Moonlight83 skrev 2015-03-05 00:09:36 följande:
...............
Hon blev väldigt ledsen när vi fick missfall nr 2.Hade precis berättat det för henne när vi bara några dagar senare fick missfall.Men hon är väldigt rar och omtänksam.Hon kramade mig och sa att jag lovar dig mamma ""det kommer en ny bebis till din mage". Men hon blur ledsen i bland och säger att hon med vill ha en lillebror.
Håller med att omställningen är skit jobbig.Jag skulle ha gått på havandeskapsledighet i början på juni och såg fram i mot att slippa jobba under hela sommaren.Jobbar i vården och sommarveckorna med alla vikarier är skitjobbigt hos oss.Har även varit mycket tjavs och stressigt på sistone så riktigt längade efter 2 års frånvaro därifrån.
Sen har vi hela tiden fått anpassa oss hurvida man kommer vara gravid eller ej när man planerar framtidens semestrar, ekonomi, prioriteringar av byggen här
hemma.Nu blir det tex carport i stället för ett barnrum till på övervåningen då det helt plötslugt fick högre prio
mm.Nu kunde vi tex åka på skidsemester helt plötsligt vilket vi inte tänkt göra då jag skulle varit gravid.
Försöker vara glad över att vi lyckades bli gravida på egen hand iaf då vi var på vippen att starta upp med ivf.Har ju lyckats bli gravida 3 gånger på 2,5år och alla de tre gångera under 1 års tid.
mf v 5,ma v18 samt mf i v10
Förstår det :( vi berättade aldrig för våran dotter att det fanns en bebis i magen men i höstas ave det mycket syskon prat från hennes sida och då sa vi att " när du fyllt 5 år kommer du säkert bli storasyster" nu har precis fyllt 5 år och inget syskon i sikte. Lite klumpigt av oss kanske... Igår påväg hem från fsk sa hon i bilen att " när jag är 6 år och har ett syskon kan jag lära han/hon att cykla".
Jobbar också i vården som sjuksköterska och det är mycket stress och hög arbetsbelastning. Nu har de svårt att få in folk tom och trycket ökar på våran hjärtavdelningen. Så det känns så otroligt jobbigt att inte få gå hem nu i mars :(
Beklagar verkligen ers mf/ma. Har aldrig fått misfall tidigare förutom nu ma v.19. Helt plötsligt tror man att det är fel på en.