!

Jag plussade också idag efter mitt ma 22/12 och förstår precis hur du känner dig :(

Känns som om jag är gravid men jag väntar inte barn liksom.
    Grattis..:)..
  • Monsan
    Anna Hbg skrev 2015-03-12 10:55:29 följande:

Såg inte alls bra ut idag :( Verkar bli ett missfall med ca 95% säkerhet.

Ska dit igen den 23/3 för en ny koll men räknar tyvärr inte med bebis den här graviditeten heller :(

Åh nej... Styrke kramar till dig..
  • Monsan

Åh no... 10 dagar efter missfallet, glad gubbe på ägglossninmsmonitorn nu på morgonen och sambon är på jobb vecka i Kiruna.. Han kommer hem imorgon kväll ist för i kväll.. Visst betyder glad gubbe idag ÄL imorgon..:).. Hoppades vi skulle få till det nu efter MF då chanserna tydligen är större då.. Hur går det för er andra?

• Monsan
    Sötistilde skrev 2015-03-15 14:15:12 följande:
    Åh no :( ingen bra tajming men jag hade legat ju fort han kom hem :) :) ÄL / ägget släpper sker väl 12-24 h från glad gubbe ?! Eller?

Är chanserna större efter MF?!

Jag väntar på bim .... Eller mer troligt- mens.... :(
    Jag skickade ett mess till sambon att monitorn visade glad gubbe och när jag ringde han vid 14 tiden efter slutat arbetspass satt han redan i bilen på väg hem.. Han tyckte att ÄL var viktigare än en dags utbildning på jobbet..:D.. Så om 2 timmar är han hemma..
  • Monsan
    Monsan skrev 2015-03-15 19:59:19 följande:
    Jag skickade ett mess till sambon att monitorn visade glad gubbe och när jag ringde han vid 14 tiden efter slutat arbetspass satt han redan i bilen på väg hem.. Han tyckte att ÄL var viktigare än en dags utbildning på jobbet..:D.. Så om 2 timmar är han hemma..
    Ja, chanserna att bli gravid direkt efter ett MF är enligt läkaren större..:)..
  • Monsan
    Anonym (Nelle) skrev 2015-03-15 17:24:01 följande:
    Har lusläst instruktionsmanualen (antar att det är CB med dubbel indikator) och vad jag förstått så har man två fertila dagar med fast symbol. Så hoppa på sambon i morgon så fort han kommer hem smile1.gif .

Har min andra mens efter MAt nu. Det har inte tagit sig än. Den här månaden tänkte vi testa CB med dubbelindikator för att se om det går lite bättre.
    Jag kör den äldre monitorn men det borde vara ungefär samma då det är samma stickor man använder.. Åh, det låter ju bra.. Nu blev det så att sambon satte sig i bilen direkt han läst mitt sms ang ägglossningen så om 2 timmar är han hemma..:).. Lika bra att köra både ikväll och imorgon..

Har ni kört stickor tidigare.. Är faktiskt första gången vi oxå provar monitorn.. Intressant o se om den funkar.. Håller tummarna för oss båda..:)..
  • Monsan
    Moonlight83 skrev 2015-03-16 06:25:31 följande:
    Vi har kört med monitorn sedan några månader tillbaka.Har fungerat väldigt bra för oss.Den ger alltid 2 dagar med maximalt utslag.
    Min monitor gav glad gubbe imorse oxå så det borde ju vara mina två dagar nu då.. Är bara orolig att den regerar på att det finns rester kvar från graviditeten.. Har nämligen inte testat med grav test efter jag slutat blöda...
  • Monsan

Vaknade upp för 30 min sen med världens jävla magsmärta.. Efter en varm dusch börjar den nu övergå till illamående.. Max utslag på ÄL monitorn den 15 och 16 mars och hade även sex den 16.. Kan jag verkligen haft sån tur att det tagit sig direkt eller är den där jävla mensen på väg.. Hade inte ens denna smärta under själva MA..

• Monsan
    FruA78 skrev 2015-03-24 17:17:27 följande:

Kingston: vad bra att du fått en tid nästa vecka.

Själv gick det inte bra alls med provsvaret. Det var en mola och nu väntas en massa blodprov och lungröntgen :( Har Graviditetsförbud i ca 3-4 månader om alla prover är bra annars 6-12 månader. Vet inte hur man ska orka fortsätta eller våga. Inte kul med tumör hoppas att allt är borta nu.

Fan vad ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg... Tänker på dig och skickar så många styrke kramar jag kan..
  • Monsan

Vi körde på den här månaden direkt efter missfallet den 6 mars.. Väntar på mens nu i dagarna och kommer den inte bli det bf den 10 dec.. Är på bim -4 nu, men känner att det jag lite tidigt att testa redan.. Inga bruna flytningar som jag alltid brukar få innan mens så jag håller hoppet uppe att det tig tog sig direkt..

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?