PaLo skrev 2015-02-04 14:41:52 följande:
Hoppar in här jag med!
Hade ett MA i vecka 14 i början av oktober. Fick en blödning en onsdagkväll och åkte direkt till gynakuten. Där visade det sig att graviditeten avstannat ca 6 veckor tidigare. Fick åka hem med två oxynorm i väntan på att utstötningen skulle dra igång. På fredagen började sammandragningarna och jag tog en av värktabletterna. Förbannat ont gjorde det. På lördag morgon hade jag fortfarande väldigt ont och vid 12-tiden tog jag värktablett nr 2. Jag och gubben tog en sväng till IKEA för att skingra tankarna men vi hann knappt komma dit innan jag sa till honom att jag inte orkade med smärtan mer och att vi var tvungna att åka till akuten igen. På plats på akuten vid 15-tiden. Fick morfinspruta i magen. 20 minuter senare hade den inte hjälpt alls, men jag kunde tydligen inte få någon mer förrän jag fått träffa en läkare. Vid 18:30 hade jag fortfarande inte fått träffa läkare och låg och kved av mina smärtor. Fick ny spruta, som inte heller den hjälpte. Tio minuter senare fick jag träffa läkare. Nytt VUL gjordes och det konstaterades att missfallet ännu inte kommit igång ordentligt. Blev inlagd över natten för Cytotec-behandling och min sambo frågade om han fick vara kvar. "Det förväntar jag mig att du är" svarade läkaren. Väl uppe på avdelningen fick jag mina första tabletter att föra upp i slidan. 15 minuter senare hade alla sammandragningar och all smärta slutat. När nattpersonalen gick på säger de till min sambo att han snart måste åka hem. Jag bröt ihop totalt. Fick värsta panikreaktionen. Sambon ringde min mor som ringde och skällde ut sköterskorna på avdelningen och de kom in och bad om ursäkt och sa att de skulle göra vad de kunde för att min sambo skulle få vara hos mig hela natten. För mig var det en självklarhet att han också skulle vara där. Även om det är min kropp som genomgår missfallet så förlorar vi ju båda ett barn och måste få göra det tillsammans. Tyckte det kändes som att försöka låsa ute pappan från en förlossning. Upprepade tablettbehandlingar hela natten resulterade i absolut INGENTING! Nytt VUL på söndag morgon och eftersom fostret ännu var kvar bokades jag in för skrapning. Vid 13-tiden samma dag var jag skrapad och pigg nog att åka hem. Blödde i drygt två veckor efter det.
Fick plus på stickan igen 22/12. Min BM frågade i vilken vecka jag ville göra tidigt VUL.Jag bad att få gör det i vecka 10 eftersom fostret dött i vecka 8 eller 9 sist. Förra graviditeten hade vi gjort ett VUL i vecka 8 och sett hjärtat slå och bara dagar efter det måste fostret ha dött. Det fanns inga tider under min vecka 10 så blev inbokad i vecka 11 istället.
I torsdags fick jag rosa flytningar och jag och sambon åkte direkt till gynakuten. Gravid i vecka 9. VUL gjordes och allt såg finfint ut för att vara vecka 4 eller 5?!?! VAD FAN! Jag råddes att göra nytt VUL om 10-14 dagar. I fredags började jag blöda. Blöder fortfarande. Men det känns inte som om det kommer igång ordentligt. Jag får ut lite klumpar och slem då och då, men mest är det rent blod. Har bara en lätt mensvärk och väntar fortfarande på sammandragningarna och smärtorna. Misstänker att det kommer sluta med skrapning även denna gång. Cytotec är ju ingen idé eftersom det inte verkade fungera på mig alls. Har inte nästa VUL inbokat förrän 11/2 och vet verkligen inte hur jag ska orka vänta så länge, men samtidigt så är jag inte jättesugen att sätta mig på gynakuten igen.
Sorry för sjukt långt inlägg.. Behövde få skriva av mig bara..
Välkommen! Men du har alltså troligtvis drabbats 2ggr på raken
Ja nästa gång kommer man ju vara väldigt orolig att det går snett igen
Du får berätta hur det går sen!
Cytotec fungerar inte på mig heller. Försökte göra en medicinsk abort för 12 år sedan (var väldigt ung) och fick flera omgångar med cytotek då kroppen inte reagerade öht. Började tillslut blöda massor och svimmade så då trode vi att allt var klart men på återbesöket några veckor senare visade det sig att aborten inte fungerat så jag fick akutskrapas. Så min kropp verkar inte svara på cytotec och stöter inte ut missfall av sig självt heller uppenbarligen.